szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Milyen oka lehet annak, ha elpártolnak egy cég vásárlói? Hogyan lehet úgy rendezvényt szervezni cégeknek, hogy el is jöjjenek a meghívottak? Olvassa el Wolf Gábor, a hvg.hu marketingszakértőjének válaszait.


"Edina"

Kozmetikusként rendszeresen olvasom hírleveleidet és próbálom úgy pozícionálni vállalkozásomat, ahogy azt tanulmányaidban írod. Folyamatosan fejlesztek, nem szállok be  az árversenybe, s próbálok többet adni a vendégeimnek, mint a konkurencia. Az utóbbi hónapokban mégis visszaesett a forgalmam. Mit tudsz nekem tanácsolni, mivel próbálkozzak?

 
Időnként a cégek többségével előfordul, hogy visszaesik a forgalmuk. Ilyenkor  gondolkodás nélkül a következő a teendő:
 
(1) gyors marketing akció a bevétel biztosításához
(2) feltárni a lehetséges okokat
(3) reagálni a 2. pontban kiderült okra
 
A gyors marketing akcióhoz a legjobban bevált módszer a régi vevőknek egy gyors exkluzív ajánlat, egy határidős akció, amivel be lehet őket csalogatni a következő két hétben. Ha nincs róluk címlistád, akkor kezdj el építeni! A régi vevők minden cég legjobb bevétel-forrásai, hiszen őket a legkönnyebb rávenni a vásárlásra, ráadásul belőlük egyre több van. Kínálj nekik akciós ajánlatot, s írj erről egy nagyobb méretű képeslapot, és még a héten küldd ki! Írj még egy emlékeztető képeslapot, azt pedig küld ki a rákövetkező héten azoknak, akik nem vették igénybe az ajánlatot. Majd egy utolsó képeslapot a határidő letelte előtt 3-4 nappal azoknak, akik a másodikra sem reagáltak.
 
Hogy megtudd miért esett vissza a forgalom, hívd fel pár törzsvevődet, tudakolódj náluk. Hagyd őket beszélni, ne vágj közbe, ne fejezd be a mondataikat helyettük, csak olyan kérdéseket tegyél fel, amivel rákérdezel a mondataikra. Az ok lehet a szezonalitástól kezdve egy új konkurensen át egészen odáig, hogy a választások miatt kevesebben foglalkoztak vásárlással.
 
Néha cégvezetők nem merik ezeket a telefonokat "megkockáztatni", mert attól félnek, hogy a vevő egyszer csak azt mondja, hogy "tényleg, én nem is akarok nálatok vásárolni ezért meg ezért!"
 
Ettől nem kell félned. Az a vevő, aki szeret Titeket, örömmel fog segíteni. Akinek pedig gondjai, panaszai vannak, az örülni fog a lehetőségnek, hogy megkérdezed, hogy elmondhatja, és ki fogja ereszteni a gőzt. Garantálom, hogy olyan dolgokat fogsz megtudni, amik segítenek sikeresebbé tenni a vállalkozásodat!
 

"Huncutka"

Egy vidéki taxis cégnél marketingesnél dolgozom, és egy borkóstolót szerveztem partnereink - elsősorban a beszállításért felelős személyek részére. Már karácsonykor megtettem a kezdő lépéseket, ami abból állt, hogy az üdvözlő lapon finoman célozgattam a február eleji borkóstolóra. Januárban bele is vetettem magam a munkába, megtaláltam a legszimpatikusabb helyet, kitaláltam a finom vacsit, a 4 boros kóstoló-programot, meglepi bort taxis cimkével ellátva, háztól-házig szállítást,az 1 órás buszos oda- és visszaút alatt játszandó mulatságos magyar filmet, szóval mindent leszerveztem. Elküldtem időben a meghívókat e-mailen, kértem, igazoljanak vissza, jönnek - nem jönnek, hova menjünk és a többi 593 e-mail és 844 telefon-váltás után a 25 főből mindössze hatan jöttek el. A többiek közül sokan arra is képtelenek voltak, hogy valamilyen formában tudassák velem döntésüket. Szerinted mi lehetett a hiba?

 
Szeretnél 3,5-szeres növekedést elérni úgy, hogy közben nem emeled meg a marketing kiadásaidat? Az egyik ügyfelem kidolgozott egy rapid-ajánlatadási procedúrát, amelynek értelmében, ha bejön egy ajánlatkérés, akkor egy órán belül email-en, és az email után 1 órán belül telefonon is visszahívják az ajánlatkérőt. Ezt a procedúrát egy belső meetingen 2 óra alatt dolgozták ki, 1 nap alatt vezették be. Az eddigi eredmények alapján több mint 3,5-szeresére emelték a beérkezett ajánlatkérések elnyerési arányát. Gondolj csak bele: mennyi marketing kiadást spórolhatsz meg, ha nem úgy emeled 3,5-szeresére a bevételedet, hogy 3,5x annyit reklámozol, hanem egy ilyen ügyfélorientált javítással!
 


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

A vásárlók testhőjével is fűt a CBA

Újfajta energiatakarékos rendszerrel szerelték fel a megnyitás előtt álló vecsési CBA áruházat, ahol a modellként szolgáló eljárással évi 5-8 millió forintnyi üzemeltetési költség spórolható meg.