Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"59aad9b2-3f03-49d7-be97-bb4b182f2961","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A nyertes jelölt a közvéleménykutató szerint több mint 30 százalékot kapott.","shortLead":"A nyertes jelölt a közvéleménykutató szerint több mint 30 százalékot kapott.","id":"20250504_Exit-poll-a-szelsojobbos-George-Simion-nyerte-a-roman-elnokvalasztas-elso-fordulojat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59aad9b2-3f03-49d7-be97-bb4b182f2961.jpg","index":0,"item":"37d517d5-cfe7-4103-8a9a-50718fb1d0b6","keywords":null,"link":"/vilag/20250504_Exit-poll-a-szelsojobbos-George-Simion-nyerte-a-roman-elnokvalasztas-elso-fordulojat","timestamp":"2025. május. 04. 21:19","title":"Exit poll: a szélsőjobbos George Simion nyerte a román elnökválasztás első fordulóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7ebfb00-e64e-49b2-b809-9fb62ed3094e","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A miniszterelnök azután osztotta meg gondolatait, hogy a felcsúti akadémia az utolsó helyen zárta az U17-es Puskás-Suzuki Kupát. ","shortLead":"A miniszterelnök azután osztotta meg gondolatait, hogy a felcsúti akadémia az utolsó helyen zárta az U17-es...","id":"20250506_labdarugas-puskas-akademia-orban-viktor-magyar-jatekosok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7ebfb00-e64e-49b2-b809-9fb62ed3094e.jpg","index":0,"item":"b061c2c0-d0ab-4424-856f-cee7fa0d31b8","keywords":null,"link":"/sport/20250506_labdarugas-puskas-akademia-orban-viktor-magyar-jatekosok","timestamp":"2025. május. 06. 07:58","title":"Orbán elismerte: a Puskás Akadémia sem jár élen a fiatal magyar focisták szerepeltetésében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"028cd03f-53da-4c4a-b2d5-684e55d70082","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Ford Mustang GTD a Nordschleife valaha készült leggyorsabb sorozatgyártású amerikai autója, de a Porsche 911 GT3 RS azért még mindig gyorsabb nála.","shortLead":"A Ford Mustang GTD a Nordschleife valaha készült leggyorsabb sorozatgyártású amerikai autója, de a Porsche 911 GT3 RS...","id":"20250505_uj-rekordido-a-160-millio-forintos-mustang-gtd-de-a-sokkal-olcsobb-porsche-911-gt3-rs-meg-mindig-veri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/028cd03f-53da-4c4a-b2d5-684e55d70082.jpg","index":0,"item":"129d9d35-1fb4-4c52-8ed7-bff683eac702","keywords":null,"link":"/cegauto/20250505_uj-rekordido-a-160-millio-forintos-mustang-gtd-de-a-sokkal-olcsobb-porsche-911-gt3-rs-meg-mindig-veri","timestamp":"2025. május. 05. 07:59","title":"Új rekordidő a 160 millió forintos Mustangtól, de a sokkal olcsóbb Porsche még mindig veri","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3abbe3fc-1716-457f-b43d-05ffe9aeadbe","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy bérelt autóval menekülhetett el a helyszínről, de egyelőre se a járművet, se a bűncselekményhez használt fegyvert nem találja a rendőrség. ","shortLead":"Egy bérelt autóval menekülhetett el a helyszínről, de egyelőre se a járművet, se a bűncselekményhez használt fegyvert...","id":"20250504_Hajtovadaszat-Ausztria-magyar-ferfi-gyilkossag-Salzburg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3abbe3fc-1716-457f-b43d-05ffe9aeadbe.jpg","index":0,"item":"19b8ffd8-5f86-4b46-ba6c-2a777b865e3c","keywords":null,"link":"/vilag/20250504_Hajtovadaszat-Ausztria-magyar-ferfi-gyilkossag-Salzburg","timestamp":"2025. május. 04. 21:18","title":"Hajtóvadászat indult egy magyar férfi ellen Ausztriában, akit volt barátnőjének megölésével gyanúsítanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71d07bd2-1585-4212-8ae6-0fb1d0d973b3","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A szlovákiai autógyárak vezetőivel tárgyal Robert Fico arról, hogyan lehetne megmenteni az iparágat és annak dolgozóit az amerikai vámok hatásaitól.","shortLead":"A szlovákiai autógyárak vezetőivel tárgyal Robert Fico arról, hogyan lehetne megmenteni az iparágat és annak dolgozóit...","id":"20250506_Trump-vam-szlovakia-tomeges-kirugasok-autogyarak-roviditett-munkaido","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71d07bd2-1585-4212-8ae6-0fb1d0d973b3.jpg","index":0,"item":"720bef6f-dd59-452a-978b-dae623a57053","keywords":null,"link":"/kkv/20250506_Trump-vam-szlovakia-tomeges-kirugasok-autogyarak-roviditett-munkaido","timestamp":"2025. május. 06. 11:29","title":"Trump vámjai miatt választhatnak a szlovákok, tömeges kirúgások jöjjenek-e az autógyárakban vagy rövidített munkaidő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23d6b21a-9c83-4922-aa59-22d706ec92a0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az állatok gazdája kórházba került, annak férje pedig nem volt hajlandó gondoskodni róluk, így azok a környező földeken próbáltak élelmet keresni, megkárosítva az ottani gazdákat. ","shortLead":"Az állatok gazdája kórházba került, annak férje pedig nem volt hajlandó gondoskodni róluk, így azok a környező földeken...","id":"20250505_szarvasmarha-allatkinzas-tanya-onkormanyzat-allattartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23d6b21a-9c83-4922-aa59-22d706ec92a0.jpg","index":0,"item":"35ad7ea0-6ac5-44d8-b632-190a6280c8bc","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_szarvasmarha-allatkinzas-tanya-onkormanyzat-allattartas","timestamp":"2025. május. 05. 20:06","title":"Sorsukra hagyott és éhen pusztult szarvasmarhák tetemei hevernek egy székkutasi tanyán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ca965b4-d643-4045-9bdb-cd52550815a3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Közel négymilliárd forintért újul meg a ferencvárosi Mester utca, valamint az újpesti István út és Pozsonyi utca, most a kivitelezőket keresik. ","shortLead":"Közel négymilliárd forintért újul meg a ferencvárosi Mester utca, valamint az újpesti István út és Pozsonyi utca, most...","id":"20250505_mester-utca-istvan-ut-pozsonyi-utca-bkk-latvanyterv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ca965b4-d643-4045-9bdb-cd52550815a3.jpg","index":0,"item":"08d483c0-d940-4056-bfa7-406c1fc4e663","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_mester-utca-istvan-ut-pozsonyi-utca-bkk-latvanyterv","timestamp":"2025. május. 05. 14:14","title":"Két év múlva teljesen átalakul a Mester utca, itt a látványterv","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf8cf6f9-03d8-42a7-8d63-0c5d1c740598","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Így akarják megakadályozni, hogy bármilyen hír kiszivárogjon.","shortLead":"Így akarják megakadályozni, hogy bármilyen hír kiszivárogjon.","id":"20250506_papavalasztas-konklave-vatikan-mobilszolgaltatas-kikapcsolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf8cf6f9-03d8-42a7-8d63-0c5d1c740598.jpg","index":0,"item":"2576bd85-a620-45de-9486-0cb75585db66","keywords":null,"link":"/elet/20250506_papavalasztas-konklave-vatikan-mobilszolgaltatas-kikapcsolas","timestamp":"2025. május. 06. 08:25","title":"Kikapcsolják a mobilszolgáltatást a Vatikánban a pápaválasztó konklávé idejére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha egy cég marketing-stratégiája kísértetiesen hasonlít a versenytársaiéhoz - ugyanott hirdet, s hasonló üzenetet fogalmaz meg – nem kell csodálkozni azon, ha eredményei nem kiugróak. A siker titka, ha a reklám nem összetéveszthető, s kizárólag a célcsoportra fókuszál.
Íme a piacra leginkább jellemző három „hagyományos” marketingstratégia, s néhány ötlet ahhoz, hogy miként lehet őket modernizálni, ezáltal eredményesebbé tenni.
Jellemzően imázshirdetések a reggeli tévéadás szünetében a kisvállalatok 10 másodperces reklámjai: " A 15 éves X bútorház minőségi bútorokkal és akciós árakkal várja kedves vásárolóit. Címünk, telefonszámunk, honlapunk..." A másik az Arany oldalak, ahol a legtöbb reklám a cég nevével, logójával kezdődik.
Többnyire ezek működnek a legrosszabb hatásfokkal, mert csak az derül ki belőlük, hogy létezik az adott cég. Ezért nem generálnak forgalmat, nem szereznek új vevőt, és nem veszik rá vásárlásra a régi ügyfeleket sem.
Ha a vállalkozásod főként ilyen hirdetéseket alkalmaz, akkor marketingköltségeid megtérülési rátája nagyon alacsony, s esély sincs rá, hogy ez változzon. Egy kisvállalat reklámjainak alapvetően eladás-orientáltnak kell lenniük ahelyett, hogy a cég nevét népszerűsítenék.
Az értékesítés-orientált reklámszövegek elleni leggyakoribb kifogás az, hogy nem megfelelő arculatot közvetít a cégről. Nem elég "méltóságteljes" az a reklám, ami egyértelműen eladni akar. Ez azért tévedés, mert a vevőt nem a céged érdekli, hanem az ajánlatod. Ráadásul a cégimázst nem lehet a bankba betenni, csak az eladással szerzett pénzt.
Egyszerre mindenkinek (Oldaltörés)
A másik idejétmúlt szokás, hogy a cégek megpróbálnak mindenkinek reklámozni. Ez két problematikus kérdést vet fel:
A) Hol reklámozzon az, aki mindenkinek el akar adni? B) Kihez szóljon, mit mondjon az a reklám, amely mindenkinek el akar adni?
Az A. pont egyszerű: minél szélesebb a célközönséged, minél inkább "mindenkinek" akarsz eladni, annál többet leszel kénytelen médiára költeni. Amíg csak a XI. kerületi családanyákra célzol, addig tudod, hogy melyik helyi újságban kell reklámoznod, melyik helyi üzletekkel kell keresztmarketing együttműködést kötnöd. Ha mindenkit megpróbálsz elérni, akkor nincs az a bank, amely finanszírozni tudná a széleskörű médiaköltéseidet.
A B. pont, azaz hogy mit mondasz a reklámodban, szintén típushiba. Típikus hiba: "ne mondjunk a reklámban semmi sarkalatosat, hátha az valakiben ellenérzéseket kelt; ne nevezzünk a reklámban egy szegmenst sem a nevén, mert hátha valaki más is vásárolna tőlünk".
Az ilyen híg reklámok nem szólnak senkihez, és így aztán fel sem keltik az érdeklődést. Ha mindenkire célzol, megszerezheted a piac 0,05 százalékát, viszont felemészthetnek a kiadások. Ezért fogalmazz meg inkább karakteres üzenetet! A marketingben minél jobban leszűkíted a célközönséged, annál nagyobb arányban tudod őket vevőkké konvertálni. Ezáltal egyrészt optimalizálhatod a médiaköltéseidet, másrészt akár egy év alatt is uralhatsz egy ilyen szegmenst.
A hatásos reklám nem a cégről szól (Oldaltörés)
Végezz el egy egyszerű kísérletet: vedd magad elé a céged marketinganyagait, fogj egy piros és egy kék kiemelő tollat, és tedd a következőt:
- Kékkel jelöld be a "MI" szavakat, tehát azokat, amik saját cégedre vonatkoznak: a céged, terméked, szolgáltatásod nevét, a "mi" összes formáját (mi, nekünk, tőlünk, rólunk, szakembereink.)
- Pirossal pedig az "ÖN" szavakat, tehát minden olyan szót, ami az ügyfélről szól.
Ha a piros szín dominál, akkor tudod, hogy mi hat az ügyfélre!
Ha viszont csupa kék, akkor érdemes elolvasnod, hogy mi a hatásos kommunikáció legelső szabálya: írj arról, ami a vevőt érdekli. Ne arról írj, hogy te mit adsz, hanem hogy ők mit kapnak, hogyan profitálhatnak belőled! Céged, terméked csak saját problémáik tükrében válik érdekessé.
Nézzünk pár tipikus példát, amit szinte minden reklámanyagban megtalálhatunk. Hogyan lehet átfogalmazni ezeket úgy, hogy a célközönség számára érdekesek legyenek?
Rossz: Az ABC kft. EU-s pályázati tanácsadással foglalkozik. Helyes: Nyerjen el EU-s támogatásokat az ABC pályázati tanácsadó kft. segítségével!
Rossz: A elmúlt évben költséget és fáradtságot nem kímélve országos PC szervízhálózatot hoztunk létre. Helyes: Mostantól cége hibás PC-it helyi szakemberünk fogja gyorsan megjavítani!
Rossz: Az XYZ szoftver a vállalatok több osztályából képes összegyűjteni és elemezni adatokat a felsővezetés részére. Helyes: Készítsen cége felsővezetése részére átfogó jelentéseket és elemzéseket vállalata több osztályából származó adatokkal, az XYZ szoftver segítségével!
A hagyományőrzést tehát ne a marketingedben gyakorold. Merj eltérni az iparágadban bevett szokásoktól, valamint a körülötted látható rossz példáktól, hogy ne csak a marketinged, de a céged is végre kiemelkedhessen a tömegből!
A reklám gazdaságélénkítő hatásának, szerepének megismertetetése, de
elsősorban a magyar reklámkultúráról kialakult negatív kép javítása a célja az I. magyar Reklámhétnek - mondták a szervezők az esemény hétfői megnyitóján Budapesten.
A 30 éves fennállását ünneplő Magyar Reklámszövetség ismét Egerben rendezi meg éves konferenciáját, jelentette be a város polgármestere szerdai sajtótájékoztatóján.
Nem ért egyet a postaládákba dobott reklámanyagok további szabályozásával a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ), mivel a szövetség álláspontja szerint az ingyenes információs anyagok többsége hasznos a fogyasztóknak.
Az idén negyedik alkalommal rendezik meg a hazai marketing-kommunikációs szakma reklámhatékonysági verseny díjátadó gálaestjét, az EFFIE-t október 21-én a Thália Színházban; a 68 nevezésből 34 jutott a döntőbe.