„Több száz utas várakozik az állomáson” – lehalt a MÁV a nyugati és a keleti front egy-egy fontos vonalán is
Kelet és nyugat felé is leállt a MÁV egy időre, a miskolci és a győri fővonalon is biztosítóberendezés hibásodott meg. Kora estére helyreállt a rend.
HVG
Meghibásodott biztosítóberendezések miatt állt a vonatközlekedés kedden a győri és a miskolci fővonalakon még délután is – derült ki a Mávinform közléseiből.
Legutóbb 18:40-kor tettek ki egy frissítést, eszerint helyreállt a közlekedés a győri fővonalon, Nagyszentjános és Győrszentiván között ismét mindkét vágányon, korlátozás nélkül közlekedhetnek a vonatok, ugyanis helyreállították a korábban megsérült felsővezetéket.
Napközben azonban két fontos vonalon is kaotikussá vált a közlekedés. Előbb Győrben álltak le a vonatok a várost érintő vonalakon délelőtt fél 11 körül, késéseket és hosszabb eljutást eredményezve. Ezt a problémát fél egyre megoldották, de csak fokozatosan áll helyre a forgalom, így többek között:
késtek a nemzetközi EC-, Railjet-, EuRegio-vonatok és a belföldi IC-k;
az S10-es vonatok Budapest és Győrszentiván között közlekedtek, Győrszentiván és Győr között pótlóbuszok jártak;
a Győr–Celldömölk és a Győr–Veszprém vonal vonatainál is jelentősen hosszabb menetidőre, késésekre kellett számítani.
A másik biztosítóberendezés a miskolci fővonalon mondta be az unalmast, emiatt a Budapest–Gödöllő–Hatvan vonalszakaszon szünetel a vonatforgalom, így hosszabb eljutási időre, pótlóbuszos átszállásra, rövidebb útvonalon közeledő és kimaradó járatokra is lehetett számítani. Ezen a fővonalon délutánra állt helyre a közlekedés a MÁV frissített közleménye szerint.
Mérgelődünk, stresszelünk, felmegy a vérnyomásunk – kinek jó ez? Ezzel nem tudjuk változásra bírni az utóbbi időben lejtmenetbe kapcsolt államvasutakat. Magunkon viszont tudunk változtatni, de ehhez először meg kell értenünk a saját állapotunkat.
Az pedig, hogy milyen volt utasként átélni a keddi MÁV-káoszt, olvasónk leírásából ismerhető meg:
„Az Egerből Budapestig közlekedő vonat megállt Hatvannál, és nem megy tovább, a következő vonatok sem mennek tovább. Több száz utas várakozik a hatvani állomáson, és félóránként küldenek vonatpótló buszokat.”
Százak várták a pótlóbuszt Hatvanban (borítóképünkön is a hatvani állomás látható)
Olvasói fotó
A Mávinform szerint a keddi hiba miatt
a Hernád-Zemplén és Tokaj InterCityk csak Hatvanig közlekedtek, és onnan is indulnak Miskolc felé;
az IR85-ös Mátra és az IR87-es Agria InterRégiók csak Hatvanig közlekedtek, és onnan is indultak vissza Gyöngyös és Eger felé;
több Tokaj IC a késése miatt megosztva, a Keleti pályaudvar felől csak Nyíregyházáig közlekedett, utasai Nyíregyházától egy következő IC-vel utazhattak tovább.
A távolsági vonatok utasai pótlóbusszal utazhattak a Keleti pályaudvar–Gödöllő–Hatvan szakaszon, így
a Keleti pályaudvar és Hatvan között közvetlen, IC-pótló buszok jártak;
Gödöllő és Hatvan között pedig mindenhol megálló pótlóbuszok jártak
– írták.
Az S80-as vonatok délután már ismét a teljes útvonalon, de esetenként hosszabb menetidővel közlekedtek. A BKK a fennakadás végéig elfogadta a vasúti menetjegyeket is az M2-es metrón, a H8-as HÉV-en és a 169E buszon, amely ezért Rákoson is megállt.
A párhuzamos Volán-járatokon a fennakadás végéig érvényesek a vasúti menetjegyek is, írták a honlapjukon, ahol további információkat is közöltek.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest-Belgrád vasút épüljön.
Chuck Palahniuk 2023-as regénye, a Nem tart örökké már magyarul is olvasható, és választ ígér arra, miért halt meg Marilyn Monroe vagy Kurt Cobain. A művet tizennyolc éves kor alatt semmiképp sem ajánlanák – kritikusunk még fölötte se.