A szombattól induló felszámolási eljárásokban már alkalmazni kell az új rendelet szabályait. Eddig a zálogtárgy eladásából befolyt nettó vételár 4 százaléka illette meg a felszámolót, a miniszteri rendelet szerint, a csődtörvény szeptember 1-től hatályos módosított szövege viszont 5 százalékot tartalmaz.
A felszámolók öröme viszont korai lenne, mert a törvény egy mondattal később rögzíti azt is, hogy a felszámolónak csak 4 százalék jár a vételárból, egy százalékot be kell fizetnie abba az alapba, amelyből az egyszerűsített felszámolást végzők juthatnak fizetséghez, amennyiben az elszámolás során a 150 ezer forintos minimális díjra sem jutna fedezet. A felszámolót a zálogtárgy értékesítéséből megillető összeget a felszámolás alatt álló cég bankszámláján elkülönítetten kell kezelni. Ahhoz akkor juthat hozzá a felszámoló, amikor a bíróság jóváhagyta a közbenső-, illetve a záró mérleget. Amikor a felszámoló az eljárás végén összeszámolja a díját, abból le kell vonnia azt a pénzt, amit a zálogtárgy értékesítése után már korábban megkapott.
Új rendelet a felszámoló díjáról, ha zálogtárgyat értékesít
Zálogtárgy értékesítése esetén eddig az igazságügyi miniszter 2006-ban hozott rendelete szabta meg a felszámoló díját, de szeptember 1-től a díj mértéke átkerült a csődtörvénybe, ezért az igazságügyi és rendészeti miniszter új rendeletben szabályozta az elszámolást - a jogszabály a Magyar Közlönyben jelent meg.
Elképesztő végjáték után győzött a magyar válogatott Ukrajna ellen
Fontos három pontot szerzett a magyar csapat Nagyszombatban.
Nincs harag: összeállt a magyar és az ukrán válogatott egy közös képre a múltkori balhé után
Szijjártó Péter Európába már be sem teszi a lábát - videó
Személyre szabott jogszabályoktól félti a Fidesz a volt külügyminisztert.
Velkey szerint „nagyon aggályos”, amiket Szijjártó bizottsági meghallgatásán hallottak
Kitől veszi el az AI a munkáját ma - és holnap?
Az AI már megkezdte egy egész szektor felmorzsolását.