Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az Alba Volán Zrt. vezetése és Székesfehérvár jegyzője is határozottan cáfolta azt a sajtóértesülést, miszerint leállnak a helyi buszjáratok szeptember 1-jén Fejér megye székhelyén. A társaság közgyűlése azonban valóban döntött a jelenlegi szerződés esetleges felmondásáról.
A Népszabadság honlapján szerda délután jelent meg egy írás Szeptembertől nem jár a busz Székesfehérváron címmel; ez arról szól, hogy június 1-jén az Alba Volán Zrt. felmondja a helyi autóbuszjáratok közlekedtetésére kötött szerződését Székesfehérvár önkormányzatával.
Indokként a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) magát megnevezni nem kívánó illetékesére hivatkoztak, akinek a közlése szerint a székesfehérvári céget a vagyonkezelő az önkormányzat "súlyos szerződésszegésére" hivatkozva szólította fel a szerződés felbontására.
A cikk szerint az önkormányzat évek óta nem fizeti ki az általa megrendelt buszjáratok közlekedésének ellenértékét, a város 2011-ben mintegy 370 millió forinttal maradt adósa az Alba Volánnak. A társaság járatritkításra és tarifaemelésre vonatkozó javaslatai pedig eddig nem kaptak szabad jelzést a város vezetésétől.
Mint írták, "járatritkítás helyett a székesfehérváriaknak így hamarosan a teljes buszközlekedés megszűnésével kell szembenézniük, feltéve persze, hogy az Alba Volán rövid időn belül nem tud megegyezni a helyi önkormányzattal a tartozások rendezéséről".
Tóth István, a társaság vezérigazgatója az MTI érdeklődésére azt mondta: az Alba Volán Zrt. közgyűlése az MNV Zrt. mint többségi tulajdonos hatására valóban olyan döntést hozott, hogy ha az önkormányzat június 1-jéig a helyi tömegközlekedés finanszírozását nem oldja meg, akkor ettől az időponttól számítva 3 hónapos felmondással felmondják a szerződést.
"Mindezek ellenére teljesen kizárt, hogy szeptember 1-től tömegközlekedés nélkül maradjon a megyeszékhely. Körvonalazódik ugyanis a megoldás, ezen dolgozunk hetek óta az önkormányzattal közösen. Ennek része az az új menetrend, amely életbe lépését követően költség- és veszteségcsökkentést jelent társaságunknak" - tette hozzá.
A vezérigazgató kitért arra: Cser-Palkovics András polgármester egy héttel ezelőtt arról tájékoztatta, hogy a másik megoldásra váró probléma, a finanszírozás új rendszere is kezd kialakulni.
Tóth István közölte, hogy ha mégis a legrosszabb forgatókönyv valósul meg, és fel kell mondaniuk a szerződést, akkor is számtalan módja lesz annak, hogy a tömegközlekedés továbbra is működjön Székesfehérváron. Arra törekszenek, hogy továbbra is az Alba Volán legyen a szolgáltató a városban, hiszen náluk jobban kiépített infrastruktúrával senki sem rendelkezik.
A polgármesteri hivatal közleményében az olvasható: "értetlenül és megdöbbenve áll Székesfehérvár az MNV-re hivatkozó, interneten megjelent hírek előtt, miszerint június 1-jével felmondják a helyi autóbuszjáratok közlekedtetésére kötött szerződést az önkormányzattal. A város nem kapott hivatalos értesítést, sőt álláspontunk szerint tartozásunk sincs az Alba Volán Zrt. felé. Az önkormányzat által megrendelt szolgáltatások ellenértékét a város mindenkor kifizette" - írták.
Bóka Viktor jegyző tájékoztatása szerint Székesfehérvár 2011-ben 180 millió forintot, 2012 márciusáig pedig összesen 179 millió forintot fizetett a társaságnak. Az idén már átutaltak 110 millió forintot a szolgáltatás biztosítására, és további 69 millió forintot a tavalyi veszteségek fedezetére. A hivatalvezető megerősítette a város és a szolgáltató közötti egyeztetések tényét.
Cáfolta viszont azt a kijelentést, miszerint nem kaptak visszajelzést a társaság tarifaemelésre és járatritkításra vonatkozó javaslataira. Utalt arra: Székesfehérvár közgyűlése március 1-jén tárgyalta a témát és a képviselő-testület döntő részben jóváhagyta az Alba Volán Zrt. kérését.
Bóka Viktor megjegyezte, hogy a közösségi közlekedés biztosítására kötött szerződésük egyéves felmondási idővel szüntethető meg; ha ez ennél rövidebb határidővel történne meg, akkor a város kártérítési igénnyel fog élni.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.