szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

50 éve az a protokoll, hogy a bombariadó alatt is járnia kell a metrószerelvényeknek, hogy a tűzszerészek munkája és az állomás megnyitása után újra rendben haladhasson a forgalom. Egy metróvezető szerint ez felháborító, ugyanis, ha az utasokat az ilyen esetekben nem engedik le a metró területére, akkor érthetetlen, hogy a személyzetet miért nem óvják meg.

A Jobbik főpolgármester-jelöltje, Staudt Gábor egy metrós dolgozó levelét tette közzé Facebook-oldalán. A 3-as metrónál dolgozó munkatárs arról írt, hogy a hétfő reggeli bombariadó alatt a vonalon üresen jártak a metrószerelvények, mert a BKK azt az utasítást adta, hogy ha a újraindulhat a vonal, akkor minden vonatnak a menetrendi helyén kell lennie.

Stiller Ákos

A levélíró szerint ez az intézkedés felháborodást keltett a metróvezetők körében, nem értik ugyanis, hogy ha az utasokat biztonsági okokból nem engedik a metró területére, akkor a személyzetnek miért kell ott lennie a bombariadóval fenyegetett területen. Azt is írja: a BKK nem a főnökük, hanem a megrendelő, ezért nem szólhat bele a működésükbe. "A kollégák veszélyeztetése, mint olyan simán megáll a lábán, és már elegünk van abból, hogy rettegjen mindenki, vajon egy bombariadó alkalmával, mikor ki marad ott?" – fogalmaz.

Az Indexnek a Metróért Egyesület vezetője azt mondta, tud róla, hogy a metróknak közlekedni kellett a bombariadó alatt és nem érti, hogy a vezetők miért vannak "eleve veszteséglistára téve". Bíró Endre úgy becsüli, hogy 15-16 metróvezető lehetett veszélyben hétfő reggel.

A lap a BKK-tól nem kapott még hivatalos választ, de egy BKK-s forrásuk szerint a metróban 50 éve ez a protokoll, a hétfői döntés pedig a rendőrség és a BKK közös döntése volt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!