Tetszett a cikk?

Meglepetés-buli szervezésénél sokan örülnének olyan online szolgáltatásnak, amely keresünk segítséget nyújt az apró részletek kidolgozásákor. A Buliszervező portál azonban csak magát fényezi, miközben plusz információt jóformán nem nyújt az olvasónak. Pécsi Ferenc kritikája az alábbiakban olvasható.

Buliszervező honlapon segítség helyett csak cégreklámot talál a felhasználó. Néhány éve még kuriózum volt egy online utazási iroda, ma már komoly kutatómunkát igényel olyan weboldalt találni, ahol az utazónak nem magának kell összeállítani „ulticsomagját”. A rendezvényszervezés nem sokban különbözik az utazásszervezéstől. Érdemes meghatározni a rendezvény idejét, helyszínét, a résztvevők számát, meg kell rendelni az ételt-italt, a programokat. Nos, a Buliszervező honlapon ezekből semmi sem valósult meg.

Hibás már a választott formátum is. Az álló szerkezet ugyanis eleve rosszul képes csak kihasználni a fekvő formátumú monitor felületét. Ezért nagyon komoly oka kell, hogy legyen annak, aki ilyen oldalt tervez. A Buliszervezőnél azonban wez nem indokolt.  Szerencsétlen a méretezés is: az oldal a manapság legelterjedtebb 768 képpontos felbontás esetén „kilóg” a képernyőről, csak fel-le görgetéssel tekinthető át.

A nagy méret oka nem a sok mondanivaló, az oldal 60 százalékát ugyanis a cím és egy desszert fotója fogalja el. A fotó a mondhatni drabális banánnal és a sok gépi tejszínhabbal messze nem olyan "ütős", hogy képes lenne tartós élményt nyújtani a látogatóknak)

Mindezek után marad egy nagyobb névjegykártyányi felület arra, hogy a rendezvényszervező cég meggyőzzön róla: őket kell választania az olvasónak. A Rólunk menüben azonban csupa általánossággal traktálnak. „Mindent megteszünk annak érdekébe”. Az „n” nyilván csak lemaradt, de a nyújtott információ nem ezért kevés... A két (mobil) telefonszám és az „info” e-mail cím bizalomerősítésnek nem elég. Milyen cég ez egyáltalán? Mióta működnek? Hol az iroda? Kikkel kerülök kapcsolatba? Ha ilyen személytelen ez az egész, miért nem intézhetek mindent online?

Az áraink menüben szereplő mondat: "Küldjön e-mailt, kap részletes ajánlatot", inkább vevő-taszító, mintsem csalogató. A konkurencia elől úgysem lehet semmit sem eltitkolni,  viszont ezzel a titkolózással sok ügyfelet elveszíthetnek.

Helyszínek menü cseppet sem figyelemfelkeltő, a mutatós diasor egyetlen helyszín részleteit mutatja. Ebből elég nehéz választani. A Referencia,  azaz az egyik legfontosabb menüpont helyett egy információkérő adatlapot találunk, ami majdhogynem végzetes hiba.

Az egész honlap csak néhány oldalból áll, viszonylag gyorsan végignézhető, de ez a néhány perc sokkal hosszabbnak érződik az idegesítő, de kikapcsolhatatlan zene miatt.

Egy rendezvényszervezőnek minden apró részletre ügyelni kell. Még arra is, hogy honlapjának referenciakérő űrlapján ne tegezze le máshol  -  helyesen -  magázott ügyfeleit.

Pécsi Ferenc
www.dotkomentar.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Hogyan szerkesszünk jó honlapot?

Miért helytelen a cég bemutatásával indítani a menüsort? Milyen eszközökkel tehetjük felhasználóbaráttá a honlapot? Pécsi Ferenc a sherpa.ro túravezető honlapot vette most górcső alá.