Tóta W.: A nemfideszes büszkeség napja
Nincs hatalmuk felettünk.
Több évtized ígérgetés után 2016-ban villamosítják a Sátoraljaújhely és Mezőzombor közötti negyven kilométeres vasútvonalat – írja a Borsod Online alapján az Indóház. A költségek nagy részét uniós forrásból fedezik, a többit a MÁV fizeti saját zsebből. A pályát is rendbe teszik.
2012 őszén Mezőzombor és Bodrogkeresztúr között cserélték ki a pályát, idén ősszel a Bodrogkeresztúr–Olaszliszka–Tolcsva, 2015 nyár elején pedig az Olaszliszka–Tolcsva–Sárospatak szakasz következik. A Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti részen 2016-ban indulhat a munka, és akkor építhetik ki a felsővezetéket is a teljes vonalon.
A felújítás után a mostani 80 kilométer/órás tempó helyett 100-120 kilométer/órával is mehetnek majd a vonatok – olvasható a cikkben.
Idén a decemberi menetrendváltástól visszatérnek az InterCityk Budapest és Sátoraljaújhely között. Napi egy IC-pár jár majd a két város között, 3 óra 40 perces menetidővel. Ha villamosítják és felújítják a vonalat, 3 órára csökkenhet a menetidő.
Nincs hatalmuk felettünk.
Fenntartanák a nyomást Oroszországon és szembemennének Trumppal is.
A magyar választók felhatalmazására hivatkozva futott neki Orbán Viktor a csütörtöki EU-csúcsnak. Kár, hogy a felhatalmazáshoz félrevezető propagandát vetettek be, ahogy az is, az ilyen típusú kampány szembemegy még a saját uniós tagságunkkal is.
Az oroszok novemberben vettek célba egy munkácsi elektromos alállomást.
A DW szerint a jövő évi választási kampány fő témája lehet Ukrajna.
Ráadásul az elmúlt évekkel ellentétben a környező országokban is sokkal jobban érdekelte az embereket, hogy mi történik Magyarországon a Pride-dal.
Sok tanár éppen egyetlen ponttal csúszott le a kiemelkedő kategóriába sorolásról.