szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A MÁV szerint erre azért van szükség, hogy minden intézkedést megtehessenek a szolgáltatás biztosítása érdekében.

A MÁV azt várja a mozgáskorlátozott utasoktól, hogy legalább 36 órával, vagyis másfél nappal előre jelezzék utazási szándékukat – írja a Népszava.

Az állami vasúttársaság szerint erre azért van szükség, hogy minden intézkedést megtehessenek a szolgáltatás biztosítása érdekében, ugyanis sok esetben nem alacsony padlós járművek közlekednek, és az állomások közül sem mind akadálymentes.

A lap megkeresésére a MÁV azt közölte, hogy ilyen esetekben igénybejelentő lapot kell leadni, mégpedig azért, hogy „az utazást szervező kolléga megvizsgálja, a szolgáltatáshoz szükséges feltételek adottak-e az időpont, vonat, állomás tekintetében.” Ha szükséges, kezelőszemélyzetet biztosít, és azt is ellenőrzi, hogy az utazásban érintett állomásokon van-e emelőberendezés, valamint azt kezelni tudó szakember. „A megfelelő vonat és utazás kiválasztása az utassal egyeztetés alapján történik, az utazásról a vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálók telefonos alkalmazás útján értesítést kapnak”. Megjegyezték azt is: ha az adott vonat alkalmas kerekesszékes utas szállítására, a célállomás pedig akadálymentes, akkor a vasúttársaság bejelentés nélkül is biztosítja a szolgáltatást.

Ugyanakkor egy, a Népszavának nyilatkozó mozgáskorlátozott nő szerint egy központi számot kell hívni az utazás előtt 48 órával, csakhogy az előre tervezésre nem mindig van lehetőség. Mint a kerekesszékes nő elmondta, egy alkalommal meg is akarták büntetni a vonaton, mert a vasúttársaságnak nem jelezte több nappal korábban utazási szándékát. A MÁV a lapnak határozottan cáfolta, hogy megbírságolnák a vonatokra előzetes bejelentés nélkül felszálló utasokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!