szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy jó név kincset ér. Ilyen az Internetvilág is, csakhogy ezt látva 100-ból 99 embernek valamilyen informatikai magazin jut az eszébe, miköben a szóban forgó elnevezés egy speciális logisztikai szolgáltatást kínáló weboldalra utal. Most ezt vette górcső alá Pécsi Ferenc, a hvg.hu honlapkritikusa.


Az Internetvilág (IV)  szolgáltatásának lényege, hogy afféle virtuális vevőként lép fel helyettünk Amerikában, begyűjti, majd hazaszállítja az ottani internetes áruházakban, vagy aukciós oldalakon  megszerzett, megvásárolt holmit.

Egy ilyen honlapnak alapvetően két dolgot kellene tudnia: biztosítania, hogy a szolgáltatást már ismerő, céltudatos látogatók egyszerűen, gyorsan intézhessék a tranzakciókat, illetve a honlapra látogató érdeklődőket meggyőznie arról, hogy a kínált szolgáltatás jó és biztonságos.

Az IV jelen állapotában nem könnyíti meg az első csoporthoz tartozók dolgát. Külön „bejárat” kellene nekik, ahol nem kell átverekedniük magukat a „kezdőknek” szóló információkon.

Értékelendő a tervező törekvése a sablonostól eltérő megoldásokra, de a fejléc és a főmenü értékei itt ki is merülnek. A logó hátteréül szolgáló kép túlságosan sűrű, viszont nem eléggé érdekes. A logó maga jellegtelen, ráadásul körvonali elmsódottak.

Teljesen elhibázott ötlet, a kis képecskékre épülő főmenü. Az efféle ikonok egy időben valóban divatosak voltak, de néhány ritka kivételtől eltekintve nem segítik a tájékozodást. Felesleges fejtörésre késztetik a látogatót, vagy szükségtelenül duplikálják a szöveges menü információit.

A fejléc és a főmenü alatt végre ott a lényeg: „Szállítás amerikai internetes áruházaktól és árverésekről, ahonnan nem továbbítanak Európába, vagy Magyarországra”.

Promóció helyett animáció

Alatta viszont ott a mozgó „önreklám”, aminek egyetlen funkciója, hogy elvonja a látogatók figyelmét a fontosabb dolgoktól. Nem tudom miért jó, ha valaki saját weboldalát reklámozza saját weboldalán?

Nagyon fontos, hogy a szolgáltatás leírását még a legnehezebb felfogású felhasználó is könnyen megérthesse. A mostani ismertető szövege nem rossz, de sok kattintás kell az összes szükséges információ begyűjtéséhez. Az önreklám helyett  hasznosabb lenne a flash animáció. Mellette persze szükség van egy szöveges, igény esetén kinyomtatható ismertetőre is.

Egy ilyen szolgáltatás esetén természetesen szinte mindenkiben felmerül a kérdés, hogy mi a garancia arra, hogy a már megvásárolt, kifizetett termék valóban haza is érkezik? Lehetséges, hogy az IV oldalain valahol ott a válasz, de ennek sokkal hangsúlyosabbnak, kikerülhetetlennek kellene lennie.

Ezzel el is jutottunk a bizalom kérdéséig. Az  e-kereskedelemben is a bizalom a kulcs, e nélkül nehéz üzleti kapcsolatba lépni az ismeretlen üzleti partnerrel. Az IV honlapon olvasható „Rólunk” menüpont kevés a bizalom kiépítéséhez. Kik állnak a cég mögött, mekkora cég, milyen szakmai múlttal rendelkeznek.? Miért bízzak meg bennük? Sokat segítene az is, ha megismerhetném a szolgáltatást már igénybe vett ügyfelek tapasztalatait. Jó lenne tehát egy üzenőfal, vagy egy vendégkönyv.

Az Internetvilág  jó példa arra, hogy nem elég ha újszerű, hasznos egy szolgáltatás, azt csak egy olyan honlap tudja igazán segíteni, ami a megfelelő „csatornába” tereli és ott az egész tranzakció során végig „terelgeti” a vásárlót. Ez a lényeg, a többi csak körítés, girland, cicoma.

Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu

 

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Mikor nem jó egy honlap?

Valamit nagyon tudhat a Wild-Dísz Műhímző és Programkészítő Bt.ugyanis a cég honlapja az első találat a Google-ban, ha valaki rákeres a „műhímzés” szóra. Hiába azonban a jó helyezés, ha nem tudják információkkal ellátni a honlapjukra érkezőket. Ezen a héten a hvg.hu honlapkritikusa ezt a titkot fejti meg.

Vállalkozás

Honlapvarázs tárhely nélkül?

A hvg.hu honlapszakértője ezen a héten az asztali bűvészetet népszerűsítő Mikromágia. hu internetes portált értékelte. A kezdetleges bemutatkozás, s a túlzottan személyes menüpontok ellenére, a kivitelezést barátságosnak ítélte. A honlap azonban saját internetcím és az önálló tárhely nélkül kevéssé varázsos.

Válaszol a szakértő

Honlapkritika a Kékhalálról

Honlapkritikusunk ezen a héten a www.bluedeath-polo.com weblapot elemezte. A weboldalon túl sok a körítés, az online pólóbolt grafikai megoldásai ugyan szellemesek, de nem elég informatívak.