szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Sanoma Media Budapest Zrt. visszautasítja, hogy piactorzító és kormányellenes lépéseket kezdeményezett volna.

A kiadó a Magyar Nemzet Online cikkére és Kocsis Máté, a Fidesz kommunikációs igazgatójának hétfői sajtótájékoztatójára reagált. A kormánypárti politikus azt mondta, választ vár a Sanoma vezérigazgatójától, Szabó Györgytől, igaz-e, hogy pénzügyileg és politikailag is torzítani akarja a magyarországi médiapiacot egy ötpontos akciótervvel.

Ezt a Magyar Nemzet online kiadásának július 25-i cikkére hivatkozva vetette fel, amely szerint június végén egy budai étteremben gyűltek össze egyes magyarországi médiavállalatok vezetői, és Szabó György arra kérte a résztvevőket, hogy mostantól minden politikai kérdésben a kormány ellenében foglaljanak állást, adjanak nagyobb médiafelületet az ellenzéknek, és részesítsék előnyben a kabinetet érintő negatív híreket.

A hírek szerint Szabó György javasolta azt is, hogy a hirdetési piac szereplői akadályozzák meg, hogy bizonyos médiafelületek hirdetési bevételhez jussanak - mondta tájékoztatóján Kocsis Máté.

A Sanomás Szabó György tehát egy szakmai találkozót politikai akció szervezésére használt fel, melyen keresztül nem pusztán pénzügyileg szándékozná átrendezni a hazai médiapiacot, hanem a választások nyílt befolyásolására is kísérletet tenne az olvasók és a nézők megtévesztésével – jelentette ki a kormánypárti politikus, hozzátéve, az információk szerint a jelen lévő  többi médiavezér – „talán egy kivétellel” - nem volt partner Szabó György elképzeléseihez, mivel véleményük szerint egy ilyen torzított hamisított hírgyártás a felületeik hitelességét ásná alá.

A Sanoma közleményében értetlenségének adott hangot, és a vezérigazgatóra hivatkozva hangsúlyozta: tevékenységüket kizárólag üzleti célok és az üzleti hatékonyság vezérli, valamint az, hogy a magyar emberek életét az általuk előállított szórakoztató, szolgáltató és hírtartalmakkal könnyebbé és tartalmasabbá tegyék.

Szabó György úgy véli, a vállalat portfóliójába tartozó termékek – szórakoztató jellegük miatt – alkalmatlanok arra, hogy azokban politikailag elfogult tartalmak jelenhessenek meg.

A tájékoztatás szerint a cég vallja a média mindenkori kormányoktól való függetlenségének, a politikai szereplőktől való távolságtartásának elveit. A vállalat célja, hogy termékeivel több millió fogyasztó teljes elégedettségét váltsa ki – tette hozzá közleményében a Sanoma.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!