Nem tudni, hogyan kapta meg az engedélyét a halálos esztergomi ralibalesetben érintett sofőr
Nem versenyző, hanem tesztelő volt, ez azt jelenti, hogy nagyobb teljesítményű autóval mehetett végig a pályán, mint amire az ki lett alakítva.
hvg.hu
A hét végi halálos ralibalesetben érintett Skoda Fabiát egy olyan sofőr vezette, akinek a nyilvános adatok alapján nem is lehetett volna engedélye arra, hogy ilyen erős autóval menjen – derül ki a 444.hu cikkéből.
A nézők közé csapódó, öt ember életét kioltó autót ifj. Tóth János vezette, aki a szállítmányozással foglalkozó Taktatrans Kft. tulajdonosa és a vagyonát a 2022-es A 100 leggazdagabb magyar című kiadvány 4-6 milliárd forint közöttire becsülte.
A tragédiába torkolló esztergomi futamon nem versenyzőként, hanem tesztelőként indult, ami azt jelenti, hogy kipróbálhatta az autóját a gyengébb autókra kialakított versenypályán. Ahhoz, hogy ezt megtehesse úgynevezett A-licencre lett volna szüksége, amelynek a megszerzéséhez korábban gyengébb autóval kellett volna legalább egy évig eredményesen versenyeznie, de ilyen eredményekről senki sem tud.
A raliban versenybalesetnél a pilóták alapesetben nem hibáztathatók, hiszen annak tudatában mennek végig a pályán, hogy a nézők akkor is biztonságban vannak, ha ők hibáznak, de az nem világos, hogy mi a helyzet a tesztelők esetében. Bár az idei versenyszabályzat nem ismeri a tesztvezetés fogalmát, az esztergomi rali versenykiírásában szerepelt a tesztlehetőség is, de megfelelő licenc kellett hozzá.
A 444.hu cikke szerint Hoffer Zsolt, az autósport-szövetség raliszakág-vezetője, aki rendőr alezredes is, kétszer is végigment a tragédia előtt a kérdéses szakaszon egy másik Skoda Fabiával, szintén tesztelőként. Neki mindkétszer látnia kellett a veszélyes helyen álló tömeget.
A cikk azt is megjegyzi, hogy Ifj. Tóth és Hoffer autójának szervizelését ugyanaz a cég végezte.
A nézők elől elzárt területen álltak a rendőrség szerint azok, akiket elsodort vasárnap egy Skoda Fabia versenyautó az Esztergom-Nyerges Rallyn. A szervező táblával jelezhette, hogy a területre tilos a bejárás, ez viszont, úgy fest, kevés volt. Bognár Gábornak, az Arrabona Rally Club vezetőjének nem ez az első olyan ralija, amely halálos balesettel zárult.
Túlélte önmagát és még mindig nem halt meg egészen az internet hőskorának keskenysávú, telefonfüggő, analóg kapcsolatfelépítése. Hogyan is működött a modem, és mi volt az akusztikus csatoló?