Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Tíz százalék feletti árbevétel-növekedést vár az SAP Hungary Kft. az idei évre, miközben 2010-ben stagnált a szoftverfejlesztő konszern magyarországi cégének forgalma - mondta Ablonczy Balázs ügyvezető igazgató Tihanyban, a cég SAP World Tour című üzleti konferenciáján.
Az SAP Hungary Kft. 2010-es árbevétele 12,556 milliárd forint volt, amely egy százalékos csökkenést jelent az előző évi, 12,758 milliárdhoz képest. A bevétel stagnálásának fő oka a 2010 nyarán bevezetett válságadó, amely a szoftvercég legnagyobb piaci részesedését adó nagyvállalatokat sújtotta - mondta Ablonczy Balázs.
Az ügyvezető igazgató hozzátette, az új adó a már aláírás előtt álló beruházásokat hiúsított meg, és az így a kieső bevételeket a kormányzati szegmensből sem tudták pótolni, mert a tervezett államigazgatási informatikai fejlesztések nem indultak meg. Ezekkel együtt nagy eredménynek nevezte, hogy az egy évvel korábbi szintet sikerült tartani. Az SAP Hungary teljes szoftvereladásokból származó árbevételének közel 10 százalékát adja a pénzügyi szektor, több pénzintézettel tárgyalnak még az év második felére tervezett új fejlesztésről.
Tájékoztatása szerint az új szoftverek eladását tekintve az első fél évben 10 százalékos növekedést értek el, ebből a 2011-es év egészére 20 százalékos bevételnövekedéssel számolnak. A Magyarországon több mint 1100 ügyféllel - köztük 600 kisvállalattal rendelkező SAP Hungary 34 százalékos részesedéssel rendelkezik az üzleti szoftverpiacon, és ezt biztosan növelni tudják - vélekedett az ügyvezető a konferencián tartott háttérbeszélgetésen. Hozzátette: évről-évre ötven százalékkal nő a hazai üzleti intelligencia alkalmazások piaca, a cég az új szoftverekből származó több százezer eurós bevételét hatszorosára növelte az elmúlt két évben.
A Magyarországon közel ötszáz főt foglalkoztató nemzetközi szoftvercég folyamatosan fejleszt a hazai piacon, a következő egy évre tervezett létszámbővítés - amelybe beletartozik a fejlesztőközpont, és a nemzetközi támogató központ - eléri a hatvan főt.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.