szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A pártok az országgyűlési választásokat megelőzően listaáron csaknem másfél milliárd forintnyi reklámot vásároltak január-februárban, a legnépszerűbb politikai hirdetési felületek a köztéri reklámfelületek voltak - derül ki a TNS Media Intelligence (TNS MI) reklámpiaci felméréséből.

A pártok a legtöbb pénzt, több mint 700 millió forintot a köztéri reklámokra - az óriásplakátokra, citylightokra és oszlopokon megjelenő hirdetésekre költötték a piackutató cég, a hirdetési felületek birtokosainak önbevallása alapján és listaáron készített felmérése szerint.

Vessey Péter, az Outdoor Media Audit Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a tapasztalatok azt mutatják: a valódi árak jelentősen, akár 80-90 százalékkal is eltérhetnek a listaáraktól, de általában az 50 százalékos engedmény a jellemző.
   
A napilapokban megjelent politikai hirdetések listaára csaknem 250 millió forint, a televíziós reklámoké 184 millió forint, az internetes megjelenéseké 111 millió forint volt az év első két hónapjában a TNS adatai szerint. Ezzel a pártok 2,2 százalékkal részesedtek a teljes reklámöltésből, míg egy évvel korábban, a
kampány előtt ez az arány 0,09 százalék volt.

A pártok reklámkampánya miatt a legtöbb kereskedelmi vállalat elhalasztotta óriásplakát-kampányát - vélekedett Kis-Szölgyeni Ferenc, a magyarországi óriásplakátok 42 százalékát értékesítő Multireklám Zrt. kereskedelmi igazgatója. Ennek egyik okaként említette, hogy Németországgal ellentétben Magyarországon nem engedélyezett a kampány alatt időszakos felületeket létesíteni. 

Hozzátette: a pártok vagy profi közterületi kampánnyal foglalkozó céget bíztak meg, vagy a médiatulajdonoson keresztül bérelték a felületeket. A kereskedelmi cégek esetében szokásos 3 héttel szemben pedig általában már 3 hónappal a kampány kezdete előtt lefoglalták a felületeket - jegyezte meg.
   
Vessey Péter szerint az óriásplakátok kihasználtsága és a reklámköltés is mintegy 15-20 százalékkal magasabb a politikai versengés miatt.Adataik szerint a mintegy 50 ezer általuk kezelt plakáthely közül márciusban több mint 13 ezer felületet a pártok hirdetései foglalnak el, azaz minden negyedik óriásplakáton politikai reklám volt.

Az előző, 2002-es kampány idején összesen kétezer óriásplakátot foglaltak el a pártok, a költés pedig háromszorosára nőtt a négy évvel korábbihoz képest.A TNS MI adatai alapján a televíziónézők január-februárban több mint hétezer másodpercnyi politikai reklámot láttak, a rádiókban 12 ezer másodpercen keresztül hallgatták a pártok programjait. A politikai hirdetések számára ráadásul a televíziók a médiatörvényben engedélyezett értékesíthető reklámfelületen felül biztosíthatnak helyet, és a legalacsonyabb tarifán kell a pártok rendelkezésére bocsátaniuk a hirdetési időt.
 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Választás 2006

Kuncze: sikeres volt az SZDSZ kampánya

Kuncze Gábor szerint sikeres volt az SZDSZ kampánya, növekedett a párt támogatottsága és a liberális szavazók várható aktivitása. A liberális párt elnöke ezt hétfői sajtótájékoztatóján jelentette ki, ahol értékelte a szabad demokraták különböző kampányakcióit is.

MTI Választás 2006

Political Capital: ne legyen kampánycsend!

A Political Capital Institute a kampánycsend és a közvélemény-kutatások közlésének tilalmára vonatkozó „elavult és cseppet sem életszerű szabályozás eltörlését” kezdeményezi. Kampánycsend ugyanis csak a törvény betűje szerint létezik – a valóságban nem – állítják az intézet munkatársai.

Az I. kerület szerződést bont a Demeter Szilárd vezette PIM-mel

Az I. kerület szerződést bont a Demeter Szilárd vezette PIM-mel

Szeretettel Pozsonyból: Csak a tesztemen át

Szeretettel Pozsonyból: Csak a tesztemen át

Dacia árban jöhet a legolcsóbb elektromos Volkswagen

Dacia árban jöhet a legolcsóbb elektromos Volkswagen