szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A várakozásoknál nagyobb mértékben növelte nyereségét 2011 első három hónapjában a német Adidas.

A várakozásoknál nagyobb mértékben növelte nyereségét 2011 első három hónapjában a német Adidas. A világ második legnagyobb sportszergyártója 209 millió eurós adózott profitot könyvelhetett el, ez pedig nem csak az egy esztendővel ezelőttit haladja meg negyedével, de a Bloomberg nyolc elemző megkérdezésével összeállított 183 milliós konszenzusánál is jóval magasabb. A társaság árbevétele 22 százalékkal 3,27 milliárd euróra nőtt.

A cég közleménye szerint a bővülés motorja Kína, illetve a Reebok márka volt. A világ legnépesebb országában az Adidas 43 százalékkal 284 millió euróra növelte forgalmát, míg a Reebok eladásai 27 százalékkal gyarapodtak. Jól teljesített a társaság régiónkban is, ahol 28 százalékkal ugrott meg az értékesítés.

A cég vezetése alapvetően optimistán nyilatkozott a kilátásokról is. Az Adidasnál most úgy látják, hogy a vállalat árbevétele az idén magas egyszámjegyű növekedést mutathat, ami némi javulás a korábban közzétett „közepes-magas egyszámjegyű növekedés” prognózishoz képest.

A befektetők kitörő örömmel fogadták a híreket: az Adidas részvényeinek jegyzése 3,5 százalékkal ugrott meg reggel a frankfurti kereskedésben, s ezzel 15 éve nem látott magasságokba emelkedett.

A vártnál jobb eredményekről számolt be a múlt héten publikált beszámolójában a világ harmadik legnagyobb sportszergyártója a Puma is. A világ legnagyobb iparági szereplője, a Nike üzleti évét május végén zárja, a február 28-áig tartó harmadik negyedévi jelentésében az amerikai csoport a jövőbeli kilátásokat illetően is borúlátóan nyilatkozott.

Ecoline 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!