szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A MÁV szerint ugyanakkor nem ez történt.

Olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak, hogy az újranyitott Szeged–Szabadka vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot, ezzel elviselhetetlenre növelve a zsúfoltságot az amúgy is rémes állapotokkal sújtott lajosmizsei elővárosi vonalon

– írta a Facebook oldalán Vitézy Dávid, miután kedden reggel többéves kihagyás után újraindult a Szeged és Szabadka közötti vasúti személyszállítás.

Lázár János készpénzzel vette a jegyét a Szeged-Szabadka vasút avatójáratára, és nem véletlenül - riport

Kedden kora reggel hosszú évek után újraindult a Szeged és Szabadka közötti vasúti személyszállítás. Lázár Jánossal ültünk az első vonaton, akit kérdeztük például a további vasútfejlesztési terveiről is, de a miniszter elárulta azt is, hogy miért készpénzpárti annyira, hogy még akár egy mi hazánkos alkotmánymódosítást is támogatna.

Az egykori közlekedési államtitkár azt írta, hogy a Budapest–Lajosmizse vonalon csupán egy vágányon, óránként 40 kilométeres sebességre korlátozva tudnak haladni a szerelvények. A vonatok óránként járnak, tolonganak rajtuk az emberek.

Azonban nem csak a vonal a korábbi években általunk megtervezett fejlesztését akadályozza karöltve a XVIII. kerület DK-s és Gyál fideszes polgármestere, de közben a közlekedési kormányzat a meglévő járműveket is vidékre csoportosítja”

– írta Vitézy, aki szerint „mindent elmond ez a történet az országos közlekedéspolitika helyzetéről: ahol a legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál van, Budapesten és térségében, itt állítanak le minden vasúti beruházást és csoportosítják át az erőforrásokat.

Vitézy neve az utóbbi időben nem csupán szakértőként, hanem Karácsony Gergely lehetséges kihívójaként is felmerült esetleges LMP-s jelöltként. Posztjaiban rendszeresen odaszúr a városvezetésnek, a mostaniban is megtette. Mint írta, az erőforrások átcsoportosításával kapcsolatban nem csupán helyi ellenállás nincs, „Budapest vezetői közben arról elmélkednek, hogy talán jobb is, ha nem fejlődik az elővárosi vasút – miközben ezen a vonalon még a Budapest-bérletes utasok is szívnak most, nem csak az ingázók”.

Konkrét ötlete is van arra, hogy mit kellett volna Lázárnak csinálnia ahelyett, hogy a lajosmizsei vonalról vitetett volna át vonatot. Szerinte be kellett volna ismerni, „hogy a magyar vasúti járműpark állapota nem teszi lehetővé az újranyílt délvidéki vonal részleges üzemeltetését és az egészet rábízni a szerb vasútra. Szégyen, vagy sem, ez van – mi is ezt terveztük egy éve ilyenkor. Persze ettől még új járművek beszerzése szükséges lenne mihamarabb, de ez pénz és szándék esetén is évekig tartana – jelenleg pedig úgy tűnik, egyik sincs meg”.

Frissítés 15:33-kor: Cikkünk megjelenése után a MÁV közleményt küldött, amelyben tagadják, hogy a ma újraindult Szeged-Szabadka vasútvonalra a 142-es, lajosmizsei vonalról vezényelték volna át a járműveket.

A valóság ezzel szemben az, hogy a Szeged-Szabadka vonalra egyetlen jármű sem került átvezénylésre a lajosmizsei vonalról. Az ott kialakult átmeneti zsúfoltság oka az, hogy a térségben a közelmúltban több jármű is balesetezett, így az úgynevezett duplaszerelvény helyett kivételesen és ideiglenesen csak egy darab Uzsgyi motorvonat kiállítására volt mód – írja a MÁV.

A vállalat szerint lajosmizsei vonalon a balesetes járművek kijavítását követően az eredeti szállítókapacitással közlekednek a vonatok.

Frissítés 18:45-kor: a MÁV cáfolatára Vitézy a Facevookon reagált, azt állítja, hogy nincs igaza a vasúttársaságnak:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!