szerző:
hvg.hu

A GfK Hungária akciós újságok piacát vizsgáló Leaflet Monitora szerint a nyár első hónapjában jelentősen megugrott az alkoholtartalmú sörök és a ropogtatnivalók hirdetéseinek száma. A hirdetett termékkategóriák között a feldolgozott hústermékek szerepelnek messze a legtöbb hirdetésben.

Júniusban - vélhetően a futball Európa-bajnokság hatására - jelentősen nőtt az alkoholos sör és a chips kategóriákba tartozó termékek hirdetési aktivitása – derül ki a GfK Leaflet Monitor kutatás 2012. első félévi adataiból. A június hagyományosan erős hónapnak számít a sör termékkategóriában, a ropogtatnivalókat pedig 32 százalékkal több hirdetésben népszerűsítetek idén júniusban, mint 2011 azonos hónapjában.

Az idei első félévet 2011 azonos időszakával összehasonlítva kiderül, hogy az országos FMCG leafletekben továbbra is az előkészített-feldolgozott húsáruk állnak az első helyen a hirdetések számát tekintve, ezt követően az alkoholmentes italok következnek, a 3. helyen pedig a testápolás kategória termékei szerepelnek.

A hirdetések összes száma is növekedett: míg 2011-ben 45 575 FMCG hirdetés jelent meg a vizsgált kiadványokban, addig idén már 50 081 termék szerepelt ugyanezen akciós újságokban. Az akciós periódus érvényessége 1 nappal nőtt, így az első félévben átlagosan 15 napig volt érvényes egy leafletben meghirdetett akciós ár.

A speciális csomagolású akciók (mint az 1+1, 2+1, multipack, duopack, túltöltések) tekintetében az első félévben jelentős visszaesést tapasztaltak a kutatók, hiszen az ilyen jellegű akciók aránya 2012-ben az élelmiszer és a vegyi áru termékeknél mindössze 5,7 százalék volt, szemben a 2011-ben regisztrált mintegy 9 százalékkal. Ezeknek a vásárlás-ösztönző csomagolásoknak a legkedveltebb kategóriáit 2012-ben a joghurtok (12,3 százalék), a túró rudik és tejszeletek (5,2 százalék), valamint a fogkrémek (4,5 százalék) adták. Mindazonáltal e sorrend megegyezik a 2011-es évben tapasztalt sorrenddel.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Itt az öt szám, ami 1,3 milliárd forintnál is többet ér

Itt az öt szám, ami 1,3 milliárd forintnál is többet ér

Csődbe ment a legrégebbi brit utazási iroda, több százezer utas rekedt külföldön

Csődbe ment a legrégebbi brit utazási iroda, több százezer utas rekedt külföldön

Panaszáradat zúdult a kormányhivatali dolgozóktól a szakszervezetre

Panaszáradat zúdult a kormányhivatali dolgozóktól a szakszervezetre

Az emigráns mintapatrióta, akiből „a valaha élt legnagyobb dalszerző” lett

Az emigráns mintapatrióta, akiből „a valaha élt legnagyobb dalszerző” lett

Bréking: Orbán Viktor szerint megszűnt itthon a baloldali médiatúlsúly

Bréking: Orbán Viktor szerint megszűnt itthon a baloldali médiatúlsúly

Huszonöt éve nem tudjuk megunni a Jóbarátokat

Huszonöt éve nem tudjuk megunni a Jóbarátokat