Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Bár már tavaly 100 százalékra kellett volna növelnie részesedésért a kínai Trust-Mart nevű láncban az amerikai...
Bár már tavaly 100 százalékra kellett volna növelnie részesedésért a kínai Trust-Mart nevű láncban az amerikai Wal-Martnak, a legfrissebb hírek szerint az akvizíciót csak 2012 elején zárja le a cég. Mindez azt jelenti, hogy a felvásárlás majd fél évtizedig húzódik, az árbevétel alapján a világ legnagyobb vállalatának számító kiskereskedelmi lánc ugyanis 2007-ben jelentette be az ágazati szakértők által akkor áttörésnek minősített tranzakciót. Négy évvel ezelőtt az amerikai óriás 35 százalékos pakettet vásárolt a már akkor is több, mint 100 bolttal rendelkező kínai társaságban, s azt ígért, hogy 2010-re kizárólagos tulajdonossá válik.
A legutóbbi hírek idén májusi zárást valószínűsítettek, ezt az időpontot azonban már tavaly év végén nehezen tarthatónak minősítette a Wal-Mart vezetése. A cég egyébként agresszíven terjeszkedik a világ legnépesebb országában. Kínában április végén 333 üzlete volt a vállalatnak, s a tavalyi 420 milliárd dolláros árbevételből 7,5 milliárd származott erről a piacról (a Trust-Mart forgalma az árbevétel előtt alig 1,7 milliárd dollár volt).
A Wal-Mart egyénként múlt héten tette közzé gyorsjelentését, amiből kiderült, hogy a cég az első negyedévet 103,4 milliárd dolláros árbevétel mellett 3,4 milliárd dolláros, – részvényenként 97 centes – adózott eredménnyel zárta.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.