szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A wolfsburgi központú cég korábban 29,9 százalékos pakettel rendelkezett az öreg kontinens harmadik legnagyobb...

A wolfsburgi központú cég korábban 29,9 százalékos pakettel rendelkezett az öreg kontinens harmadik legnagyobb tehergépkocsi-gyártójának számító szintén német társaságban, ezt növelte most 30,47-re. A 30 százalékos határ átlépésének azért van jelentősége, mert így a VW-nek ajánlatot kell tennie a MAN fennmaradó 70 százalékára is, azaz könnyen elképzelhető, hogy többségi tulajdonossá válik a társaságban.

A Volkswagen állítólag papíronként 95 eurót ajánlana a MAN részvényeseinek, míg az elsőbbségi részvényekért 60 eurót adna. A felvásárlás hírére persze a teher-autógyártó jegyzése jelentősen megugrott (az árfolyam eddig ma majd 3 százalékkal emelkedett eső piacon), így a papírok most jóval a tervezett ár felett 99,3 eurón forognak. A VW-nek egyébként feltehetőleg nem jelentene problémát az akvizíció, a társaság ugyanis majd 20 milliárd eurós készpénzállományon ül.

A Volkswagen közleményében jelezte, hogy szeretné szorosabbra fűzni kapcsolatát a Mannal, illetve a szintén a csoport érdekeltségébe tartozó svéd Scaniával, amely a Volvo után az európai teherautó-piac második legnagyobb szereplője. Martin Winterkorn vezérigazgató kiemelte: rendkívül vonzó területnek találják a kereskedelmi gépkocsik piacát, így szeretnék erősíteni pozíciójukat ebben a szegmensben is.

Korábban mindkét VW-érdekeltségbe tartozó teherautó-gyártó a vártnál jobb első negyedéves eredményeket tett közzé. A Scania 2011 első három hónapjában 2,51 milliárd koronás (410 millió dolláros) profitot könyvelhetett el, ami 77 százalékos javulást jelent, míg a MAN közel duplájára 325 millió euróra növelte nyereségét.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!