Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4dc80d34-d14c-48f8-99ff-c98e33d73ee4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy személyt megfigyelésre kórházba szállítottak, az anyagi kár jelentős.","shortLead":"Egy személyt megfigyelésre kórházba szállítottak, az anyagi kár jelentős.","id":"20241126_ket-villanyauto-utkozott-egymassal-pomazon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4dc80d34-d14c-48f8-99ff-c98e33d73ee4.jpg","index":0,"item":"3cf89295-1230-40cc-b005-f3474fc5c967","keywords":null,"link":"/cegauto/20241126_ket-villanyauto-utkozott-egymassal-pomazon","timestamp":"2024. november. 26. 09:54","title":"Két villanyautó ütközött egymással Pomázon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"614eda67-055e-4ad1-8031-c874dc842c08","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Huawei négy mobilt is bemutatott a Mate 70-sorozaton belül, ám ezek között csak minimális a differencia. Nem úgy az árukban.","shortLead":"A Huawei négy mobilt is bemutatott a Mate 70-sorozaton belül, ám ezek között csak minimális a differencia. Nem...","id":"20241127_huawei-mate-70-mate-70-pro-okostelefon-specifikacio-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/614eda67-055e-4ad1-8031-c874dc842c08.jpg","index":0,"item":"54dac141-81a3-4dc5-8eb6-7a68362a2438","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_huawei-mate-70-mate-70-pro-okostelefon-specifikacio-arak","timestamp":"2024. november. 27. 12:03","title":"Bemutatkoztak a Huawei új mobiljai: itt a Mate 70 és a Mate 70 Pro","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed69cce0-ae81-4060-954a-fbcfd78209dd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az orosz Progressz teherűrhajó nemrég dokkolt a Nemzetközi Űrállomáshoz, ahová három tonna élelmiszert, üzemanyagot és egyéb eszközöket szállított. A dokkolás után azonban kiderült, hogy valami szivárog a belsejében.","shortLead":"Az orosz Progressz teherűrhajó nemrég dokkolt a Nemzetközi Űrállomáshoz, ahová három tonna élelmiszert, üzemanyagot és...","id":"20241126_nemzetkozi-urallomas-progressz-teherurhajo-szivargas-szag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed69cce0-ae81-4060-954a-fbcfd78209dd.jpg","index":0,"item":"ed0186dc-5008-4523-935a-c66a24fb53ef","keywords":null,"link":"/tudomany/20241126_nemzetkozi-urallomas-progressz-teherurhajo-szivargas-szag","timestamp":"2024. november. 26. 12:03","title":"Mérgező szagot áraszt a Nemzetközi Űrállomáshoz dokkolt orosz teherűrhajó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2af83189-21a2-4bcc-8047-35be1f521bce","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"A cél természetesen a mentális egészség fejlesztése.","shortLead":"A cél természetesen a mentális egészség fejlesztése.","id":"20241127_Most-nyomjuk-el-vagy-ne-nyomjuk-el-a-negativ-gondolatokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2af83189-21a2-4bcc-8047-35be1f521bce.jpg","index":0,"item":"58392911-e667-4ffe-bc04-22216a547b2b","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20241127_Most-nyomjuk-el-vagy-ne-nyomjuk-el-a-negativ-gondolatokat","timestamp":"2024. november. 27. 13:10","title":"Most nyomjuk el, vagy ne nyomjuk el a negatív gondolatokat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4588dfd4-5b6f-4410-9c60-b64bf12b63ba","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Különvélemény című filmre emlékeztet az az új funkció, amellyel a felhasználók fájlokat oszthatnak meg két Huawei-eszköz között.","shortLead":"A Különvélemény című filmre emlékeztet az az új funkció, amellyel a felhasználók fájlokat oszthatnak meg két...","id":"20241126_huawei-gesztusvezerelt-fajlmegosztas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4588dfd4-5b6f-4410-9c60-b64bf12b63ba.jpg","index":0,"item":"69b68e86-fe68-4c9e-9f33-9587fe06d173","keywords":null,"link":"/tudomany/20241126_huawei-gesztusvezerelt-fajlmegosztas-video","timestamp":"2024. november. 26. 11:03","title":"Más fájlmegosztás jön a mobilokra, meg sem kell hozzá érinteni a telefont – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6cf2fe82-35a4-4433-9ea0-33bfd2e7eeb7","c_author":"Kuglics Sarolta (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Üres papírlapot mutatott fel és ahhoz hasonlította a magyar uniós elnökség tevékenységét a Baloldal társelnöke Strasbourgban. Megkérdeztük a pártokat, mit gondolnak a magyar kormány eddigi teljesítményéről, a megbízatásának végéhez közeledve.","shortLead":"Üres papírlapot mutatott fel és ahhoz hasonlította a magyar uniós elnökség tevékenységét a Baloldal társelnöke...","id":"20241128_unios_elnokseg_europai_parlament","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cf2fe82-35a4-4433-9ea0-33bfd2e7eeb7.jpg","index":0,"item":"e149ea74-2e93-4073-94dc-d8c0449eb9ef","keywords":null,"link":"/eurologus/20241128_unios_elnokseg_europai_parlament","timestamp":"2024. november. 28. 05:45","title":"\"Szerencsére hamarosan vége van\" – európai pártvezetők értékelték a magyar uniós elnökséget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ed9c51c-4a76-464e-b74e-f85e10f8a4a2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A koronavírus-fertőzés hatására olyasmi történik a szervezetben, ami a rákellenes küzdelemben is hasznosítható – és természetesen nem kell hozzá elkapni a Covidot.","shortLead":"A koronavírus-fertőzés hatására olyasmi történik a szervezetben, ami a rákellenes küzdelemben is hasznosítható – és...","id":"20241126_covid-19-fertozes-monocitak-rakos-sejtek-zsugoritasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ed9c51c-4a76-464e-b74e-f85e10f8a4a2.jpg","index":0,"item":"6dc53f68-d6df-4c24-9462-4f879d5b0023","keywords":null,"link":"/tudomany/20241126_covid-19-fertozes-monocitak-rakos-sejtek-zsugoritasa","timestamp":"2024. november. 26. 19:03","title":"Váratlan felfedezés: a súlyos Covid-fertőzés segíthet a rák legyőzésében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Süddeutsche Zeitung szerzője szerint az Oroszország elleni szankciók már annyit sem érnek, mint a papír, amelyre nyomtatták őket. A Trump-elnökség gazdasági hatásait elemzi a The Guardian, a Der Standard és a Financial Times. Még Magyarország is besokallt attól, hogy Moszkva bevonta a háborúba Észak-Koreát, írja a Frankfurter Rundschau. A FAZ szerint a V4 halott, Lengyelország északon keres szövetségeseket. Válogatásunk a világlapok cikkeiből.","shortLead":"A Süddeutsche Zeitung szerzője szerint az Oroszország elleni szankciók már annyit sem érnek, mint a papír, amelyre...","id":"20241127_nemzetkozi-lapszemle-romania-calin-georgescu-orban-nato-eu-trump-v4-lengyelorszag-ukrajna-eszak-korea-oroszorszag-szankciok-bux","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"ce30d840-536f-43b1-ab45-4bcc3b2bca84","keywords":null,"link":"/360/20241127_nemzetkozi-lapszemle-romania-calin-georgescu-orban-nato-eu-trump-v4-lengyelorszag-ukrajna-eszak-korea-oroszorszag-szankciok-bux","timestamp":"2024. november. 27. 10:30","title":"Politico: Az EU és a NATO számára is probléma, hogy Romániában szélsőjobbos, oroszbarát jelölt nyerte az elnökválasztás első fordulóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogyan növelheti honlapja látogatottságát hírlevéllel?
Tetszett a cikk?
A honlap tulajdonosok többsége szétküldi ugyan gondosan összeállított hírlevelét, azonban csak kevesen szánnak elég időt kampányuk eredményeinek kiértékelésére. Ha Ön nem a félmegoldások híve, s szeretne eredményessé tenni e-mail marketingjét, akkor olvassa el, hogy melyek a legfontosabb mérőszámok, s mi a szerepük?
Az e-mail marketingben megvan az a lehetőség, hogy gyorsan és hatékonyan kiértékelhető. Meglepő módon azonban, a marketing vezetők egynegyede nem rendelkezik hivatalos mérő rendszerrel - cégen belül .
Ráadásul többségük hibásan úgy véli, hogy a megnyitási ráta a legfontosabb mérőszám az e-mail programjuk letesztelésekor. Egyetlenegy mérőszám ismerete ugyanis nem nyújthat elegendő ismeretet eredményeik javításához.
Az e-mail marketinggel foglalkozó szakemberek alapelmélete: „csak akkor érhető el biztos javulás az e-mail kampányokban, ha valóban szakítunk időt a mérésre”. Vagyis ha nem értékeli ki előző kampányai teljesítményét, akkor búcsút mondhat az e-mail marketing statisztikáiban rejlő hasznos információknak.
Értékelje újra! (Oldaltörés)
A kampányok hatékonysága érdekében minden e-mail marketingeseknek rendszeresen újra kellene értékelnie az alábbi mérőszámokat.
Ahhoz, hogy a fenti mérőszámok birtokába juthasson, mindenekelőtt szüksége leszegy hírlevél kezelő rendszerre. Az e-mailek kézbesíthetőségét folyamatosan ellenőrizni kell. Felmérések szerint, tízből négy e-mail marketinges számára a kézbesíthetőség jelenti a legnagyobb kihívást. Minden valószínűség szerint, az Ön kézbesítési rátája is sokkal alacsonyabb, mint gondolná.
Ha a kézbesített levelek számát úgy kalkulálja, hogy egyszerűen levonja a visszapattant e-maileket az elküldöttek számából, akkor elfelejti figyelembe venni azt a tényt, hogy jelentős számú elektronikus levél marad kézbesítetlen úgy, hogy még vissza sem pattan hála az internet szolgáltatást nyújtó cégeknek.
A levél felbontása bizalmi kérdés (Oldaltörés)
Ők a címzettekkel együtt folyamatosan szigorítják spam szűrőik beállításait, blokkolják, s átirányítják a leveleket, ezért az engedéllyel kiküldött e-mailek közül is egyre kevesebb ér el a címzettekhez. Ráadásul erről nem értesítik a feladót, így fordulhat elő, hogy az e-mail marketingesek egyre több tévesnek titulált, visszapattant - jóllehet szabályosan kiküldött – levéllel találkoznak.
Érdemes tehát alaposan utánajárni a nem kézbesült e-mailek okának, mert ha egyszerűen csak törli az adatbázisból a „rossznak” vélt e-mail címeket, akkor listája előbb-utóbb rohamosan csökkenni fog. A kézbesítési arány javításához érje el címzettjeinél, hogy felvegyék címjegyzékükbe az Ön e-mail címét. Ez ugyanis segíthet listája tisztításában, és kezelheti a spam panaszokat is.
Számos vita zajlik mostanában arról, hogy mit is jelent valójában a megnyitási arány. A MarketingSzoftverek statisztikái szerint a megnyitási arány 30-50 százalék között mozog Magyarországon. A kutatások kimutatták, hogy az elsődleges szempont ami befolyásolja az embereket, hogy megnyissanak-e egy levelet vagy sem, az, hogy ismerik-e a feladót és bíznak-e benne.
A megnyitási arány statisztikái nagyban függnek a HTML elemektől, ugyanis egyre növekszik azon ügyfelek száma, akik egyszerűen kitörlik a HTML tartalmú e-maileket. Jelentősen csökkentve ezáltal a megnyitási arányt.
Tippek a megnyitási arány növeléséhez:
• Kérjen engedélyt a levélküldésre! • Csak lényeges témákról kommunikáljon, megfelelő időközönként! • Tüntesse fel a feladó és a tárgy mezőben a cége nevét!
Ha ennek ellenére is elégedetlen a kampányaiban mért megnyitási ráta nagyságával, akkor itt az ideje, hogy elkezdjen dolgozni márkája imázsának javításán is. Bizonyítsa be a listáján szereplőknek, hogy megéri ajánlatot várni Öntől!
Legfőbb vonzóerő az interaktivitás (Oldaltörés)
Magyarországon az átlagos - mérhető - átkattintási arány 0-10 százalék között van (Marketingszoftverek statisztika), s ha célja nem az, hogy minden egyes kiküldött e-mail után csengjen a pénztárgépe, akkor is elvárhat valamilyen reakciót a címzettektől. Az e-mail marketing legfőbb vonzereje az interaktivitás lehetősége, ami akkor kezdődik, ha a címzett rákattint egy linkre. Számos egyéb összetevő mellett - melyek egy e-mail kampány sikeréhez vezetnek - a relevancia az, ami növelni fogja az átkattintások számát.
Az átkattintás növelhető:
• Személyre szabott tartalommal. • A címzett megszólításával - akár a levél tárgyában. • Olyan ajánlatok kidolgozásával, amelyek geográfiai és demográfiai adatokat, valamint a címzettek előző vásárlási statisztikáit, illetve átkattintási számokat tartalmaznak.
Nem tanácsos viszont túl sok részelemet vagy ajánlatot tenni a levélbe, mert az elterelheti az olvasó figyelmét és csökkentheti a reagálási arányt.
Tippek e-mail megírásához:
• Készítsen egyszerű szövegezésű, direkt és célzott leveleket. • A promóciós üzenetei csak egyetlen fő ajánlatot tartalmazzanak, rövid és impozáns tartalommal körítve. • Gondolja át megfelelően a linkek kinézetét és helyét is. A feltűnően megjelenített hiperlinkek és a nagy „kattintson ide” gombok, amelyek mellé vonzó felhívások társulnak az elvárt cselekvéssel kapcsolatosan, világosan megmutatják a címzettnek, hogy Ön milyen tevékenységre kéri őket. • Helyezzen el levelében sürgősségre utaló szövegrészeket is. Írja le érvekkel alátámasztva az okokat, hogy miért szükséges a címzetteknek gyorsan reagálniuk az ajánlatra (korlátozott mennyiség, az előfizetési időszak lejár, az ajánlat utolsó napja stb.).
Min kell változtatni? (Oldaltörés)
Magyarországon a leiratkozási arány 0-3 százalék között mozog - derül ki a Marketingszoftverek statisztikáiból. Ha kiemelkedően nagy ugrásokat tapasztal a leiratkozók számát megjelenítő statisztikájában, akkor az Ön e-mail rendszere komoly változtatásokra szorul:
• Válassza külön az új címeket a régiektől és vizsgálja meg mindkét listát külön-külön. • Ha az újonnan feliratkozók közül sokan iratkoznak le a listájáról, akkor valószínűleg mégsem nyújtja kielégítően azt, amelyet ígért számukra a regisztrációkor. • Nézze át újra a feliratkozásra ösztönző szöveget, hogy az valóban tükrözi-e, amit a valóságban ajánl. • Ha a régebbi vásárlói iratkoznak le a hírleveléről, akkor ideje felülvizsgálnia korábbi e-maileit: mennyire frissek a reklámjai, elég vonzóak-e az ajánlatai.
A leiratkozási arány csökkenthető:
• Vizsgálja meg, hogy milyen gyakorisággal küld e-mailt listájára. A napi közlemények helyett küldjön inkább heti hírleveleket, így megmenthet jó néhány leiratkozót. • Biztosítson választási lehetőséget a levél témái és ajánlatai közül. Ezzel szintén elősegítheti kapcsolata fennmaradását és erősödését vásárlóival és érdeklődőivel.
Konverziós arány, avagy mennyit ér az ajánlat? (Oldaltörés)
Az e-mail kampányok végső célja, hogy valamilyen tevékenység elvégzésére csábítsák a címzetteket. Lehet ez akár termékvásárlás, feliratkozás egy hírlevélre, vagy egy találkozó beütemezése. A konverziós arány egy nagyon fontos mérőszám, mely azt tükrözi, hogy mennyire értékes az Ön e-mail marketing ajánlata vásárlói számára.
Ahhoz, hogy a címzettek valóban azt tegyék amit Ön szeretne, a legjobb módszer, ha világosan elmagyarázza mit vár el tőlük:
• Írja le egyértelműen, hogy mit kell tenniük, majd biztosítsa, hogy címzettjei ezt a lehető legegyszerűbben teljesíthessék is azt. • Honlapja fogadó oldalainak tervezése során tartsa észben azt a gondolatot, hogy ez az utolsó esélye, hogy címzettjeit cselekvésre ösztönözze. A testre szabott fogadó oldal szövegek, űrlapok és gombok, melyekben visszaköszön az adott kampány megjelenés, vagy fotót, grafikát is tartalmaznak a kampányban ajánlott termékről - segíthetnek meggyőzni a címzetteket. A módszer alkalmazása jelentősen megnövelheti a konverziós arányt! • Fontos, hogy a konverziós folyamat legyen rendkívül egyszerű. Legyen a megrendelési űrlap előre kitöltött, tartalmazza a vásárló nevét, szállítási címét, így a címzettnek már csak pár adattal kell kiegészítenie a rendelés leadásához.
Most talán kissé elveszettnek érzi magát, hisz rengeteg elvégzendő feladatot soroltunk fel. Nem kell azonban megijednie, mert ahogy lenni szokott, most is a kicsi, de biztos lépések vezetnek a kívánt eredményhez. Ha minden hónapban csak egy mérőszámra kezd el fókuszálni, akkor fél év múlva egyre növekvő eredményeket érhet el az e-mail marketing területén.
Csepregi Balázs
Ha a cikkel kapcsolatos kérdése van, tegye fel a hvg.hu fórumán az internet-marketing topic alatt!
Negyedik évfolyamát tapossa a Vegyépszer konszern belső információs lapja. Színes-szagosra tervezett periodika műfaji bizonytalansággal küzd: üzemi lap vagy vállalati prospektus legyen? Az eredmény ásító unalom, ám az ínyenc betűfaló így is csemegékre lelhet.
Előremenekül a német posta: a 2007-es piacnyitásra készülve szélesíti tevékenységi körét, és az utóbbi években felfutott logisztikai üzletágban tör világelsőségre. Most éppen a brit Exel céget veszi meg 5,5 milliárd euróért.
Tavaly júniusban az internetes levélszemetek 22 százaléka volt pornográf tartalmú, azóta folyamatosan csökken ez az arány. Az idén a februári 11 százalékról áprilisra 38 százalékra növekedett a pénzügyi spamek aránya - derül ki a Clearswift által közölt legújabb felmérésből.