Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d5dc8b87-1335-40a1-abba-a2b996b4f37a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az új rendszertől a megmaradt ételmennyiség csökkenését várják.","shortLead":"Az új rendszertől a megmaradt ételmennyiség csökkenését várják.","id":"20250305_svedasztalos-iskolai-menza-hegyvidek-orsi-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5dc8b87-1335-40a1-abba-a2b996b4f37a.jpg","index":0,"item":"2c69331f-f9fb-47ac-89db-339ec829599e","keywords":null,"link":"/elet/20250305_svedasztalos-iskolai-menza-hegyvidek-orsi-gergely","timestamp":"2025. március. 05. 09:04","title":"Svédasztalos lesz a menza több II. kerületi iskolában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e88813c2-b216-40a7-9378-ffb99d69240d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főigazgató ezért a Szuverenitásvédelmi Hivatalhoz fordult, Lánczi Tamás pedig már törvénymódosítást is kezdeményezett a jogalkotónál. ","shortLead":"A főigazgató ezért a Szuverenitásvédelmi Hivatalhoz fordult, Lánczi Tamás pedig már törvénymódosítást is kezdeményezett...","id":"20250305_Schmidt-Maria-arra-hivatkozva-tagadna-meg-kozerdeku-adatok-kiadasat-hogy-azokat-kulfoldrol-finanszirozott-ujsag-igenyelte-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e88813c2-b216-40a7-9378-ffb99d69240d.jpg","index":0,"item":"e7ad32c3-6843-4543-b3a3-c2845f6520b6","keywords":null,"link":"/itthon/20250305_Schmidt-Maria-arra-hivatkozva-tagadna-meg-kozerdeku-adatok-kiadasat-hogy-azokat-kulfoldrol-finanszirozott-ujsag-igenyelte-ebx","timestamp":"2025. március. 05. 10:46","title":"A Magyar Hang kérdéseket küldött Schmidt Máriának, aki arra hivatkozva nem válaszolna, hogy külföldről finanszírozzák az újságot, és így „külföldi szervezetekhez” kerülhetnek az adatok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed1610c6-9e4b-45fd-af3f-2fd3f14ae86b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A közös érdek egy platformra terelheti a legnagyobb konkurenseket is egy időre. ","shortLead":"A közös érdek egy platformra terelheti a legnagyobb konkurenseket is egy időre. ","id":"20250305_BYD-egyuttmukodes-Tesla-hagyomanyos-hajtasu-autok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed1610c6-9e4b-45fd-af3f-2fd3f14ae86b.jpg","index":0,"item":"d6626534-71c9-49f7-b172-4649bf67f7cd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_BYD-egyuttmukodes-Tesla-hagyomanyos-hajtasu-autok","timestamp":"2025. március. 05. 07:36","title":"A BYD együttműködne a Teslával a hagyományos hajtású autók eltüntetéséért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8693afac-9854-4564-b3cb-3387f35353c6","c_author":"Hamvay Péter","category":"kultura","description":"Lapunk megkeresésére ugyan korábban nem válaszolt az MNM Közgyűjteményi Központ, de az azt vezető Demeter Szilárd más lapnak reagált a szerdai cikkünkre, amely szerint inog a széke. A központ gyatra működésről szóló állításainkat nem cáfolta. ","shortLead":"Lapunk megkeresésére ugyan korábban nem válaszolt az MNM Közgyűjteményi Központ, de az azt vezető Demeter Szilárd más...","id":"20250305_Demeter-Szilard-HVG-cikk-valasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8693afac-9854-4564-b3cb-3387f35353c6.jpg","index":0,"item":"4cc7aefd-0e61-4707-a096-adc8158cf4eb","keywords":null,"link":"/kultura/20250305_Demeter-Szilard-HVG-cikk-valasz","timestamp":"2025. március. 05. 19:22","title":"Demeter elismeri, hogy nem érzi sikeresnek a közgyűjteményi központ eddigi működését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3c31ea3-da24-4441-a4e1-3bb73c95075a","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A színész és a felesége holtteste mellett egy kutyát is találtak, a rendőrök most elismerték, nem azt, amelyiket ők beazonosítottak. ","shortLead":"A színész és a felesége holtteste mellett egy kutyát is találtak, a rendőrök most elismerték, nem azt, amelyiket ők...","id":"20250305_gene-hackman-halala-kutya-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3c31ea3-da24-4441-a4e1-3bb73c95075a.jpg","index":0,"item":"380ee36f-1d8d-4aeb-91e4-60b0046d0bf5","keywords":null,"link":"/kultura/20250305_gene-hackman-halala-kutya-rendorseg","timestamp":"2025. március. 05. 08:39","title":"Hibáztak a Gene Hackman halála ügyében nyomozó rendőrök, egy másik kutyát azonosítottak a házban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63569878-074d-41ab-9d5f-ac447466568b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Öten megsérültek.","shortLead":"Öten megsérültek.","id":"20250306_bkk-busz-17-es-villamos-kolosy-ter-serultek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63569878-074d-41ab-9d5f-ac447466568b.jpg","index":0,"item":"1ed538fc-26fe-44d8-bd83-2d59ab7bae22","keywords":null,"link":"/itthon/20250306_bkk-busz-17-es-villamos-kolosy-ter-serultek-ebx","timestamp":"2025. március. 06. 10:46","title":"BKK-busszal ütközött, kisiklott a 17-es villamos a Kolosy téren – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39742d1c-2acd-4968-9a18-750df41be53f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Tőkeemelést hajtottak végre a Dorothea Hotelt üzemeltető cégben. Több mint egymilliárd forint a kisebbségi tulajdonostól jött, amely mögött egy Tiborcz Istvánhoz köthető magántőkealap áll, amibe az állam is beszállt 50 milliárd forint „kríziskezelési” pénzzel.","shortLead":"Tőkeemelést hajtottak végre a Dorothea Hotelt üzemeltető cégben. Több mint egymilliárd forint a kisebbségi...","id":"20250305_Rejtelyes-forrasbol-15-milliard-forintot-pumpaltak-Tiborcz-Istvan-luxusszallodajaba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39742d1c-2acd-4968-9a18-750df41be53f.jpg","index":0,"item":"9b53ec0f-7624-4ea7-bb40-64d470476698","keywords":null,"link":"/kkv/20250305_Rejtelyes-forrasbol-15-milliard-forintot-pumpaltak-Tiborcz-Istvan-luxusszallodajaba","timestamp":"2025. március. 05. 09:38","title":"Rejtélyes forrásból 1,5 milliárd forintot pumpáltak Tiborcz István luxusszállodájába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b7f8ea6-324b-4b5f-9d42-70ac28f3db29","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Ford, a GM és a Stellantis együttes erővel győzte meg Donald Trumpot, hogy adjon haladékot.","shortLead":"A Ford, a GM és a Stellantis együttes erővel győzte meg Donald Trumpot, hogy adjon haladékot.","id":"20250305_donald-trump-detroit-auto-vam-mexiko-kanada","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b7f8ea6-324b-4b5f-9d42-70ac28f3db29.jpg","index":0,"item":"e43e58d9-4e07-4089-9574-07a9796f5d72","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250305_donald-trump-detroit-auto-vam-mexiko-kanada","timestamp":"2025. március. 05. 21:41","title":"Az amerikai autógyártók kilobbizták Trumpnál, hogy egy hónapig mentesüljenek a vámok alól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogyan növelheti honlapja látogatottságát hírlevéllel?
Tetszett a cikk?
A honlap tulajdonosok többsége szétküldi ugyan gondosan összeállított hírlevelét, azonban csak kevesen szánnak elég időt kampányuk eredményeinek kiértékelésére. Ha Ön nem a félmegoldások híve, s szeretne eredményessé tenni e-mail marketingjét, akkor olvassa el, hogy melyek a legfontosabb mérőszámok, s mi a szerepük?
Az e-mail marketingben megvan az a lehetőség, hogy gyorsan és hatékonyan kiértékelhető. Meglepő módon azonban, a marketing vezetők egynegyede nem rendelkezik hivatalos mérő rendszerrel - cégen belül .
Ráadásul többségük hibásan úgy véli, hogy a megnyitási ráta a legfontosabb mérőszám az e-mail programjuk letesztelésekor. Egyetlenegy mérőszám ismerete ugyanis nem nyújthat elegendő ismeretet eredményeik javításához.
Az e-mail marketinggel foglalkozó szakemberek alapelmélete: „csak akkor érhető el biztos javulás az e-mail kampányokban, ha valóban szakítunk időt a mérésre”. Vagyis ha nem értékeli ki előző kampányai teljesítményét, akkor búcsút mondhat az e-mail marketing statisztikáiban rejlő hasznos információknak.
Értékelje újra! (Oldaltörés)
A kampányok hatékonysága érdekében minden e-mail marketingeseknek rendszeresen újra kellene értékelnie az alábbi mérőszámokat.
Ahhoz, hogy a fenti mérőszámok birtokába juthasson, mindenekelőtt szüksége leszegy hírlevél kezelő rendszerre. Az e-mailek kézbesíthetőségét folyamatosan ellenőrizni kell. Felmérések szerint, tízből négy e-mail marketinges számára a kézbesíthetőség jelenti a legnagyobb kihívást. Minden valószínűség szerint, az Ön kézbesítési rátája is sokkal alacsonyabb, mint gondolná.
Ha a kézbesített levelek számát úgy kalkulálja, hogy egyszerűen levonja a visszapattant e-maileket az elküldöttek számából, akkor elfelejti figyelembe venni azt a tényt, hogy jelentős számú elektronikus levél marad kézbesítetlen úgy, hogy még vissza sem pattan hála az internet szolgáltatást nyújtó cégeknek.
A levél felbontása bizalmi kérdés (Oldaltörés)
Ők a címzettekkel együtt folyamatosan szigorítják spam szűrőik beállításait, blokkolják, s átirányítják a leveleket, ezért az engedéllyel kiküldött e-mailek közül is egyre kevesebb ér el a címzettekhez. Ráadásul erről nem értesítik a feladót, így fordulhat elő, hogy az e-mail marketingesek egyre több tévesnek titulált, visszapattant - jóllehet szabályosan kiküldött – levéllel találkoznak.
Érdemes tehát alaposan utánajárni a nem kézbesült e-mailek okának, mert ha egyszerűen csak törli az adatbázisból a „rossznak” vélt e-mail címeket, akkor listája előbb-utóbb rohamosan csökkenni fog. A kézbesítési arány javításához érje el címzettjeinél, hogy felvegyék címjegyzékükbe az Ön e-mail címét. Ez ugyanis segíthet listája tisztításában, és kezelheti a spam panaszokat is.
Számos vita zajlik mostanában arról, hogy mit is jelent valójában a megnyitási arány. A MarketingSzoftverek statisztikái szerint a megnyitási arány 30-50 százalék között mozog Magyarországon. A kutatások kimutatták, hogy az elsődleges szempont ami befolyásolja az embereket, hogy megnyissanak-e egy levelet vagy sem, az, hogy ismerik-e a feladót és bíznak-e benne.
A megnyitási arány statisztikái nagyban függnek a HTML elemektől, ugyanis egyre növekszik azon ügyfelek száma, akik egyszerűen kitörlik a HTML tartalmú e-maileket. Jelentősen csökkentve ezáltal a megnyitási arányt.
Tippek a megnyitási arány növeléséhez:
• Kérjen engedélyt a levélküldésre! • Csak lényeges témákról kommunikáljon, megfelelő időközönként! • Tüntesse fel a feladó és a tárgy mezőben a cége nevét!
Ha ennek ellenére is elégedetlen a kampányaiban mért megnyitási ráta nagyságával, akkor itt az ideje, hogy elkezdjen dolgozni márkája imázsának javításán is. Bizonyítsa be a listáján szereplőknek, hogy megéri ajánlatot várni Öntől!
Legfőbb vonzóerő az interaktivitás (Oldaltörés)
Magyarországon az átlagos - mérhető - átkattintási arány 0-10 százalék között van (Marketingszoftverek statisztika), s ha célja nem az, hogy minden egyes kiküldött e-mail után csengjen a pénztárgépe, akkor is elvárhat valamilyen reakciót a címzettektől. Az e-mail marketing legfőbb vonzereje az interaktivitás lehetősége, ami akkor kezdődik, ha a címzett rákattint egy linkre. Számos egyéb összetevő mellett - melyek egy e-mail kampány sikeréhez vezetnek - a relevancia az, ami növelni fogja az átkattintások számát.
Az átkattintás növelhető:
• Személyre szabott tartalommal. • A címzett megszólításával - akár a levél tárgyában. • Olyan ajánlatok kidolgozásával, amelyek geográfiai és demográfiai adatokat, valamint a címzettek előző vásárlási statisztikáit, illetve átkattintási számokat tartalmaznak.
Nem tanácsos viszont túl sok részelemet vagy ajánlatot tenni a levélbe, mert az elterelheti az olvasó figyelmét és csökkentheti a reagálási arányt.
Tippek e-mail megírásához:
• Készítsen egyszerű szövegezésű, direkt és célzott leveleket. • A promóciós üzenetei csak egyetlen fő ajánlatot tartalmazzanak, rövid és impozáns tartalommal körítve. • Gondolja át megfelelően a linkek kinézetét és helyét is. A feltűnően megjelenített hiperlinkek és a nagy „kattintson ide” gombok, amelyek mellé vonzó felhívások társulnak az elvárt cselekvéssel kapcsolatosan, világosan megmutatják a címzettnek, hogy Ön milyen tevékenységre kéri őket. • Helyezzen el levelében sürgősségre utaló szövegrészeket is. Írja le érvekkel alátámasztva az okokat, hogy miért szükséges a címzetteknek gyorsan reagálniuk az ajánlatra (korlátozott mennyiség, az előfizetési időszak lejár, az ajánlat utolsó napja stb.).
Min kell változtatni? (Oldaltörés)
Magyarországon a leiratkozási arány 0-3 százalék között mozog - derül ki a Marketingszoftverek statisztikáiból. Ha kiemelkedően nagy ugrásokat tapasztal a leiratkozók számát megjelenítő statisztikájában, akkor az Ön e-mail rendszere komoly változtatásokra szorul:
• Válassza külön az új címeket a régiektől és vizsgálja meg mindkét listát külön-külön. • Ha az újonnan feliratkozók közül sokan iratkoznak le a listájáról, akkor valószínűleg mégsem nyújtja kielégítően azt, amelyet ígért számukra a regisztrációkor. • Nézze át újra a feliratkozásra ösztönző szöveget, hogy az valóban tükrözi-e, amit a valóságban ajánl. • Ha a régebbi vásárlói iratkoznak le a hírleveléről, akkor ideje felülvizsgálnia korábbi e-maileit: mennyire frissek a reklámjai, elég vonzóak-e az ajánlatai.
A leiratkozási arány csökkenthető:
• Vizsgálja meg, hogy milyen gyakorisággal küld e-mailt listájára. A napi közlemények helyett küldjön inkább heti hírleveleket, így megmenthet jó néhány leiratkozót. • Biztosítson választási lehetőséget a levél témái és ajánlatai közül. Ezzel szintén elősegítheti kapcsolata fennmaradását és erősödését vásárlóival és érdeklődőivel.
Konverziós arány, avagy mennyit ér az ajánlat? (Oldaltörés)
Az e-mail kampányok végső célja, hogy valamilyen tevékenység elvégzésére csábítsák a címzetteket. Lehet ez akár termékvásárlás, feliratkozás egy hírlevélre, vagy egy találkozó beütemezése. A konverziós arány egy nagyon fontos mérőszám, mely azt tükrözi, hogy mennyire értékes az Ön e-mail marketing ajánlata vásárlói számára.
Ahhoz, hogy a címzettek valóban azt tegyék amit Ön szeretne, a legjobb módszer, ha világosan elmagyarázza mit vár el tőlük:
• Írja le egyértelműen, hogy mit kell tenniük, majd biztosítsa, hogy címzettjei ezt a lehető legegyszerűbben teljesíthessék is azt. • Honlapja fogadó oldalainak tervezése során tartsa észben azt a gondolatot, hogy ez az utolsó esélye, hogy címzettjeit cselekvésre ösztönözze. A testre szabott fogadó oldal szövegek, űrlapok és gombok, melyekben visszaköszön az adott kampány megjelenés, vagy fotót, grafikát is tartalmaznak a kampányban ajánlott termékről - segíthetnek meggyőzni a címzetteket. A módszer alkalmazása jelentősen megnövelheti a konverziós arányt! • Fontos, hogy a konverziós folyamat legyen rendkívül egyszerű. Legyen a megrendelési űrlap előre kitöltött, tartalmazza a vásárló nevét, szállítási címét, így a címzettnek már csak pár adattal kell kiegészítenie a rendelés leadásához.
Most talán kissé elveszettnek érzi magát, hisz rengeteg elvégzendő feladatot soroltunk fel. Nem kell azonban megijednie, mert ahogy lenni szokott, most is a kicsi, de biztos lépések vezetnek a kívánt eredményhez. Ha minden hónapban csak egy mérőszámra kezd el fókuszálni, akkor fél év múlva egyre növekvő eredményeket érhet el az e-mail marketing területén.
Csepregi Balázs
Ha a cikkel kapcsolatos kérdése van, tegye fel a hvg.hu fórumán az internet-marketing topic alatt!
Negyedik évfolyamát tapossa a Vegyépszer konszern belső információs lapja. Színes-szagosra tervezett periodika műfaji bizonytalansággal küzd: üzemi lap vagy vállalati prospektus legyen? Az eredmény ásító unalom, ám az ínyenc betűfaló így is csemegékre lelhet.
Előremenekül a német posta: a 2007-es piacnyitásra készülve szélesíti tevékenységi körét, és az utóbbi években felfutott logisztikai üzletágban tör világelsőségre. Most éppen a brit Exel céget veszi meg 5,5 milliárd euróért.
Tavaly júniusban az internetes levélszemetek 22 százaléka volt pornográf tartalmú, azóta folyamatosan csökken ez az arány. Az idén a februári 11 százalékról áprilisra 38 százalékra növekedett a pénzügyi spamek aránya - derül ki a Clearswift által közölt legújabb felmérésből.