szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre súlyosabb a tömegközlekedés helyzete Miskolcon: járatok szűntek meg, csúcsra járnak a túlórák a városi közlekedési vállalatnál a sofőrhiány miatt. Az új polgármester vizsgálatot, következményeket ígér, és tűzoltásba fogott.

Válságmenedzsmentet nevezett ki az új miskolci városvezetés a helyi tömegközlekedési állapotok rendezésére, amelynek a lakosság bevonásával kell majd megoldania „a mára kaotikussá vált miskolci tömegközlekedési helyzetet – írja a 444.hu. Veres Pál polgármester az erről szóló közleményben azt írta: megengedhetetlenül alacsony színvonalon teljesít a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. (MVK), ahol a sofőrhiány, bérfeszültség, a rossz tervezés miatt mára már tarthatatlanná vált a helyzet.

Az MVK kétszer is ritkította a járatokat a városban az utóbbi időkben, és az új polgármester is közlekedési nehézségekről posztolt. November 4-től pedig már konkrét járatmegszüntetéseket is bejelentett a vállalat: a pályaudvar és egyetem között közlekedő ME-, valamint a 90-es és 22-es járat sem közlekedik tovább.

Veres következményeket és vizsgálatot sürget.

Csányi Nikolett

A helyi szakszervezetek szerint 50 sofőr hiányzik a rendszerből, amelyben már három éve gondok vannak, de a város korábbi vezetése, állítják, nem reagált. A gond az alacsony fizetéssel van, a kezdő sofőrök pótlékokkal, túlórával, munkaszüneti napi pótlékokkal együtt sem keresnek többet 180 ezer forintnál. Emellett 300-350 órás túlórák is előfordulnak a hiány miatt.

Veresnek korábban az MVK vezetői pozitív változásokat ígértek, erre jöttek a járatmegszüntetésről szóló hírek.

Az önkormányzat megpróbál segíteni a helyzeten, jutalmat kap, aki új sofőrt hoz, emelik a béreket, és képzéseket indítanak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!