szerző:
euractiv.hu
Tetszett a cikk?

Egy frissen közzétett tanulmány adatai szerint az európai uniós GDP 20 százalékának megtermelését a közúti szállítás segíti. Az ágazat cégeinek érdekszövetsége megindította harcát az Európai Bizottság 2001-es ötletének végrehajtása, vagyis az ellen, hogy a közúti szállítást mind nagyobb arányban a vasúttal váltsák ki.

Az EU hosszú távú szállítási elveit egy 2001-ben megjelent úgynevezett Fehér Könyvben ismertették, mely dokumentum az unió 2010-ig szóló szállítási terveit tartalmazza. Hatvan intézkedést fogalmaztak meg, köztük azt az ellentmondásos tervet is, ami szerint harmonizálni kell a teherautók üzemanyagának adóztatását. Az eddigi tapasztalatok szerint a leírtak jelentős része egyelőre álom marad, a tervek megvalósulását főként a pénzhiány akadályozza.

Az EU szállítási politikájának elveit április végéig felülvizsgálják, ezért az érintett iparágak képviselői elérkezettnek látják az időt, hogy érdekeik érvényesítésére lobbizásba kezdjenek.

Az EU közlekedésért és szállításért felelős biztosa, Jacques Barrot többször kinyilvánította, hogy bizonyos korábbi elképzeléseket felül kell vizsgálni. Ezek közül az egyik legfontosabb az, hogy a munkaerő mobilitása a versenyképesség meghatározó tényezője, és nem szabad azt visszafogni a közlekedési ágazat korlátozásával.

A Közúti Szállítók Nemzetközi Szervezete szerint az utak a modern, globális gazdaság legjobb termelési eszközei. Szerintük hiába szeretné a politikai akarat a vasútra áttenni a közúti szállítást, ez az elképzelés nem reális. A vasúti szállításban érdekeltek viszont azt nehezményezik, hogy egyre kevesebb pénz jut a transz-európai hálózat fejlesztésére. A 30 projektre szóló költségvetést 20 milliárd euróról 7 milliárd euróra csökkentették. Mindeközben a környezetvédelmi civilszervezetek régóta azzal vádolják a tagállamokat, hogy a közúti szállítást és az autóipart támogatják.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Autó

Holdjárók közúti forgalomba

A Nissan két merész tanulmányautót állít ki a március 2-án nyíló Genfi Autószalonon. A Terranaut terepjárót kutatóknak, felfedezőknek és olyan kalandot kedvelő vevőknek szánják, akik a földgolyó legextrémebb helyeire szeretnének eljutni.

MTI Itthon

Stabilizálódtak a szállítások

A Mol eddig nem korlátozta a gázfelhasználást és nem tekinti szerződésszegésnek a Gazprom lépéseit. Európa-szerte egyharmados csökkenés stabilizálódott a földgázszállításban. A Gazprom kedd estétől a szerződéses mennyiségek leszállítását vállalja.

Kiemelt beruházás lett a debreceni oltóanyaggyár

Kiemelt beruházás lett a debreceni oltóanyaggyár

Leesett egy mozgólépcsőről és meghalt egy kerekesszékes nő a reptéren, egymilliárd forintot fizethet a légitársaság

Leesett egy mozgólépcsőről és meghalt egy kerekesszékes nő a reptéren, egymilliárd forintot fizethet a légitársaság

A Debreceni Egyetem rektora szerint a modellváltás ellenzői az MSZMP és az MSZP tagjai

A Debreceni Egyetem rektora szerint a modellváltás ellenzői az MSZMP és az MSZP tagjai