Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A tejcsokoládéból készült nyúl és tojás dominál a húsvéti édességek piacán – derül ki a Nielsen legfrissebb elemzéséből. A múlt évben mind értékben, mind pedig mennyiségben bővült a megelőző években rendre csökkenő tendenciát mutató értékesítés. A termékek között a csokitojás sok évig tartó vezető pozícióját átvette a csokinyúl.
A húsvéti édességek és ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma tavaly csaknem elérte a 3 milliárd forintot. Ez 11 százalékkal több, mint az előző évi ünnepi szezon bevétele. Amíg az előző időszakban évről évre csökkenő trendet regisztráltunk, tavaly kedvezően változott a forgalom. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Az eladott mennyiséget tekintve, tavaly az előző évi húsvéti időszakhoz képest 7 százalékkal több, 850 tonnát meghaladó csokoládé tojást, nyulat, más édességet és ajándékcsomagot adtak el az élelmiszerboltokban. Ebből csokoládé figurákra összesen 85 százalék jutott legutóbb húsvétkor, ahogyan egy évvel korábban is.
Legnépszerűbbnek évekig a csokoládétojás bizonyult. Az utóbbi két év húsvéti szezonja során viszont a nyúl került az élre, legalábbis értékben. Tavaly a nyúl piacrésze 39, a tojásé 38 százalékot ért el. Szembetűnik, hogy tovább nőtt a kereslet tejcsokoládé iránt. Mennyiségben már 66 százalékkal részesedett az eladásból, a legutóbbi ünnepi időszak alatt. Az étcsokoládé részaránya 8 százalékra emelkedett.
Az értékesítésben továbbra is a nagy eladóterű üzletek dominálnak. Ott bőven jut hely az eladásösztönző eszközök mellett arra, hogy széles és mély választékot mutassanak be a vásárlóknak. Hipermarketre a mennyiségi eladásból 45 százalék jutott tavaly, a húsvéti szezonban. Ebből a szempontból évek óta növekszik a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna jelentősége. Súlya múlt évben 40 százalékra emelkedett. Így a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek mindössze 15 százalékon osztoztak.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Kissé félresikerült módon, mégis ünnepélyesen indult el 35 éve a budapesti tőzsde, de sokan feltették a kérdést, vajon készen áll-e erre Magyarország. Ma a tőzsde csak elvétve kerül be a kis hírek közé – pedig az igazán nagy hibát nem a BÉT-en követték el, hanem a magyar cégvilággal van baj.
Az orosz elnök arról is beszélt, hogy nem zárja ki az észak-ukrajnai Szumi város elfoglalását, hogy „biztonsági övezetet” hozzanak létre.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés.
Trump, Irán és Magyarország a címlapokon a külföldi lapoknál. Nemzetközi lapszemle.
Átláthatóbbá és rugalmasabbá szeretnék tenni a kerti kutak bejelentésének, engedélyezésének és ellenőrzésének folyamatát.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.