Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Egy frissen közzétett tanulmány adatai szerint az európai uniós GDP 20 százalékának megtermelését a közúti szállítás segíti. Az ágazat cégeinek érdekszövetsége megindította harcát az Európai Bizottság 2001-es ötletének végrehajtása, vagyis az ellen, hogy a közúti szállítást mind nagyobb arányban a vasúttal váltsák ki.
Az EU hosszú távú szállítási elveit egy 2001-ben megjelent úgynevezett Fehér Könyvben ismertették, mely dokumentum az unió 2010-ig szóló szállítási terveit tartalmazza. Hatvan intézkedést fogalmaztak meg, köztük azt az ellentmondásos tervet is, ami szerint harmonizálni kell a teherautók üzemanyagának adóztatását. Az eddigi tapasztalatok szerint a leírtak jelentős része egyelőre álom marad, a tervek megvalósulását főként a pénzhiány akadályozza.
Az EU szállítási politikájának elveit április végéig felülvizsgálják, ezért az érintett iparágak képviselői elérkezettnek látják az időt, hogy érdekeik érvényesítésére lobbizásba kezdjenek.
Az EU közlekedésért és szállításért felelős biztosa, Jacques Barrot többször kinyilvánította, hogy bizonyos korábbi elképzeléseket felül kell vizsgálni. Ezek közül az egyik legfontosabb az, hogy a munkaerő mobilitása a versenyképesség meghatározó tényezője, és nem szabad azt visszafogni a közlekedési ágazat korlátozásával.
A Közúti Szállítók Nemzetközi Szervezete szerint az utak a modern, globális gazdaság legjobb termelési eszközei. Szerintük hiába szeretné a politikai akarat a vasútra áttenni a közúti szállítást, ez az elképzelés nem reális. A vasúti szállításban érdekeltek viszont azt nehezményezik, hogy egyre kevesebb pénz jut a transz-európai hálózat fejlesztésére. A 30 projektre szóló költségvetést 20 milliárd euróról 7 milliárd euróra csökkentették. Mindeközben a környezetvédelmi civilszervezetek régóta azzal vádolják a tagállamokat, hogy a közúti szállítást és az autóipart támogatják.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Fontos volna a változás, mert aggasztó állapotban vannak a gyerekek, ezért a Bethesda Kórház szakemberei közös, családi képernyőcsökkentési programot dolgoztak ki. Nagy Péter gyerekpszichiáterrel beszélgettünk.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Az izraeli légicsapások egy Hamász-forrás szerint teljesen szétverték a terrorszervezetet, és nincs senki, aki újra tudná azt szervezni.
Tovább folytatódik a harc az egykori szövetségesek között.
Van, ahol így is majdnem negyven fok lehet ma.
Amerikai kutatóknak sikerült csodát tenniük.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.