Feszültség és konfliktus a szervezetben – Hogyan kezelhető?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Milyen oka lehet annak, ha elpártolnak egy cég vásárlói? Hogyan lehet úgy rendezvényt szervezni cégeknek, hogy el is jöjjenek a meghívottak? Olvassa el Wolf Gábor, a hvg.hu marketingszakértőjének válaszait.
"Edina"
Kozmetikusként rendszeresen olvasom hírleveleidet és próbálom úgy pozícionálni vállalkozásomat, ahogy azt tanulmányaidban írod. Folyamatosan fejlesztek, nem szállok be az árversenybe, s próbálok többet adni a vendégeimnek, mint a konkurencia. Az utóbbi hónapokban mégis visszaesett a forgalmam. Mit tudsz nekem tanácsolni, mivel próbálkozzak?
Időnként a cégek többségével előfordul, hogy visszaesik a forgalmuk. Ilyenkor gondolkodás nélkül a következő a teendő:
(1) gyors marketing akció a bevétel biztosításához
(2) feltárni a lehetséges okokat
(3) reagálni a 2. pontban kiderült okra
A gyors marketing akcióhoz a legjobban bevált módszer a régi vevőknek egy gyors exkluzív ajánlat, egy határidős akció, amivel be lehet őket csalogatni a következő két hétben. Ha nincs róluk címlistád, akkor kezdj el építeni! A régi vevők minden cég legjobb bevétel-forrásai, hiszen őket a legkönnyebb rávenni a vásárlásra, ráadásul belőlük egyre több van. Kínálj nekik akciós ajánlatot, s írj erről egy nagyobb méretű képeslapot, és még a héten küldd ki! Írj még egy emlékeztető képeslapot, azt pedig küld ki a rákövetkező héten azoknak, akik nem vették igénybe az ajánlatot. Majd egy utolsó képeslapot a határidő letelte előtt 3-4 nappal azoknak, akik a másodikra sem reagáltak.
Hogy megtudd miért esett vissza a forgalom, hívd fel pár törzsvevődet, tudakolódj náluk. Hagyd őket beszélni, ne vágj közbe, ne fejezd be a mondataikat helyettük, csak olyan kérdéseket tegyél fel, amivel rákérdezel a mondataikra. Az ok lehet a szezonalitástól kezdve egy új konkurensen át egészen odáig, hogy a választások miatt kevesebben foglalkoztak vásárlással.
Néha cégvezetők nem merik ezeket a telefonokat "megkockáztatni", mert attól félnek, hogy a vevő egyszer csak azt mondja, hogy "tényleg, én nem is akarok nálatok vásárolni ezért meg ezért!"
Ettől nem kell félned. Az a vevő, aki szeret Titeket, örömmel fog segíteni. Akinek pedig gondjai, panaszai vannak, az örülni fog a lehetőségnek, hogy megkérdezed, hogy elmondhatja, és ki fogja ereszteni a gőzt. Garantálom, hogy olyan dolgokat fogsz megtudni, amik segítenek sikeresebbé tenni a vállalkozásodat!
"Huncutka"
Egy vidéki taxis cégnél marketingesnél dolgozom, és egy borkóstolót szerveztem partnereink - elsősorban a beszállításért felelős személyek részére. Már karácsonykor megtettem a kezdő lépéseket, ami abból állt, hogy az üdvözlő lapon finoman célozgattam a február eleji borkóstolóra. Januárban bele is vetettem magam a munkába, megtaláltam a legszimpatikusabb helyet, kitaláltam a finom vacsit, a 4 boros kóstoló-programot, meglepi bort taxis cimkével ellátva, háztól-házig szállítást,az 1 órás buszos oda- és visszaút alatt játszandó mulatságos magyar filmet, szóval mindent leszerveztem. Elküldtem időben a meghívókat e-mailen, kértem, igazoljanak vissza, jönnek - nem jönnek, hova menjünk és a többi 593 e-mail és 844 telefon-váltás után a 25 főből mindössze hatan jöttek el. A többiek közül sokan arra is képtelenek voltak, hogy valamilyen formában tudassák velem döntésüket. Szerinted mi lehetett a hiba?
Szeretnél 3,5-szeres növekedést elérni úgy, hogy közben nem emeled meg a marketing kiadásaidat? Az egyik ügyfelem kidolgozott egy rapid-ajánlatadási procedúrát, amelynek értelmében, ha bejön egy ajánlatkérés, akkor egy órán belül email-en, és az email után 1 órán belül telefonon is visszahívják az ajánlatkérőt. Ezt a procedúrát egy belső meetingen 2 óra alatt dolgozták ki, 1 nap alatt vezették be. Az eddigi eredmények alapján több mint 3,5-szeresére emelték a beérkezett ajánlatkérések elnyerési arányát. Gondolj csak bele: mennyi marketing kiadást spórolhatsz meg, ha nem úgy emeled 3,5-szeresére a bevételedet, hogy 3,5x annyit reklámozol, hanem egy ilyen ügyfélorientált javítással!
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Zenei mogulból elítélt bűnöző lett Sean Combs, az egykori hiphopkirály, aki zűrös ügyei ellenére magabiztosan hitte, hogy érinthetetlen.
Az egészségügyi államtitkár anyja egyszer megpofozta Gyurcsányt.
Az atomerőműben súlyos a kár, de sugárveszély egyelőre nincs. Akkor minden rendben? Egyáltalán nem.
Az Oroszország-szakértő szerint a kormánymédia „teljesen nyilvánvalóan hergel és uszít”.
Eltűnésekor hawaii mintás inget viselt.
Egy sárkányszörfös jókor volt jó helyen.
Egy-egy hátúszó néha elbizonytalanítja a fürdőzőket.
Pontosan úgy működik, mint a légvédelmi rendszerek.