Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az egy esztendővel korábbinál jóval alacsonyabb veszteséggel zárta 2011 első három hónapját Európa második legnagyobb...
Az egy esztendővel korábbinál jóval alacsonyabb veszteséggel zárta 2011 első három hónapját Európa második legnagyobb légitársasága, a német Lufthansa. A vállalat üzemi szinten 227 millió eurós hiányt mutatott ki, ami 103 milliós javulást jelent 2010 hasonló időszakához mérten. Az eredmény a várakozásoknál is jobb: a Bloomberg kilenc elemző megkérdezésével összeállított konszenzusa 247 millió eurós veszteség volt. Az adózott eredmény ugyanakkor tovább süllyedt (507 millió euró szemben a tavalyi 298 millióval), igaz ebben egy majd 300 milliós egyszeri leírás is szerepet játszott.
A javuló eredmény annak köszönhető, hogy az áru és személyszállítás iránti kereslet növekedése túlkompenzálta a magasabb adókiadások és üzemanyagköltségek negatív hatását. Az áruszállítással foglalkozó divízió, a Lufthansa Cargo például megduplázta üzemi nyereségét az első negyedévben, míg a cég utasforgalma 6,9 százalékkal gyarapodott január és március között.
A befektetők nem fogadták túl lelkesen a híreket. A cég papírjai 0,2 százalékos mínuszban kezdtek a frankfurti kereskedésben, negyed 10 magasságában pedig már 0,5 százalékkal estek.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.