A korábbi döntések alapján az már biztos, hogy a főváros 60-65 milliárd forint hitelt vehet fel a metrószerelvények felújítására. "Eldőlt, a régi (...) kocsik helyett nem veszünk újakat, viszont megújításukat és korszerűsítésüket még az idén megkezdjük, és 2015-ben be is fejezhetjük" – tette hozzá a főpolgármester.
A csaknem 100 milliárdosra tervezett teljes rekonstrukció tervezési folyamata alapján bő két év alatt azok a szakaszok készülhetnek el, amelyek ma még biztonságosak, de a szakértők szerint addigra balesetveszélyessé válhatnak – mondta.
Egy későbbi kormányhatározatnak kell majd tisztáznia, hogy az infrastruktúra, vagyis az alagút, a vasúti pálya, a sínek, a biztonsági és informatikai berendezések teljes felújításának fennmaradó részét, a megállók akadálymentesítését uniós forrásokból finanszírozzák-e – tette hozzá.
A vonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítására egyelőre megvalósíthatósági tanulmány készül, az biztosan nem lesz benne most a finanszírozási keretben – mondta még a főpolgármester.
Tarlós István pénteken az InfoRádió Aréna című műsorában jelentett be a 3-as metró felújításával kapcsolatos újabb dátumokat. Ott beszélt egyebek mellett arról, hogy a tervek szerint leszűkítenék a BKK hatáskörét. Részletek itt olvashatók.