szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Gyakorlati segítség nélkül mit sem ér a szándék. Jó példa erre a MusicansWho internetes portál, melynek állítólagos célja segíteni a magyar muzsikusok érvényesülését a hazai és nemzetközi vonalon. Az amerikaias cím és az információnak álcázott PR-szövegek viszont nem ezt sugallja - mutat rá Pécsi Ferenc a hvg.hu honlapszakértője.

A MusiciansWho portál is abba a hibába esett, hogy küldetését alárendelte a csomagolásnak. Hazai zenészekből álló célcsoportját ugyanis egy jól csengő, ám nem magyar címmel próbálja elérni.  A weboldal célját megfogalmazni nem kötelező,  annál sokkal fontosabb a célcsoport számára olvashatóvá, használhatóvá varázsolni egy honlapot.  Ebben azonban a MusiciansWho nem igazán jeleskedett. 

A jövőkép és a küldetés ugyan néhány éve még az üzleti honlapok kötelező eleme volt.  Hamar kiderült azonban, hogy a nyomtatott cégismertetőkben jól mutató általánosságok nem élnek meg a weben. Ilyen szövegeket egyébként automatikusan is lehet gyártani, ezek semmivel sem rosszabbak, mint a "piárosok" írta változatok.

Ronthatja egy oldal hitelességét az is, ha a hírek és a reklámok keverednek rajta. A címlapon lefelé haladva a Nemzeti Filharmonikusok hírnek álcázott, egyébként már egy hete aktualitását vesztett reklámja. A MusiciansWho esetében még veszélyesebb a dolog ez, hiszen még meg sem szerezhették.

Dícséretes a Gulyás Dénes kitüntetéséről és Victor Máté kinevezéséről szóló hírek, de sehogy sem értem, hogyan hiányozhat innen  (2006. június15-én) Ligeti György halálhíre? Azt hiszem, ezzel a portál hírszolgáltatásának vizsgálását be is fejezhetem.

A honlap alcíme egyébként is információs  adatbázist ígér. Ha tehát külhoni koncertszervező vagyok és hirtelen beugró csellistát keresek nincs semmi dolgom, csak  - miután a '90-es évekből itt rekedt lobogó zászlócskára klikkelve angol nyelvre váltok – rákattintok a Performers menüpontra, és máris ott találom Veronika  Kincses szövegét, amiben a MusiciansWho-t dicséri.

Itt a „magyar művésze érvényesülésének segítése” helyett   egy Paganini hegedűjéről szóló cikk bevezetője olvasható. A „more” (tovább) linkre kattintva – láss csodát – az Index mgyar nyelvű cikkére kerülhet az olvasó. A Művészek oldalról megnyithat egy linket és megnézheti milyen lenne az adatlapom, ha regisztrálna.

Egy honlapnak néhány másodperc áll rendelkezésére, hogy bebizonyítsa létjogosultágát. Én honlapkritikusként hosszú perceket töltöttem itt, de csak azt sikerült megállapítanom, hogy az oldal kezdeményezői szponzorkeresésben sokkal jártasabbak, mint információs adatbázis felállításában és üzemeltetésében. Talán profilt kellene váltani.

Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu

 


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vállalkozás

Illúzióromboló a házilag barkácsolt weboldal

Az üzleti tanácsadás, az üzleti partnerek közvetítése a bizalomra épül. A bizalom kialakulásában jelentős szerepe lehet a külsőségeknek is. Komoly kockázatot vállal az a tanácsadó cég, amelyik házi kivitelben készíti el honlapját.

hvg.hu Tech

Az internetezők érzéseire vadászik egy weboldal

A We Feel Fine projekt létrehozói kíváncsiak, mit éreznek nap mint nap az interneten szörfözők és a bloggerek. Ennek szondázására elkészítettek egy weboldalt, amely automatikusan megkeresi és regisztrálja az ilyen tartalmú mondatokat a hálón.

Válaszol a szakértő

Honlapkritika a Kékhalálról

Honlapkritikusunk ezen a héten a www.bluedeath-polo.com weblapot elemezte. A weboldalon túl sok a körítés, az online pólóbolt grafikai megoldásai ugyan szellemesek, de nem elég informatívak.

hvg.hu Vállalkozás

Hogyan lehet hatékonyan reklámozni egy weboldalt?

Tilos másolni a konkurenciát, célszerű a cég profiljához leginkább illeszkedő hirdetési eszközt választani. Előtte azonban nem árt tájékozódni. Cikkünkben összegyűjtöttük a jelenleg ismert összes látogatottságnövelő módszert, kiderül, hogy az egyes technikákat kinek és mikor érdemes alkalmazni, hogy honlapján a lehetséges maximumra növelje a látogatók számát.