Tetszett a cikk?

A honlap tulajdonosok többsége szétküldi ugyan gondosan összeállított hírlevelét, azonban csak kevesen szánnak elég időt kampányuk eredményeinek kiértékelésére. Ha Ön nem a félmegoldások híve, s szeretne eredményessé tenni e-mail marketingjét, akkor olvassa el, hogy melyek a legfontosabb mérőszámok, s mi a szerepük?

Az e-mail marketingben megvan az a lehetőség, hogy gyorsan és hatékonyan kiértékelhető. Meglepő módon azonban, a marketing vezetők egynegyede nem rendelkezik hivatalos mérő rendszerrel - cégen belül .
 
Ráadásul többségük hibásan úgy véli, hogy a megnyitási ráta a legfontosabb mérőszám az e-mail programjuk letesztelésekor. Egyetlenegy mérőszám ismerete ugyanis nem nyújthat elegendő ismeretet eredményeik javításához.

Cikkek a témában
Látogatottság mérése
Hét tipp spamküldés ellen
Az e-mail marketinggel foglalkozó szakemberek alapelmélete: „csak akkor érhető el biztos javulás az e-mail kampányokban, ha valóban szakítunk időt a mérésre”. Vagyis ha nem értékeli ki előző kampányai teljesítményét, akkor búcsút mondhat az e-mail marketing statisztikáiban rejlő hasznos információknak.

Értékelje újra! (Oldaltörés)

A kampányok hatékonysága érdekében minden e-mail marketingeseknek rendszeresen újra kellene értékelnie az alábbi mérőszámokat.

• Kézbesítési arány
• Megnyitási arány
• Átkattintási arány
• Leiratkozási arány
• Konverziós arány

Ahhoz, hogy a fenti mérőszámok birtokába juthasson, mindenekelőtt szüksége leszegy hírlevél kezelő rendszerre. Az e-mailek kézbesíthetőségét folyamatosan ellenőrizni kell. Felmérések szerint, tízből négy e-mail marketinges számára a kézbesíthetőség jelenti a legnagyobb kihívást. Minden valószínűség szerint, az Ön kézbesítési rátája is sokkal alacsonyabb, mint gondolná.

Ha a kézbesített levelek számát úgy kalkulálja, hogy egyszerűen levonja a visszapattant e-maileket az elküldöttek számából, akkor elfelejti figyelembe venni azt a tényt, hogy jelentős számú elektronikus levél marad kézbesítetlen úgy, hogy még vissza sem pattan hála az internet szolgáltatást nyújtó cégeknek.

A levél felbontása bizalmi kérdés (Oldaltörés)

Ők a címzettekkel együtt folyamatosan szigorítják spam szűrőik beállításait, blokkolják, s átirányítják a leveleket, ezért az engedéllyel kiküldött e-mailek közül is egyre kevesebb ér el a címzettekhez. Ráadásul erről nem értesítik a feladót, így fordulhat elő, hogy az e-mail marketingesek egyre több tévesnek titulált, visszapattant - jóllehet szabályosan kiküldött – levéllel találkoznak.

Érdemes tehát alaposan utánajárni a nem kézbesült e-mailek okának, mert ha egyszerűen csak törli az adatbázisból a „rossznak” vélt e-mail címeket, akkor listája előbb-utóbb rohamosan csökkenni fog. A kézbesítési arány javításához érje el címzettjeinél, hogy felvegyék címjegyzékükbe az Ön e-mail címét. Ez ugyanis segíthet listája tisztításában, és kezelheti a spam panaszokat is.

Számos vita zajlik mostanában arról, hogy mit is jelent valójában a megnyitási arány. A MarketingSzoftverek statisztikái szerint a megnyitási arány 30-50 százalék között mozog Magyarországon. A kutatások kimutatták, hogy az elsődleges szempont ami befolyásolja az embereket, hogy megnyissanak-e egy levelet vagy sem, az, hogy ismerik-e a feladót és bíznak-e benne.

A megnyitási arány statisztikái nagyban függnek a HTML elemektől, ugyanis egyre növekszik azon ügyfelek száma, akik egyszerűen kitörlik a HTML tartalmú e-maileket. Jelentősen csökkentve ezáltal a megnyitási arányt.

Tippek a megnyitási arány növeléséhez:
 
• Kérjen engedélyt a levélküldésre!
• Csak lényeges témákról kommunikáljon, megfelelő időközönként!
• Tüntesse fel a feladó és a tárgy mezőben a cége nevét!

Ha ennek ellenére is elégedetlen a kampányaiban mért megnyitási ráta nagyságával, akkor itt az ideje, hogy elkezdjen dolgozni márkája imázsának javításán is. Bizonyítsa be a listáján szereplőknek, hogy megéri ajánlatot várni Öntől!

Legfőbb vonzóerő az interaktivitás (Oldaltörés)

Magyarországon az átlagos - mérhető - átkattintási arány 0-10 százalék között van (Marketingszoftverek statisztika), s ha célja nem az, hogy minden egyes kiküldött e-mail után csengjen a pénztárgépe, akkor is elvárhat valamilyen reakciót a címzettektől. Az e-mail marketing legfőbb vonzereje az interaktivitás lehetősége, ami akkor kezdődik, ha a címzett rákattint egy linkre. Számos egyéb összetevő mellett - melyek egy e-mail kampány sikeréhez vezetnek - a relevancia az, ami növelni fogja az átkattintások számát.

Az átkattintás növelhető:

• Személyre szabott tartalommal.
• A címzett megszólításával - akár a levél tárgyában.
• Olyan ajánlatok kidolgozásával, amelyek geográfiai és demográfiai adatokat,  valamint    a címzettek előző vásárlási statisztikáit, illetve átkattintási számokat  tartalmaznak.

Nem tanácsos viszont túl sok részelemet vagy ajánlatot tenni a levélbe, mert az elterelheti az olvasó figyelmét és csökkentheti a reagálási arányt.

Tippek e-mail megírásához:

• Készítsen egyszerű szövegezésű, direkt és célzott leveleket.
• A promóciós üzenetei csak egyetlen fő ajánlatot tartalmazzanak, rövid és impozáns         tartalommal körítve.
• Gondolja át megfelelően a linkek kinézetét és helyét is. A feltűnően megjelenített         hiperlinkek és a nagy „kattintson ide” gombok, amelyek mellé vonzó felhívások         társulnak az elvárt cselekvéssel kapcsolatosan, világosan megmutatják a címzettnek,         hogy Ön milyen tevékenységre kéri őket.
• Helyezzen el levelében sürgősségre utaló szövegrészeket is. Írja le érvekkel         alátámasztva az okokat, hogy miért szükséges a címzetteknek gyorsan reagálniuk az         ajánlatra (korlátozott mennyiség, az előfizetési időszak lejár, az ajánlat utolsó         napja stb.).

Min kell változtatni? (Oldaltörés)

Magyarországon a leiratkozási arány 0-3 százalék között mozog - derül ki a Marketingszoftverek statisztikáiból. Ha kiemelkedően nagy ugrásokat tapasztal a leiratkozók számát megjelenítő statisztikájában, akkor az Ön e-mail rendszere komoly változtatásokra szorul:

• Válassza külön az új címeket a régiektől és vizsgálja meg mindkét listát         külön-külön.
• Ha az újonnan feliratkozók közül sokan iratkoznak le a listájáról, akkor         valószínűleg mégsem nyújtja kielégítően azt, amelyet ígért számukra a         regisztrációkor.
• Nézze át újra a feliratkozásra ösztönző szöveget, hogy az valóban tükrözi-e, amit a         valóságban ajánl.
• Ha a régebbi vásárlói iratkoznak le a hírleveléről, akkor ideje felülvizsgálnia         korábbi e-maileit: mennyire frissek a reklámjai, elég vonzóak-e az ajánlatai.

A leiratkozási arány csökkenthető:

• Vizsgálja meg, hogy milyen gyakorisággal küld e-mailt listájára. A napi közlemények         helyett küldjön inkább heti hírleveleket, így megmenthet jó néhány leiratkozót.
• Biztosítson választási lehetőséget a levél témái és ajánlatai közül. Ezzel szintén         elősegítheti kapcsolata fennmaradását és erősödését vásárlóival és érdeklődőivel.

Konverziós arány, avagy mennyit ér az ajánlat? (Oldaltörés)

Az e-mail kampányok végső célja, hogy valamilyen tevékenység elvégzésére csábítsák a   címzetteket. Lehet ez akár termékvásárlás, feliratkozás egy hírlevélre, vagy egy   találkozó beütemezése. A konverziós arány egy nagyon fontos mérőszám, mely azt  tükrözi, hogy mennyire értékes az Ön e-mail marketing ajánlata vásárlói számára.

Ahhoz, hogy a címzettek valóban azt tegyék amit Ön szeretne, a legjobb módszer, ha világosan elmagyarázza mit vár el tőlük:
 
• Írja le egyértelműen, hogy mit kell tenniük, majd biztosítsa, hogy címzettjei ezt a lehető legegyszerűbben teljesíthessék is azt.
• Honlapja fogadó oldalainak tervezése során tartsa észben azt a gondolatot, hogy ez az utolsó esélye, hogy címzettjeit cselekvésre ösztönözze. A testre szabott fogadó oldal szövegek, űrlapok és gombok, melyekben visszaköszön az adott kampány  megjelenés, vagy fotót, grafikát is tartalmaznak a kampányban ajánlott termékről -  segíthetnek meggyőzni a címzetteket. A módszer alkalmazása jelentősen megnövelheti a konverziós arányt!
• Fontos, hogy a konverziós folyamat legyen rendkívül egyszerű. Legyen a megrendelési  űrlap előre kitöltött, tartalmazza a vásárló nevét, szállítási címét, így a   címzettnek már csak pár adattal kell kiegészítenie a rendelés leadásához.

Most talán kissé elveszettnek érzi magát, hisz rengeteg elvégzendő feladatot soroltunk fel. Nem kell azonban megijednie, mert ahogy lenni szokott, most is a kicsi, de biztos lépések vezetnek a kívánt eredményhez. Ha minden hónapban csak egy mérőszámra kezd el fókuszálni, akkor fél év múlva egyre növekvő eredményeket érhet el az e-mail marketing területén.

Csepregi Balázs

Ha a cikkel kapcsolatos kérdése van, tegye fel a hvg.hu fórumán az internet-marketing topic alatt!

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Sorkövető Média

Sorkövető: Vegyépszer Hírlevél

Negyedik évfolyamát tapossa a Vegyépszer konszern belső információs lapja. Színes-szagosra tervezett periodika műfaji bizonytalansággal küzd: üzemi lap vagy vállalati prospektus legyen? Az eredmény ásító unalom, ám az ínyenc betűfaló így is csemegékre lelhet.

Nemzetközi gazdaság

Búcsú a levéltől?

Előremenekül a német posta: a 2007-es piacnyitásra készülve szélesíti tevékenységi körét, és az utóbbi években felfutott logisztikai üzletágban tör világelsőségre. Most éppen a brit Exel céget veszi meg 5,5 milliárd euróért.

Internet

Spamküldés: a pornó után a pénzügyi szolgáltatásokra fókuszálnak

Tavaly júniusban az internetes levélszemetek 22 százaléka volt pornográf tartalmú, azóta folyamatosan csökken ez az arány. Az idén a februári 11 százalékról áprilisra 38 százalékra növekedett a pénzügyi spamek aránya - derül ki a Clearswift által közölt legújabb felmérésből.

Hálás lesz érte a laptopja aksija: jönnek az alvó fülek az Edge böngészőbe

Hálás lesz érte a laptopja aksija: jönnek az alvó fülek az Edge böngészőbe

Nehogy kipróbálja otthon: vannak, akik házilag kevert koronavírus-oltást adnak be maguknak

Nehogy kipróbálja otthon: vannak, akik házilag kevert koronavírus-oltást adnak be maguknak

Németh Szilárd megtekintette, hogyan hőmérőzik a hadapródokat Debrecenben

Németh Szilárd megtekintette, hogyan hőmérőzik a hadapródokat Debrecenben