Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az európai piac gyengélkedése ellenére növelte nyereségét az Electrolux az első negyedévben, mert a feltörekvő országokban, elsősorban Latin-Amerikában jelentősen nőttek az eladások, és tavaly a nyersanyagok drágulása miatt áremeléseket hajtottak végre Észak-Amerikában.
A világ második legnagyobb háztartási berendezés gyártójának értékesítési árbevétele rekord mértékben, 10 százalékkal nőtt idén az első három hónapban az egy évvel korábbihoz képest, 25,8 milliárd svéd koronára 23,4 milliárdról. Latin-Amerikában 12 százalékos volt a bevétel-növekedés. Az adózott eredmény 561 millió koronára emelkedett 457 millióról. Az üzemi eredmény 9 százalékkal 105 millió euróra nőtt.
Az év második felében nagyobb profitra számít a társaság vezetése, mint az elsőben, illetve a tavalyi évben. A vállalat bevételének kétharmadát adó európai piac kilátásait sem látják túl rossznak a cégnél, noha itt a kereslet a legjobb esetben stagnálni fog. Tavaly még jelentősen csökkent a konszern nyeresége, 48 százalékkal 2 milliárd koronára, az értékesítési árbevétel négy százalékkal 101,6 milliárd koronára apadt.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.