A beruházásnak több határideje is volt már: először 2012 nyarára, aztán 2013 nyarára, majd legutóbb 2014. március 31-re ígérték a befejezést – emlékeztetnek a cikkben.
A hétmilliárdos beruházás 97 százalékos készültségben van, de a villamosokkal a kivitelező Synergon nem végzett, ezért a BKK kötbérezni fogja a céget – közölték a Budapesti Közlekedési Központtól.
A csúszásokat januárban az Indexnek azzal magyarázták, hogy menet közben cserélni kellett a informatikai alvállalkozót, illetve a villamosok felszerelése bonyolult hatósági engedélyeztetéssel jár. A lap úgy tudja, hogy volt olyan villamos, ami képtelen volt lefutni az előírt ezer kilométeres próbafutást az új berendezésekkel, mert mindig meghibásodott rajta valami. Most a villamosoknak körülbelül ötödébe szerelték már be a GPS-es rendszert.
A Futár projekt lényege, hogy megújítják a budapesti tömegközlekedés forgalomirányítási rendszerét. GPS-szel szerelik fel a járműveket, modernizálták a kommunikációt, valamint elektronikus kijelzőket szereltek fel a járművekre és a forgalmasabb csomópontokban.