szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A második legnagyobb amerikai autógyártó egy tajvani egységében két, míg egy-egy kínai és dél-afrikai üzemében egy...

A második legnagyobb amerikai autógyártó egy tajvani egységében két, míg egy-egy kínai és dél-afrikai üzemében egy hétre szüntette be a termelést Húsvéthétfőtől kezdve. Az indoklás szerint a március közepén Japánban történt természeti csapás következtében az érintett gyárak továbbra sem jutnak hozzá bizonyos alkatrészekhez.

Ahogy korábban többször beszámoltunk róla, az autóipar ágazati és termelési sajátosságai miatt a március 11-ei földrengés és cunami okozta károk globálisan fennakadást okoztak az iparágban. Miközben azonban a japán autógyárakban most már szép lassan kezd újraindulni a termelés, addig a világ más pontjain sorra állnak le, vagy fogják vissza kibocsátásukat az üzemek. A Toyota múlt hét közepén jelentette be, hogy egy angliai egységében kénytelen korlátozni a termelést, két nappal később pedig hasonló lépésre szánták el magukat három thaiföldi gyár esetében is. A legfrissebb becslések szerint akár november-decemberig is eltarthat, mire visszaáll a normál üzletmenet a szektorban, s a világ összes autóipari egysége teljes kapacitáson termelhet.

A Ford korábban egy belga egységét volt kénytelen leállítani: a genki üzem április 4-én zárt be öt napra szintén alkatrészhiány miatt.

Az első negyedévben egyébként az autógyártó a várakozások fölött teljesített: profitja 2,55 milliárd dollárra nőtt, amely lényegesen meghaladja az elemzői várakozásokat.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!