szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Lánchíd járdáinak kiszélesítését tervezi a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – közölte a Heti Válasz. A lap szerint végleges döntés még nem született, de a műemléki tervtanács tiltakozása ellenére továbbra is napirenden van az ötlet.

Gőzerővel folyik a Lánchíd esedékes nagy felújításának tervezése, amellyel együtt a tágabb környezetét, így a Széchenyi és Clark Ádám teret is átalakítanák – írta a Heti Válasz.

A beszámoló szerint a beruházó BKK nem állna meg a valóban szükséges műszaki felújításnál, hanem a Főmterv Zrt.-t és Deák Zoltán építészt azzal is megbízta, hogy vizsgálja meg a járdák kiszélesítésének lehetőségét. A járdákat az 1914-15-ös átalakításkor 2,2 méteresre szélesítették ki, ezt most a lap szerint három- vagy akár négyméteresre is növelnék.

"A járdaszélesítés vizsgálatát a megnövekedő gyalogos és turistaforgalom indokolja, szélesítés esetén is a járdát kizárólag a gyalogosok és a turisták használhatják majd" – közölték a BKK-nál a Heti Válasz kérdésére. Hozzátették, a felújítás után a biciklisek Lánchídon való áthaladását nem a járdán, hanem az úttesten biztosítanák, "összehangolva a Clark Ádám tér és a várhegyi alagút közúton történő kerékpáros átvezetésével".

AFP / Kisbenedek Attila

A budai hídfőben található egy használaton kívüli helyiségcsoport, ahová illemhelyet, kávézót és ajándékboltot álmodtak a tervezők – írta a lap. A boltból föld alatti lépcsőn fel lehetne menni a Clark Ádám téri körforgalom közepére, ahol a turisták valami pódiumféléről fényképezhetnének.

A tervezet februárban került a műemléki tervtanács elé, amely üdvözölte a műszaki felújítást, de a többi ötletet, így a járdák kiszélesítését nem, ez utóbbit nem tudják elfogadni.

Egy újabb tervet is benyújtottak a tervtanácshoz júliusban, amely a hídfők alatti villamos-alagutak kiszélesítését tartalmazza, részben a 2-es villamos vonalának felújítása és a 36 méter hosszú CAF-szerelvények tervezett közlekedtetése miatt. A Heti Válasz szerint a testület most amiatt aggódik, hogy ez az egész korzó átépítését, illetve az összes Ybl-korlát odébb csúsztatását jelenti-e.

A BKK a beszámoló szerint megpróbálta eloszlatni az aggályokat, azt írták, a járdaszélesítésről még nem született döntés, a 2-es villamos rekonstrukciós terveit pedig újra be fogják mutatni a tervtanácson. A villamospálya átépítése a már beszerzett, jelenleg építés alatt álló CAF-szerelvények számára viszont elhatározott szándéka a BKK-nak – tették hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!