Újabb ázsiai akkuipari cég jött volna Magyarországra, de gyorsan meggondolta magát
A Henkel-gyár bezárását megszenvedő Körösladány ajtórésébe bedugta a lábát egy dél-koreai akkuipari vállalkozás, amely végül visszalépett.
Tíz kilométert kellett kerülniük egy kiskőrösi vasúti átkelőnél az arra tartó embereknek azért, hogy Szijjártó Péter és Mészáros Lőrinc megtekinthesse és felavathassa a Budapest–Belgrád-vasút helyi szakaszánál az utolsó sínszál lerakását. A közpénzből és állami hitelből zajló beruházás eseményére nemcsak az állampolgárokat, de a független sajtót sem engedték be.
Biztonsági őrök állították meg a Kiskőrös melletti tanyavilágban élőket a város határában található vasúti átjáróban szerda délelőtt. A vasúti átkelőnél kezdődik gyakorlatilag Kiskőrös, de a lezárás miatt csak 10 kilométeres kerülővel lehetett oda bejutni – írja a Népszava. A lap egy idős biciklis emberről is ír, aki inkább visszafordult, amikor nem engedték át a vasúti átjárón.
A lezárást a Terrorelhárítási Központ rendelte el azért, hogy Szijjártó Péter külügyminiszter és Mészáros Lőrinc NER-oligarcha zavartalanul megtekinthesse a Budapest–Belgrád-vasút építésének egy „jelentős pillanatát: a vidéken vezető pályaszakasz utolsó sínszálának lerakását”.
Nemcsak a helybelieket nem engedték a fideszes politikus és az Orbán Viktorhoz közeli üzletember miatt a helyszín közelébe, hanem a független sajtót sem. A lap értesült az avatásról, de hiába próbálta az Építési és Közlekedési Minisztériumnál, illetve a külügyi tárcánál elérni, hogy beléphessenek az eseményre.
Ráadásul a vasúti fejlesztést – amely a becslések szerint mintegy 800 milliárd forintba kerül – részben közpénzből finanszírozzák, illetve egy olyan óriási összegű kínai hitelből, amit szintén állami bevételből fizetnek vissza. A részletek azért nem ismertek ennél pontosabban, mert az Orbán-kormány kínai kérésre titkosított az adatokat.
Nemrég itt írtunk arról, hogy a beruházáshoz a kormányfő édesapjának bányáiból vásárolják a követ.
Az állami hírügynökség beszámolója szerint Mészáros Lőrinc – akinek érdekeltségébe tartozik a kivitelező V-Híd Zrt. – azzal méltatta az eseményt, hogy „a vasútépítés minden magyar számára fontos, hiszen a vasúti közlekedés nélkülözhetetlen”.
A Henkel-gyár bezárását megszenvedő Körösladány ajtórésébe bedugta a lábát egy dél-koreai akkuipari vállalkozás, amely végül visszalépett.
Hatvanpuszta egy gazdaság a semmi közepén, vendégház és medence azért kellett, mert nagy a család – magyarázta Orbán Győző.
Az adatok között négyszeres a különbség.
Jászai Mari-díjas magyar rendező, érdemes művész 93 éves volt.