szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A MÁV esete a XXI. századdal. Rövid tanmese a mai Magyarországról.

A 444 egyik olvasója, a kalandos nevű Pomi hónapok óta jelenti a lapnak, hogy a ceglédi vasútállomáson lévő 3 jegyautomata egyikénél nem lehet bankkártyával fizetni. A hibát a mai napig nem javították ki, Pomi pedig ideges, mert a reggeli rohanásban elég nehéz jegyhez jutni, a készpénzes fizetés lassú, torlódnak az emberek.

Érdeklődött a MÁV-nál, mi az ok, választ nem kapott. A lap azonban utánajárt, hogy mi történt. A MÁV által korábban beszerzett jegyautomaták POS-terminálja, az a rész, amelyik a bankkártyás fizetést kezeli, szinte javíthatatlan. A POS-készüléket beszállító cég csődbe ment, felvásárolták, az eszközök gyártása leállt. Így hiba esetén, ha alkatrészpótlásra volna szükség, nem tudják ezeket megszerelni. Magukat az automatákat egyébként a magyar Aquis szállította a MÁV-nak, de a POS-terminálokat nem ők gyártották.

A MÁV a lapot arról tájékoztatta, 128 jegyautomata üzemel országosan, ennek többsége régi típusú, de jönnek az újak, már kiírták a tendert az év elején 375 új automata beszerzésére, amelyből 275 készpénzt is tud fogadni, bankkártyát pedig mindegyik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!