szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Hadházy Ákos hosszú levezetésben érvelt amellett, hogy a plakátkampány felveti a bűncselekmény gyanúját, de a rendőrök nagyon hamar elutasították a feljelentést.

Indokolt lenne-e büntetőeljárást indítani a kormány legújabb plakátkampánya miatt – Hadházy Ákos független parlamenti képviselő ezzel a kérdéssel fordult a legfőbb ügyészhez, Polt Péterhez. Hadházy szerint két okból is problémás az emojis kampány:

  • felveti a hűtlen kezelés bűncselekményének gyanúját, valamint
  • felmerül a közösség elleni uszítás bűntettének gyanúja is.

A hűtlen kezelés mellett azzal érvel a képviselő, hogy a plakátkampányban a Fidesz–KDNP kampányüzenetei szó szerint köszönnek vissza, legyen szó migránsozásról, „szexuális propaganda” emlegetéséről, brüsszelezésről, sorosozásról, vagy gyurcsányozásról. Hadházy szerint ezek pártpolitikai üzenetek, ezért törvénybe ütközik a kormány pénzéből, vagyis közpénzből fizetni a kampányt. 

Az uszításról szólva Hadházy a vonatkozó törvény szövegét idézi:

Aki nagy nyilvánosság előtt valamely nemzeti, etnikai, faji, vallási csoport, illetve annak tagja ellen, vagy a lakosság egyes csoportjai, illetve azok tagjai ellen – különösen fogyatékosságra, nemi identitásra, szexuális irányultságra tekintettel – erőszakra vagy gyűlöletre uszít, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

A képviselő maga kérte Polttól, hogy ha még nem nyomoz a rendőrség az emojis plakátok miatt, akkor tekintse feljelentésnek a beadványát. A legfőbb ügyész pedig így is tett: válaszában azt írta, a feljelentést a Nemzeti Nyomozó Irodának továbbította. A nyomozók azonban nem sokat gondolkoztak az ügyön, mert Polt azt írja:

A nyomozó hatóság a feljelentést bűncselekmény gyanújának hiányában elutasította.

Hadházy beadványa július 27-én született, a legfőbb ügyész válasza pedig augusztus 11-én, vagyis két hét sem kellett ahhoz, hogy Polt maga mögött tudhassa az ügyet.

A kormány új plakátjain túllépett az írásbeliségen, már csak érezni kell őket

A nemzeti konzultációk önmagukban nem is lennének annyira drágák, de a reklámozásukra akármennyi pénzt el lehet költeni. A rosszul álcázott kampányoláson túl kevés hasznot hozó konzultációk kérdéseivel együtt a plakátok is egyre durvábbak lettek az évek során.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!