szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A tervezett ütemben halad a 120-as nemzetközi vasúti fővonal korszerűsítése Békés megyében a Gyomaendrőd-Békéscsaba-Lökösháza közötti szakaszon, az új vasúti pálya óránként 160 kilométer sebességű vonatok fogadására lesz alkalmas - hangzott el a projekt sajtónyilvános szakmai bemutatóján csütörtökön.

Dénes Csaba, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízott projektvezetője emlékeztetett, hogy Békés megyében, ezen belül a megyeszékhelyen, Békéscsabán évtizedek óta nem volt hasonló nagyságrendű vasúti és közúti közlekedésfejlesztés. 

A sínpályák és a vasútállomások korszerűsítése, a modern biztosító berendezések alkalmazása és a kapcsolódó közúti beruházások összege Békés megyét érintően mintegy 133 milliárd forint, ebből a békéscsabai beruházások költsége 35 milliárd. 

Vantara Gyula, Békéscsaba polgármestere elmondta, hogy a békéscsabai fejlesztések az Új Széchényi Terv keretében uniós támogatásból valósulnak meg, önkormányzati önerő nélkül.  

A vasúti és közúti beruházások 2013. novemberben kezdődtek és jövő decemberben fejeződnek be. A nemzetközi vasútfejlesztésnek köszönhetően megújul a városi közúti közlekedés egésze, megszűnnek a sorompók, új csomópontok, alul- és felüljárók épülnek. 

Gajda Róbert, Békés megyei kormánymegbízott kiemelte, hogy a beruházás személy- és áruszállítási szempontból is előrelépést jelent a megye számára. A Nyugat-Európát és a Balkán országait összekötő IV. nemzetközi vasúti korridor alternatív lehetőséget kínál vasútra épülő gazdaságfejlesztési programok megvalósítására - tette hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!