szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Fővárosi Közgyűlés nem szavazta meg Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának a Jobbik által kezdeményezett felmentését.

A csütörtöki közgyűlésen a Jobbik módosító javaslatát, amelyet a közút-felújítási programhoz adtak be, senki nem támogatta, a Jobbik-frakció nem szavazott, húsz képviselő nemmel szavazott, nyolc pedig tartózkodott.

Volner János délelőtti sajtótájékoztatóján azt mondta, azért kezdeményezték a cégvezető felmentését, mert az elmúlt három évben Vitézy Dávid főszerepet játszott abban, hogy tönkretegyék Budapest közlekedését.

A lámpákat úgy hangolták át, hogy szándékosan dugókat okozzanak, és úgy változtatták meg a fideszes polgármesterek a forgalmi irányokat, hogy a főutakra tereljék a forgalmat, ezzel újabb dugókat hoztak létre – folytatta. Emellett szerintük több olyan forgalomtechnikai beavatkozás is történt, amely a közösségi és egyéni közlekedést is megnehezítette.

Kijelentette, hogy a kormány "fejős tehénnek" nézi az autósokat, Európa legmagasabb áfáját veti ki rájuk, megemelte a regisztrációs adót. A helyzetet Budapest pedig azzal súlyosbította, hogy úgy akarja rávenni az autósokat a közösségi közlekedés használatára, hogy "pokollá teszi" az életüket – fogalmazott Volner János.

Három évig gyakorolhatott egy világváros élén Vitézy Dávid és Tarlós István, előbbi ez idő alatt bebizonyította alkalmatlanságát, ezért indítványozták, hogy a főpolgármester azonnal mentse fel Vitézy Dávidot, és nevezzen ki a helyére egy megfelelő vezetőt – tette hozzá. Volner arról is beszélt, van jelöltjük, de őt a későbbiekben nevezik meg.

Tarlós István korábban azt mondta, a BKK vezérigazgatója olyat nem tett, amiért el kellene távolítani posztjáról, ugyanakkor a Vitézy Dávidnak írt húszpontos intézkedéscsomaggal rá akarja szorítani "bizonyos lakossági igények kielégítésére".

A főpolgármester a TV2 Mokka című műsorában akkor magyarázatként azt mondta, a budapestiek többsége elégedetlen volt, és nem minden alap nélkül, ezért kényszerült arra, hogy nyílt levelet írjon Vitézy Dávidnak. Ebben többek között azt írta, hogy hosszabb ideje jelezte már, hogy a BKK vezetésének közlekedésszervezési szemléletével nem tud maradéktalanul egyetérteni.

"Az autóforgalom csökkentése érdekében egyre nagyobb területre kiterjedő tiltásokat, csillapításokat vezettek be anélkül, hogy a rég esedékes és 2010-ig elhanyagolt kapacitás növelő intézkedések befejeződtek volna" – írta Tarlós. A levél szerint a problémákat fokozta az autóbuszsávok számának igen gyors növekedése, "minden esetben a közúti közlekedés rovására, nem ritkán viszonylag kis mértékű közösségi előny érdekében nagyarányú közúti zavart okozva".

"A közúti forgalom indokolatlan ütemben és kielégítő feltételek híján szorul vissza. Mindezt a negatív hatást tovább növeli a jelzőlámpa-programok érthetetlen „összehangolása” (piros hullámok). A beindított felújítások organizációját nem kívánom erősen hangsúlyozni, mert azok javarészt korábbi időszak előkészítő munkájának (2010 előtt) hiányosságaiból fakadnak, jóllehet a jövőben kerülendő több budapesti híd egyidejű részleges lezárása" – tette hozzá korábbi levelében a főpolgármester.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!