szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Sipos Imre helyettes államtitkár szerint az OFI által kidolgozott tanmenetek nem érintik a kerettantervi óraszámokat, de a tananyag feldolgozásában nagyobb szabadságot kapnak a tanárok. A Köznevelési Kerekasztal résztvevői szerint a most bejelentett intézkedések megteremthetik a 21. századi iskola alapjait.

Augusztus közepére elkészíti az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet azokat a tanmenetjavaslatokat, amelyek még nem változtatnak a kerettantervi óraszámokon, de a tananyag feldolgozásában jóval nagyobb szabadságot biztosítanak majd - modnta Sipos Imre köznevelési helyettes államtitkár a köznevelési kerekasztal kilencedik ülése után.

Olyan sztenderdeket dolgoz ki az OFI, amelyekkel mérhető lesz, hogy a negyedik és a nyolcadik évfolyam végére hová kell eljutniuk a gyerekeknek, mondta az új tanmenetekről Sipos.

Az alsó tagozatra vonatkozó harmincperces tanóráról szóló javaslat nem jelent új csengetési rendet, a fennmaradó 15 percet játékos módon lehetne felhasználni, magyarázta az államtitkár. Ezt az új rendet szeptember 1-jétől már alkalmazhatják az iskolák.

A kerekasztal javaslatára a nyugdíjas pedagógusok továbbfoglalkoztatásának rendeleti módosítása is megkezdődött, de foglalkoznak a tanfelügyeleti rendszer és a pedagógusok előmeneteli rendszerének a megújításával is - tette hozzá a helyettes államtitkár.

Nem lesz kötelező a foci

A jövő szeptemberi béremelést az iskolaigazgatók differenciáltan oszthatják majd szét, hangzott el a kerekasztal utáni sajtótájékoztatón. Rétvári Bence, a tárca parlamenti államtitkára erről azt mondta: annak a lehetőségét teremtik meg, hogy a jobban dolgozókat nagyobb mértékben lehessen jutalmazni.

Sipos Imre cáfolta, hogy kötelező lesz a labdarúgás kerettanterv; azt mondta, hogy a lehetőségeket szeretnék színesíti, példaként hozta fel még a kézilabdát és kosárlabdát.

Alakul a 21. századi oktatás

Csépe Valéria, az MTA Közoktatási Elnöki Bizottság elnöke elmondta, a kerekasztal mostani ülésén áttekintették a Nemzeti alaptanterv koncepciójának gerincét, amelyet úgy jellemzett, hogy rugalmas, jól tervezhető, az iskola helyi igényei szerint alakítható kerettantervekből levezethető lesz.

Csépe Valéria szemléletváltást ígért, és célként jelölte meg a versenyképes oktatást és az értékalapú nevelést.

Hozzátette: az 1-4. évfolyamon stabil alapkészségeket szeretnének kialakítani, "sima óvoda-iskola átmenetet" szeretnének megteremteni.

Zalay Szabolcs, a gyermek és tanulói életutak munkacsoport képviseletében kiemelte:

a 21. századi magyar iskola alapját jelenthetik a megszületett döntések, amelyek az idő minőségi felhasználását segíthetik.

58 kicsi Klik lesz, de Lázár szerint ez nem fontos

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!