A BKV irodistákkal, mérnökökkel, szerelőkkel pótolja a buszsofőröket

A BKV szerint a "pótsofőrök" ugyanolyan értékűek, mint a főállású sofőrök.

  • MTI MTI
A BKV irodistákkal, mérnökökkel, szerelőkkel pótolja a buszsofőröket

Akkora a sofőrhiány a BKV-nál, hogy a cég szerelőket, mérnököket, irodai dolgozókat is bevet, hogy elég járművezető legyen szolgálatban – írta a Népszava kedden. A lap szerint azt, akinek van megfelelő jogosítványa és egészségügyileg is alkalmas, megpróbálják rábeszélni, hogy úgynevezett besegítő szerződéssel, megemelt óraszámban vezessen a főállása mellett.

A BKV a lapnak azt mondta, a "pótsofőrök" ugyanolyan értékűek, mint a főállásban foglalkoztatottak, és az összes olyan képesítéssel is rendelkeznek, mint ők. Ez az eljárás a BKV összes ágazatában, szinte a kezdetektől bevett.

A BKV buszos üzletágában 250-300 sofőr hiányzik. Trolibuszvezetőből is kevés van: 270 sofőr mellett 50 besegítő dolgozik, havonta 10 főállású munkavállaló tevékenységét kiváltva.

 

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.