szerző:
hvg.hu

A ferihegyi repülőtéren működő üzleteket is komoly kár éri a Malév leállásával, ráadásul a növekvő fapadosforgalom sem segít rajtuk, a tranzitutas ugyanis jóval többet költ a reptéren, mint aki éppen megérkezett és azonnal elhagyja a légikikötőt, vagy indulásra vár.

A Malév leállása közvetlenül 2600 főt érint, de közvetetten ennél jóval többet, hisz a légitársaság mintegy 500 vállalkozással állt kapcsolatban – írja a Napi Gazdaság. A Malév székhelyét biztosító budapesti XVIII. kerület polgármestere, Ughy Attila a légicég leállása miatt a kerületi álláshelyek védelmében levélben fordult Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszterhez. Azon túl, hogy számos munkahely került veszélybe, a régióban összpontosuló háttériparágnak is komoly problémákkal kell megküzdenie − írta a polgármester.

A Malév összeomlásával a repteret működtető Budapest Airport jövedelmezősége is jelentősen csökkent, a városrész "legnagyobb adófizetőjének megrendülése így újabb anyagi problémákat okozhat a kerületi jövőkép tervezésében". A repülőtér évente körülbelül egymilliárd forintot fizet be az önkormányzat kasszájába.

©

A reptéren működő üzleteket is komoly kár éri. A csomagolt ételeket és italokat, hazai borokat áruló Hungaricum wine & fine food Kft. ügyvezetője, Kerényi Árpád a lapnak elmondta: a forgalom a társaság üzleti tervében szereplőnek a felére zuhant. A céget leginkább a tranzitutasok elvesztése érintette érzékenyen. Ráadásul mindez az amúgy is gyenge februárban érte a reptéri vállalkozásokat, miközben a cégeknek magas bérleti díjat kell fizetniük. A csökkenő utasszám mellett nem termelhető ki a bérleti díj, ezért az ügyvezető tárgyalásra készül a Budapest Airport (BA) Zrt. képviselőivel a díj csökkentéséről. Kerényi korábban arra számított, hogy a 120 négyzetméteres üzletre − plusz 30 négyzetméteres raktárral − költött befektetés 3-4 év alatt megtérül.

Szakmai körökben sokan elképzelhetőnek tartják, hogy a kisebb (városi üzlettel nem rendelkező) reptéri vállalkozások kénytelenek lesznek bezárni, amennyiben nem sikerül jelentős bérletidíj-csökkentést elérniük. A Herend-márkabolt vezetője, Jeszenszkyné Dörei Gyöngyi sem tudott még összehasonlítható pénzügyi adatokat mondani, mivel az üzletek 2011. március végén nyitottak a SkyCourtban. Az üzletvezető is megerősítette, hogy mostanában kevés az utas.

A 2-es terminálról induló Malév-gépek kiesése 2012. február harmadika óta a 2011-eshez viszonyítva a forgalom 30 százalékos csökkenését eredményezte a Magyar Duty Free Kft. számára, amely a reptér legnagyobb üzlethelyiség-bérlője. A kft. − amely egyebek között a Heinemann Duty Free-üzleteket is működteti − egyelőre nem tervez elbocsátást. A társaság reméli, hogy új járatok indításával a Malév leállása által okozott veszteség május végére számottevően kisebb lesz, és az utasforgalom-kiesés a felére csökken − mondta a Napinak Lővei Katalin, a Magyar Duty Free Kft. üzemeltetési igazgatója.

Az úgynevezett két pont közötti repülésben a forgalom elérte a korábbi szint 80 százalékát – mondta a lapnak Hardy Mihály, a BA kommunikációs igazgatója.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Már a parkoló is tele van a hibás Boeing-gépekkel a cég gyáránál

Már a parkoló is tele van a hibás Boeing-gépekkel a cég gyáránál

Két éve húzódik, idén sem lesz ítélet a CEU-ról

Két éve húzódik, idén sem lesz ítélet a CEU-ról

Tízéves Brexit-hívő kisfiú írt Nigel Farage-nak, kételkednek a twitterezők

Tízéves Brexit-hívő kisfiú írt Nigel Farage-nak, kételkednek a twitterezők

Nagyon jól fogy a Samsung 5G-s mobilja, az LG leszakadt tőlük

Nagyon jól fogy a Samsung 5G-s mobilja, az LG leszakadt tőlük

Praktikum és sportosság: íme a magyar kéz által rajzolt kombi 8-as BMW

Praktikum és sportosság: íme a magyar kéz által rajzolt kombi 8-as BMW

Ez az első Einstein-kézirat, amit akkor írt, mikor még nem mindenki hitt neki

Ez az első Einstein-kézirat, amit akkor írt, mikor még nem mindenki hitt neki