Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az új kikötőállás nem csak a létesítmény kapacitását növeli meg, de lehetővé teszi azt is, hogy olyan áruféleségeket...
Az új kikötőállás nem csak a létesítmény kapacitását növeli meg, de lehetővé teszi azt is, hogy olyan áruféleségeket kezeljenek Adonyban, amellyel eddig a megfelelő infrastruktúra hiányában nem foglalkoztak – nyilatkozta Benkő Zoltán, a Magtárház Kikötő Kft. ügyvezető igazgatója. Az új, cölöpös hajóállás révén ugyanis az eddig főleg mezőgazdasági terményekből álló forgalom kibővülhet például vasérccel, pellettel, vashulladékkal, vagy akár darabárukkal is.
A beruházásra összesen közel négyszáz millió forintot fordít az adonyi társaság, ebből mintegy 300 millió forint a már megítélt európai uniós támogatás összege. A fennmaradó részt a cég saját erőből biztosítja.
Az új kikötő jövőre készül el
A várhatóan ősszel induló beruházás célja az intermodalitás fokozása, amely egyben azt is jelenti, hogy a környezetbarát vízi infrastruktúra szerepe erősödni fog a jövőben. Az adonyi létesítmény trimodális kapcsolatot tesz lehetővé, hiszen vízen, közúton és vasúton egyaránt könnyen megközelíthető. A Duna kínálta vízi szállítási lehetőség mellett az M6-os autópálya közelsége a közúti, míg a hazai vasúthálózathoz kapcsolódó két kilométeres iparvágány a vasúti fuvarozást teszi lehetővé. Az új kikötőállás a tervek szerint jövőre készül majd el.
Az adonyi fejlesztések második ütemében az iparvágány bővítését, rakodási terület kialakítását és tároló terület létrehozását végeznék el, ez mintegy egymilliárd forintos beruházást jelentene Benkő Zoltán elmondása szerint. Az elképzelések szerint jövőre szintén elkészülő második fejlesztési ütemhez is igénybe vennének uniós forrásokat a Magtárház Kft.-nél, jelenleg előkészítés alatt van a pályázat. A cég menedzsmentje egyébként bizakodó a további közösségi pénzek bevonásával kapcsolatban, mivel a kikötőbővítés, illetve az iparvágány hálózat és a rakodó terület növelése egymást kiegészítő, egymásra épülő fejlesztések.
A beruházásokat a jelek alapján a piac is igényli. A vállalat vezetőjének elmondása szerint már több előszerződést is megkötöttek új partnerekkel, illetve jó néhány szándéknyilatkozat is van arra vonatkozóan, hogy az adonyi logisztikai központot használnák átrakóhelyként.
Előkészítés alatt a közvámraktár
Az eddig főként gabonával foglalkozó bázis egyébként már az idén nyáron nyit egyéb áruféleségek felé is, így például nyers cukor átrakodására is sor kerül majd Adonyban. A profilbővítés nem csak a kezelt áruféleségekre vonatkozik az adonyi társaságnál, de új tevékenységek elindítását is jelenti. A Magtárház Kft. létesítményében az idén július elejétől vámolást is végeznek, amely Benkő Zoltán közlése szerint olyan partnereket is vonzhat, akik eddig nem számoltak a céggel.
Ezen túlmenően előrehaladott állapotban vannak a közvámraktár előkészületei, amely iránt szintén komoly érdeklődés várható. Az Európai Unió piacait megcélzó, a közösségen kívüli társaságok ugyanis úgy tárolhatják majd termékeiket az adonyi logisztikai bázison, hogy azok értékesítéséig sem vámot, sem Áfa-t nem kell fizetniük.
Egy további lehetséges fejlődési irány a terület ipari parkként történő hasznosítása Benkő Zoltán közlése szerint, hiszen a kedvező közlekedési kapcsolatokra és a meglévő logisztikai kapacitásra alapozva akár összeszerelő üzemeket is létre lehet hozni az adonyi létesítményben.
A Magtárház Kikötő Kft. tavaly másfélmilliárd forintos nettó árbevételt ért el. A fejlesztéseknek köszönhetően 15-20 százalékos forgalom növekedést terveznek a társaságnál. A cégnél jelenleg összesen 42 főt foglalkoztatnak, az elképzelések szerint a bővítések után ez a létszám ötödével nő majd.
A jelenleg mintegy félmillió tonna áru tárolására alkalmas raktárkapacitással bíró Magtárház Kft. adonyi létesítményét 2006-ban hozták létre, és 2009 júliusában került a korábbi tulajdonosi körtől teljesen független magyar magánszemélyek birtokába.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Kapu Tibor és három űrhajóstársa már a SpaceX űrhajójában várja, hogy útnak indulhasson a 14 napos küldetésére.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Kiteljesedik a dinamikus árazás, akár napról napra változhat a nagykereskedelmi ár, s annak nyomán a kiskereskedelmi ár.
A legtöbb hirdetést a tankerületi központok adták fel.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.