szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Fidesz ifjúsági társszervezete, a Fidelitas néhány fővárosi vezetője is profitálni készül abból a fogyasztóvédelmi képzési piacból, amelyet épp most hozott létre a kormány – írja a Népszabadság.

Egy, a kormány által frissen létrehozott piacot próbál bevenni egy Fidelitas-közeli cég – írja a Népszabadság, a lap felidézi, hogy a fogyasztóvédelmi törvény decemberben elfogadott módosításával a kiskereskedelemmel, szolgáltatások nyújtásával foglalkozó nagyobb vállalkozásoknak, közszolgáltatóknak ezentúl megyénként egy fogyasztóvédelmi szakreferenst kell alkalmazniuk, így ezek a cégek vagy beíratják munkatársukat egy szakreferens-képzésre, vagy alkalmaznak egy ilyen végzettséget már szerzett embert. Úgy saccolják, hogy egy személy felkészítése 200–400 ezer forintba kerül, és várhatóan több ezer fogyasztóvédelmi referenst kell kiképezni július végéig, addig ad erre haladékot a törvény.

Erre a piacra ugrott rá egy kft., amely Fogyasztóvédelmi Referens Képző és Közvetítő Központnak nevezte el magát, és már ajánlkoznak a nagyobb kereskedőláncoknál, hogy fogyasztóvédelmi referenseket közvetítenének nekik, illetve képzést is vállalnának. A cég alapító okirata két nappal a fogyasztóvédelmi törvény módosításának zárószavazása előtt született. Érdekesség, írja a Népszabadság, hogy a cég a nagy kereskedelmi cégek minőségbiztosítási vezetőinek címzett leveleiben címeként az Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság József körúti címét adta meg, itt pedig egy Asztalos Dávid nevű úr fogadta a hívásokat, márpedig a XVII. kerületi Fidelitas elnökét hívják így, a cég ügyintézője pedig bizonyos Barkó Ivett, ez a neve a XVII. kerületi Fidelitas alelnökének.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!