Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A magyar állam szeretne nagyobb, akár 100 százalékos tulajdonrészt is szerezni.
Szeretne a magyar állam nagyobb, sőt akár 100 százalékos tulajdonrészt is a GySEV-ben (Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt.), erről is fog tárgyalni kedden az osztrák közlekedési miniszterrel – közölte Lázár János építési és közlekedési miniszter a parlament Gazdasági Bizottságának meghallgatásán.
„Az a modell nem működik tovább, hogy mi vagyunk alul balekként” – mondta a miniszter az osztrák állammal való közös tulajdonosi konstrukcióról.
Lázár arról is beszélt, hogy a magyar állami tulajdonrész növelésének érdekében a Strabagot is megkeresték, mivel a vállalat is rendelkezik GySEV-részvényekkel, habár a magyar (65,5 %) és az osztrák (28,2%) tulajdonrészhez képest igen kicsiny hányaddal, 6,3 százalékkal rendelkezik csak.
A vasútvonal ügye többek között azért is került elő a meghallgatáson, mert Lázár János múlt héten mindenféle indoklás nélkül menesztette annak osztrák vezérigazgató-helyettesét, Hanna Dellemannt. Bécs válaszképpen jogi lépéseket tett, mivel az osztrákok szerint az egyoldalú döntés ellentmond a társaság jogi szerződéséinek.
A GySEV osztrák–magyar vasúttársaságnak két tulajdonosa van, az osztrák és a magyar állam. Az Opten céginformációs rendszer szerint a magyar államnak van többségi tulajdona.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.