szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az első magyarországi Michelin-csillagos étterem tulajdonosa, Gerendai Károly beszáll a WAMP designpiaci "jelenségbe". A WAMP-t szervező társaság további fejlesztésekkel erősítené piaci pozícióit, sűrítené a disegnvásár rendezését és nemzetközi brand felépítésére is hajt.

Gerendai Károly résztulajdonosként csatlakozik a WAMP alapítóihoz, aki a tervek szerint az elkövetkezendő időszakban újabb fejlesztési projektekkel erősíti tovább pozícióját – tudta meg a hvg.hu. „Úgy érzem, a WAMP egy jól bevezetett márka a hazai piacon, amelyben további, eddig még ki nem aknázott potenciál rejlik. Remélem, hogy a közös munkánk során ezeket az elképzeléseket szakmailag hitelesen és hatékonyan tudjuk megvalósítani” – mondta Gerendai Károly, aki szakmai befektetőként csatlakozott résztulajdonosként a WAMP-hoz. A fesztiválszervező-vendéglős csatlakozásának pénzügyi részleteiről nem tájékoztatott a WAMP-ot üzemeltető Vásárnap Művészeti Szolgáltató Kft.

„A WAMP az elmúlt hat év során hatalmas utat járt be. Fontosnak tartom, hogy a továbblépés új, szakmai és üzleti szempontból is értékes lehetőségekhez juttathatja a vásárokon kiállító tervezőket”  – emelte ki az egyik alapító-tulajdonos-ügyvezető, Matheidesz Réka. A WAMP alapítóival szoros egyetértésben kialakított fejlesztési stratégia három fő irányt jelöl ki. Az egyik elsődleges cél a kínálat minőségi és mennyiségi bővítése, további designerek, művészek, tervezők, együttműködő partnerek bevonása. A tervek között szerepel a WAMP vásárok gyakoribb megrendezése, kiszámíthatóbb időzítése, albrandek létrehozása. A középtávú cél egy nemzetközi brand felépítése.

wamp.hu

A disegnjelenséget működtető vállalatot, a Vásárnap Művészeti Szolgáltató Kft.-t 2006 nyarán alapították magyar magánszemélyek 3 millió forint jegyzett tőkével, ami azóta változatlan – derül ki az Opten céginformációs szolgáltató adataiból. A társaság alapítója volt a reklámpiacra nemrég visszatért Geszti Péter is, aki 2010. április végén szállt ki a cégből. A vállalat szerény nyereséggel működik, 2010-ben 30 millió forint felett árbevétel mellett 2,692 millió forint volt az adózott eredmény, aminek valamivel kevesebb, mint felét osztalékként kiveték a cégből.

A WAMP tevékenysége 2006-ban havi design vásárok megszervezésével indult, és ma már alkalmanként több mint 150 alkotónak kínál bemutatkozási lehetőséget, rendezvényenként pedig 7-15 ezer látogatót vonz. A WAMP az évek során több szekcióval gazdagodott: a gasztro kiállítók számára 2011 óta önálló rendezvényként jelentkezik évente kétszer a WAMP Spájz, 2012 márciusa óta pedig a legtehetségesebb tervezők termékeit egy speciális installáció keretei között WAMP+ néven tárja a nagyközönség elé. Jelenleg a WAMP közel 800 magyar tervezőtagot számlál, s a design vásárok mellett, nemzetközi vásárokon, kiállításokon képviseli őket, és design mendezsment szolgáltatást nyújt számukra.

A WAMP története újabb fejezethez érkezett, amelyben egy erős identitású, a nemzetközi porondon is életképes márka felépítése a cél. A jól kidolgozott stratégia és a hatékony kommunikáció mellett így egy szakmai befektető bevonása is szükségessé vált.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!