„Több száz utas várakozik az állomáson” – lehalt a MÁV a nyugati és a keleti front egy-egy fontos vonalán is

Kelet és nyugat felé is leállt a MÁV egy időre, a miskolci és a győri fővonalon is biztosítóberendezés hibásodott meg. Kora estére helyreállt a rend.

  • HVG HVG
„Több száz utas várakozik az állomáson” – lehalt a MÁV a nyugati és a keleti front egy-egy fontos vonalán is

Meghibásodott biztosítóberendezések miatt állt a vonatközlekedés kedden a győri és a miskolci fővonalakon még délután is – derült ki a Mávinform közléseiből. 

Legutóbb 18:40-kor tettek ki egy frissítést, eszerint helyreállt a közlekedés a győri fővonalon, Nagyszentjános és Győrszentiván között ismét mindkét vágányon, korlátozás nélkül közlekedhetnek a vonatok, ugyanis helyreállították a korábban megsérült felsővezetéket.

Napközben azonban két fontos vonalon is kaotikussá vált a közlekedés. Előbb Győrben álltak le a vonatok a várost érintő vonalakon délelőtt fél 11 körül, késéseket és hosszabb eljutást eredményezve. Ezt a problémát fél egyre megoldották, de csak fokozatosan áll helyre a forgalom, így többek között:

  • késtek a nemzetközi EC-, Railjet-, EuRegio-vonatok és a belföldi IC-k; 
  • az S10-es vonatok Budapest és Győrszentiván között közlekedtek, Győrszentiván és Győr között pótlóbuszok jártak;
  • a Győr–Celldömölk és a Győr–Veszprém vonal vonatainál is jelentősen hosszabb menetidőre, késésekre kellett számítani.

A másik biztosítóberendezés a miskolci fővonalon mondta be az unalmast, emiatt a Budapest–Gödöllő–Hatvan vonalszakaszon szünetel a vonatforgalom, így hosszabb eljutási időre, pótlóbuszos átszállásra, rövidebb útvonalon közeledő és kimaradó járatokra is lehetett számítani. Ezen a fővonalon délutánra állt helyre a közlekedés a MÁV frissített közleménye szerint.

Mit lehet tenni, ha az ember napja hirtelen lelassul valamilyen MÁV-üzemzavar miatt? Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a helyzetből? Ezt alábbi cikkükben fejtettük ki:

Így hozhatjuk ki a legtöbbet a helyzetből, ha a MÁV fogságába esünk

Mérgelődünk, stresszelünk, felmegy a vérnyomásunk – kinek jó ez? Ezzel nem tudjuk változásra bírni az utóbbi időben lejtmenetbe kapcsolt államvasutakat. Magunkon viszont tudunk változtatni, de ehhez először meg kell értenünk a saját állapotunkat.

Az pedig, hogy milyen volt utasként átélni a keddi MÁV-káoszt, olvasónk leírásából ismerhető meg:

„Az Egerből Budapestig közlekedő vonat megállt Hatvannál, és nem megy tovább, a következő vonatok sem mennek tovább. Több száz utas várakozik a hatvani állomáson, és félóránként küldenek vonatpótló buszokat.”

Százak várták a pótlóbuszt Hatvanban (borítóképünkön is a hatvani állomás látható)
Olvasói fotó

A Mávinform szerint a keddi hiba miatt 

  • a Hernád-Zemplén és Tokaj InterCityk csak Hatvanig közlekedtek, és onnan is indulnak Miskolc felé;
  • az IR85-ös Mátra és az IR87-es Agria InterRégiók csak Hatvanig közlekedtek, és onnan is indultak vissza Gyöngyös és Eger felé;
  • több Tokaj IC a késése miatt megosztva, a Keleti pályaudvar felől csak Nyíregyházáig közlekedett, utasai Nyíregyházától egy következő IC-vel utazhattak tovább.

A távolsági vonatok utasai pótlóbusszal utazhattak a Keleti pályaudvar–Gödöllő–Hatvan szakaszon, így 

  • a Keleti pályaudvar és Hatvan között közvetlen, IC-pótló buszok jártak;
  • Gödöllő és Hatvan között pedig mindenhol megálló pótlóbuszok jártak

– írták.

Az S80-as vonatok délután már ismét a teljes útvonalon, de esetenként hosszabb menetidővel közlekedtek. A BKK a fennakadás végéig elfogadta a vasúti menetjegyeket is az M2-es metrón, a H8-as HÉV-en és a 169E buszon, amely ezért Rákoson is megállt.

A párhuzamos Volán-járatokon a fennakadás végéig érvényesek a vasúti menetjegyek is, írták a honlapjukon, ahol további információkat is közöltek.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest-Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest-Belgrád vasút épüljön.