szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az európai piac gyengélkedése ellenére növelte nyereségét az Electrolux az első negyedévben, mert a feltörekvő országokban, elsősorban Latin-Amerikában jelentősen nőttek az eladások, és tavaly a nyersanyagok drágulása miatt áremeléseket hajtottak végre Észak-Amerikában.

A világ második legnagyobb háztartási berendezés gyártójának értékesítési árbevétele rekord mértékben, 10 százalékkal nőtt idén az első három hónapban az egy évvel korábbihoz képest, 25,8 milliárd svéd koronára 23,4 milliárdról. Latin-Amerikában 12 százalékos volt a bevétel-növekedés. Az adózott eredmény 561 millió koronára emelkedett 457 millióról. Az üzemi eredmény 9 százalékkal 105 millió euróra nőtt.

Az év második felében nagyobb profitra számít a társaság vezetése, mint az elsőben, illetve a tavalyi évben. A vállalat bevételének kétharmadát adó európai piac kilátásait sem látják túl rossznak a cégnél, noha itt a kereslet a legjobb esetben stagnálni fog. Tavaly még jelentősen csökkent a konszern nyeresége, 48 százalékkal 2 milliárd koronára, az értékesítési árbevétel négy százalékkal 101,6 milliárd koronára apadt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!