Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Egyre súlyosabb a tömegközlekedés helyzete Miskolcon: járatok szűntek meg, csúcsra járnak a túlórák a városi közlekedési vállalatnál a sofőrhiány miatt. Az új polgármester vizsgálatot, következményeket ígér, és tűzoltásba fogott.
Válságmenedzsmentet nevezett ki az új miskolci városvezetés a helyi tömegközlekedési állapotok rendezésére, amelynek a lakosság bevonásával kell majd megoldania „a mára kaotikussá vált miskolci tömegközlekedési helyzetet – írja a 444.hu. Veres Pál polgármester az erről szóló közleményben azt írta: megengedhetetlenül alacsony színvonalon teljesít a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. (MVK), ahol a sofőrhiány, bérfeszültség, a rossz tervezés miatt mára már tarthatatlanná vált a helyzet.
Az MVK kétszer is ritkította a járatokat a városban az utóbbi időkben, és az új polgármester is közlekedési nehézségekről posztolt. November 4-től pedig már konkrét járatmegszüntetéseket is bejelentett a vállalat: a pályaudvar és egyetem között közlekedő ME-, valamint a 90-es és 22-es járat sem közlekedik tovább.
Veres következményeket és vizsgálatot sürget.
A helyi szakszervezetek szerint 50 sofőr hiányzik a rendszerből, amelyben már három éve gondok vannak, de a város korábbi vezetése, állítják, nem reagált. A gond az alacsony fizetéssel van, a kezdő sofőrök pótlékokkal, túlórával, munkaszüneti napi pótlékokkal együtt sem keresnek többet 180 ezer forintnál. Emellett 300-350 órás túlórák is előfordulnak a hiány miatt.
Veresnek korábban az MVK vezetői pozitív változásokat ígértek, erre jöttek a járatmegszüntetésről szóló hírek.
Az önkormányzat megpróbál segíteni a helyzeten, jutalmat kap, aki új sofőrt hoz, emelik a béreket, és képzéseket indítanak.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.