szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az NMHH vizsgálatában megállapította, hogy ezek a műsorok sérthetik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényt, több esetben pedig nyereményjátékkal is ötvözik a tanácsadó jellegű adásokat.

Az NMHH közleménye szerint a Médiatanács átfogó, a tartalomra is kiterjedő vizsgálatot végzett az országos elérésű televíziócsatornákon futó interaktív jósműsorokról. A vizsgálat a TV2 Ezo TV és Asztro Világ, illetve az RTL Klub Asztro Show című műsorszámaira terjedt ki.

A tapasztalat szerint ez a műsorszám sértheti a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényt, illetve az Asztro Világ és az Asztro Show esetében nemcsak ezoterikus tanácsadás, hanem interaktív nyereményjáték is zajlik. Ezért a testület a vizsgálati eredményeket továbbítja a Gazdasági Versenyhivatalnak, illetve a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szerencsejáték Felügyeleti Főosztályának tájékoztatásul és további eljárás céljából.

A médiaigazgatási jogszabályok betartását vizsgáló elemzés szerint a műsorszámok késő esti közzététele nem indokolt, a jósok kommunikációjában nem található a kiskorúak szempontjából ártalmas elem, elenyésző a műsorok nézettsége a kiskorúak körében, így a "kategóriaemelés" nem nyújtana megoldást arra a problémára, hogy a nyilvánvaló megtévesztés ellenére a műfaj bekerült a meghatározó országos kereskedelmi médiaszolgáltatók műsorkínálatába.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!