szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése után lenne egy leágazás Rákoskeresztúr felé is.

Elkészültek a tervek a 2-es metró rákoskeresztúri szárnyvonalához – írja a Világgazdaság a Rákosmenti Hírek helyi lapra hivatkozva. Riz Levente, a XVII. kerület polgármestere a testületi ülésen ugyanis arról beszélt, hogy 2017 novemberében megkapták a tanulmányterveket a tervezőirodától, ebben pedig több alternatíva is szóba került.

Egy éve arról volt szó, hogy a Főmterv tervezési megbízást kapott a 2-es metró (M2) és a gödöllői HÉV (H8) összekötésére, illetve egy új szárnyvonal kialakítására. A tervek szerint az M2 és a H8 az Örs vezér terénél találkozik majd, ahol szintén a föld alá vinnék az állomást. A rákoskeresztúri szárnyvonal kialakításának terve azért merült fel, mert a belvárostól a XVII. kerület fekszik a legtávolabb. Az elképzelés szerint a rákoskeresztúri szárnyvonal Rákosfalvánál, a Körvasútnál ágazna ki az akkorra már összekötött M2-es metró és a H8-as HÉV nyomvonalából.

A Világgazdaság most azt írja, a tervezők négy lehetséges alternatívát vizsgáltak, ezek közül három esetben a körvasútsornál, a Rákos-pataknál ágazna le a szárnyvonal, és a Rákos–Hatvan-vasútvonal mentén érné el a XVII. kerületet. A negyedik változatban a metró egy kicsit kijjebb, a Sárga rózsa utcánál ágazna le a mostani HÉV-vonalból, a felszínen haladna az Akadémiaújtelepig, ahonnan a XVII. kerületben a föld alá vinnék, egészen Rákoskeresztúr-városközpontig.

A lap szerint a tervezők 123-127 milliárdra becsülik a költségeket, de így Rákoskeresztúrról mintegy 32 perc alatt el lehetne jutni a Déli pályaudvarig, 13 perc alatt pedig az Örs vezér teréig.

A lap szerint az építkezés 2020 után indulhatna meg.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!