szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tejcsokoládéból készült nyúl és tojás dominál a húsvéti édességek piacán – derül ki a Nielsen legfrissebb elemzéséből. A múlt évben mind értékben, mind pedig mennyiségben bővült a megelőző években rendre csökkenő tendenciát mutató értékesítés. A termékek között a csokitojás sok évig tartó vezető pozícióját átvette a csokinyúl.

A húsvéti édességek és ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma tavaly csaknem elérte a 3 milliárd forintot. Ez 11 százalékkal több, mint az előző évi ünnepi szezon bevétele. Amíg az előző időszakban évről évre csökkenő trendet regisztráltunk, tavaly kedvezően változott a forgalom. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket  szolgáltató globális vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Az eladott mennyiséget tekintve, tavaly az előző évi húsvéti időszakhoz képest 7 százalékkal több, 850 tonnát meghaladó  csokoládé tojást, nyulat, más édességet és ajándékcsomagot adtak el az élelmiszerboltokban. Ebből csokoládé figurákra összesen 85 százalék jutott legutóbb húsvétkor, ahogyan egy évvel korábban is.

Legnépszerűbbnek évekig a csokoládétojás bizonyult. Az utóbbi két év húsvéti szezonja során viszont a nyúl került az élre, legalábbis értékben. Tavaly a nyúl piacrésze 39, a tojásé  38 százalékot ért el. Szembetűnik, hogy tovább nőtt a kereslet tejcsokoládé iránt. Mennyiségben már 66 százalékkal részesedett az eladásból, a legutóbbi ünnepi időszak alatt. Az étcsokoládé részaránya 8 százalékra emelkedett.

Az értékesítésben továbbra is a nagy eladóterű üzletek dominálnak. Ott bőven jut hely az eladásösztönző eszközök mellett arra, hogy széles és mély választékot mutassanak be a vásárlóknak. Hipermarketre a mennyiségi eladásból 45 százalék jutott   tavaly, a húsvéti szezonban. Ebből a szempontból évek óta növekszik a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna jelentősége. Súlya múlt évben 40 százalékra emelkedett. Így a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek mindössze 15 százalékon osztoztak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!