szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A dél-koreai gumiabroncsgyártó vezérigazgatója, Suh Seung-hwa a Dow Jones-nak adott interjújában azt is jelezte: az év...

A dél-koreai gumiabroncsgyártó vezérigazgatója, Suh Seung-hwa a Dow Jones-nak adott interjújában azt is jelezte: az év második felében a társaság tovább emeli árait. (2011 első felében a Hankook-abroncsok átlagosan 7-8 százalékkal drágultak.)

A nyersanyagárak emelkedésével okolható, hogy a világ 7. legnagyobb gumiabroncsgyártója  az első negyedévben év/év alapon csupán néhány százalékkal tudta növelni adózott eredményét – fejtette ki a vezérigazgató. 2011-re a Hankook 711,2 milliárd vonos (666 millió dolláros) üzemi eredményre és 6060 milliárd vonos árbevételre számít az egy évvel korábbi 585,8 milliárd, illetve 5370 milliárd von után. (Az USA-ban tavaly 994 millió dolláros árbevételt ért el a cég.)

A Hankook bevételének 30 százaléka az új autókhoz szállított abroncsok értékesítéséből származik; a társaság legnagyobb megrendelője a Hyundai Motor, de Hankook-abroncsokkal kerül a szalonokba a GM, a Ford, a Chrysler, az Audi és a Volkswagen több modellje is. A Hankook tervei között szerepel egy-egy megállapodás a BMW-vel (amelynek Mini-modelljeihez jelenleg is szállít abroncsokat) és a Mercedesszel is.

A Hankook öt gyárában az idén 87 millió abroncs készül; a 2015-re a cég két új gyár indításával 120 millióra tervezi növelni a kapacitást.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!