szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gépnek kedd este kellett volna felszállnia, szerda éjjel azonban még mindig nem történt semmi.

Több mint 27 órát késett a Wizz Air Abu-Dzabiból Budapestre tartó járata, azt pedig még szerda este sem lehetett tudni a Telex beszámolója szerint, hogy az utasok pontosan mikor is juthatnak haza. A portálnak egy, a helyszínen lévő utas azt írta, hogy őt és utastársait négy órán át várakoztatták a sivatagi országban egy légkondi nélküli helységben, információ, víz és étel nélkül. Az ötödik órában kaptak csak vizet, „és valamilyen arab fűszeres ételt”.

A gépnek helyi idő szerint már kedden 19:10-kor fel kellett volna szállnia, azonban az indulás időpontját 20:40-re tolták. Becsekkolni minden gond nélkül engedték őket, mindenki fel is szállt a gépre és el is foglalhatta a helyét. Az utaskísérők lezárták az ajtókat, a gépről lecsatlakozott a folyosó is. A repülő azonba nem ment sehova. Negyedórával ezután szerelők bukkantak fel, az utaskísérők pedig jelezték, hogy technikai probléma miatt még maradnak.

A klíma közben a gépen leállt, ami a Közel-Kelet 38 fokjában nehezen érintette az utasokat. Az első sorokban ülők szerint ráadásul volt egy pont, ahol már a kapitány sem értette, hogy pontosan mi is történik: értetlenkedve ment a szerelők után. Majd bejelentette, hogy a gép szenzorhiba miatt nem megy sehová, mindenki kap szállást és ellátást. Az utasok azonban csak hajnali 4-re jutottak el a szállásra, a reptéri busz pedig fél kilencre ment is értük. A repülőnek délben fel kellett volna szállnia, de 11:49-kor még sem a gép, sem a személyzet nem volt sehol.

A gép pedig még szerda este sem indult el Budapest felé. A Wizz Air a Telex megkeresésére közölte, hogy a gépet meghibásodás miatt kellett átütemezni.

(Címlapképünk illusztráció.)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!