szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A politikai szereplők szűk két hét alatt 137 millió forintot költöttek ellenséges üzenetet tartalmazó hirdetésekre, ezek 99 százalékát a kormánypártiak fizették.

Európai parlamenti választások
Bár Magyar Péter pártja az európai parlamenti választáson csak a második lett a Fidesz-KDNP mögött, úgy tűnik, mégis ő foglalhatja el Brüsszelt Orbán Viktor helyett. Ha pedig a nagy képet nézzük, az is látszik, hogy elfogytak Orbán Viktor barátai, és Európa több vezetője számára hozott bukást a voksolás.
Friss cikkek a témában

Az ellenségképző narratívák minden korábbinál virulensebbek a mostani választási hadjáratban – derül ki a HVG csütörtöki számából.

A Political Capital kéthetente készít jelentést a kampányról, és a legfrissebb adatok szerint a közösségi médiában megjelent politikai hirdetések 43 százaléka ellenséges üzenetet tartalmaz. Ezekre a reklámokra a politikai szereplők április 21. és május 4. között 137 millió forintot költöttek el, és ennek az összegnek a 99 százalékát a kormánypártiak fizették ki.

78 millió forint ment Magyar Péter hiteltelenítésére, és további 27 milliót fizettek a háborúpárti megbélyegzésekre.

Persze a gyűlöletkeltés feltűnik a Fidesznek is, már amikor érdekében áll azt észrevenni, legutóbb például Kocsis Máté fejtette ki, utalva a Robert Fico ellen elkövetett merényletre, hogy az online kommentelés „olyan fokon elfajult, hogy Szlovákiában most a történtekhez vezetett”. Bár a Fidesz frakcióvezetője szerint ezen elfajulás okait egyedül a baloldali média háza táján kell keresni.

A további részleteket a csütörtöki HVG-ben találja.

HVG
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!