Abu-Dzabi érdeklődik a Magyarországról Lázárék által kiengedett, rejtélyes múltú Klimt-kép iránt
Megdöbbentő részletek derülnek ki Alfred Weidinger osztrák művészettörténésznek a kép történetét felkutató tanulmányából.
Először is, nem újítják fel egyfolytában – legalábbis a BKK szerint. Másrészt a kilencvenes években elavultabb, igaz, olcsóbb módszerrel újították fel a villamospályát, ami nem felel meg a világ egyik legforgalmasabb, legterheltebb villamosvonalának. Sajnos az új felújítás sem lesz túl időtálló egy szakértő szerint.
Jó esetben tíz évig bírja ki a nagykörúti villamospálya a jelenlegi felújítás után – írta a csütörtöki Figyelő.
Egyszerre indult sok felújítás Budapesten, ami ugyan nehézségeket okoz a fővárosiaknak, de az időzítés mégis érthető – az év végéig lehet elkölteni a 2007-ben kezdődött uniós támogatási ciklus pénzeit.
Az azonban sokaknak nem fér a fejébe, hogy miért kell ismét felújítani a 4-es, 6-os villamos vágányait a Szent István és a Teréz körúton. A BKK azzal érvel, hogy ezen a szakaszon utoljára bő másfél évtizede került sor rekonstrukcióra.
Ez azonban nem teljesen igaz, történt ugyanis felújítás, ha nem is olyan átfogó, mint most. 2009 nyarán három hétre, 2012 szeptemberében egy hétvégére zárták le az ominózus részt, mindkétszer karbantartás miatt. Az előbbi, 350 millió forintos munka elsősorban a kereszteződéseket érintette.
Kiforratlan módszerrel újították fel a kilencvenes években
Az elhasználódáshoz hozzájárult, hogy a kilencvenes évek közepén a Szent István körúton alkalmaztak először egy akkor újnak számító pályatechnikai eljárást, az úgynevezett rugalmas alátámasztású folyamatos sínlekötést (RAFS), amely ekkoriban még nem volt teljesen kiforrott. Azóta használnak ennél korszerűbb, tartósabb módszert, a műgyantás körülöntéses vágányszerkezetet, ezzel újították fel például a 1-es villamos pályáját.
A dolog szépséghibája, hogy jóval drágább a RAFS-nál, így az uniós támogatású projektek költségvetésébe belefér, a kizárólag hazai pénzből fedezettekbe azonban nem. Márpedig a nagykörúti felújítás ez utóbbi csoportba tartozik.
A lap szerint 2355 méternyi vágány felújítása jelenleg egymilliárd forintba kerül. Remélhetőleg tíz évet azért kibír – mondta a Figyelőnek név nélkül egy közlekedési szakember.
A BKK egyébként azzal is indokolja az újabb felújítást, hogy ez a világ egyik legforgalmasabb villamosvonala, nappal kétpercenként járnak rajta a 70 tonnás Combinók.
Megdöbbentő részletek derülnek ki Alfred Weidinger osztrák művészettörténésznek a kép történetét felkutató tanulmányából.
Kényes téma lett a kormány számára, hogy mennyit költenek adófizetői pénzekből a védett személyek hivatalos külföldi útjaira.
4,6 százalékra gyorsult az infláció. Legnagyobb mértékben a háztartási energia, azon belül a vezetékes gáz drágult.
A MÁV közlése szerint a délelőtt folyamán állhat helyre a menetrend.
Alsó hangon hatmillió forintot viselt magán.
Új eszközöket kaphat a rendőrség a rendzavarók távoltartására.
A politikus azt mondja, ők nem elemezgetni akarják a politikát, hanem értékek mentén építenének közösséget.