Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Nem enyhül a nyomás a légiközlekedésen, újabb társaság dobta be a törülközőt, ezúttal az észak-európai régióban. A dán Cimber-Sterling után kedd reggel a svéd Skyways és leányvállalata a City Airline állította le működését azonnali hatállyal.
A két légitársaság elsősorban svéd belföldi, illetve észak-európai regionális járatokat üzemeltetett, de voltak járataik többek között Manchesterbe, Zürichbe, Prágába és Mallorcára is – írja a turizmusonline.hu. A Skywaysben korábban az SAS 25 százalékos kisebbségi részesedést birtokolt.
A most csődbe ment légitársaságok tulajdonosa 2010 óta ugyanaz a Manswell Enterprises, amely a három hete leállt dán Cimber-Sterlingé is volt. A befektetési társaság pedig Igor Kolomojszkij ukrán milliárdosé - aki a jelek szerint nem tudta jövedelmezővé tenni a megvásárolt skandináv légitársaságokat és most a másodiktól is megvonta a további finanszírozást.
A Skyways flottája 12 Fokker 50-es és 18 Embraer 145-ös 48-50 személyes repülögépből állt, a City Airline további 10 ugyanilyen típusú gépet üzemeltetett. Jelentős forgalmi káosszal kell számolni - főként a svéd belföldi vonalakon - a következő hetekben. Csak Stockholm-Arlanda reptérről a Skywaysnek 31 járata indult volna kedden.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.