Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Alapvetően pozitív várakozásokat fogalmaztak meg a idei Coop Rally állomásainak cégvezetői, visszaesésre senki sem számít közülük, többségük pedig – az árbevételt tekintve legalábbis – növekedéssel számol a jövő évben.
Az idén 5-10 százalékos árbevétel-növekedést tervez a Dreher Sörgyárak Zrt. – vélekedett Glattfelder Tamás, a társaság pénzügyi és adminisztrációs igazgatója. A társaság a múlt évben 37 milliárd forint árbevételt ért el. Az idén ez várakozásaik szerint 40 milliárd forint körül alakul. A vásárlóerő csökkenése miatt az olcsóbb piaci szegmensben tudtak csak növekedést elérni az utóbbi években, míg a közepes és a prémium kategóriában érezhető volt az eladások csökkenése. Az olcsóbb kategóriájú sörök eladása most 30-40 százalék között mozog, míg a prémium termékeké 15 százalékot tesz ki. A cég magyarországi piaci részesedése mintegy 33 százalékos, ezzel a társaság piacvezető a magyar sörpiacon.
A tavalyi 6-8 százalék után az idén árbevételének legalább 5 százalékos árbevétel növekedését várja a Pannontej Zrt. A társaság tavaly mintegy 14,5 milliárd forint árbevételt ért el. A Pannontej termelésének háromnegyedét belföldön értékesíti, a fennmaradó hányadot elsősorban a Nyugat-Balkánon adják el – mondta Szautner Péter, a cég vezérigazgatója csütörtökön a hetedik Coop Rally első napjának zárásakor. A Bongrain francia cégcsoporthoz tartozó társaság a továbbiakban is a növekedésre épít, ezért az elmúlt 5-6 évben 10 millió eurót, mintegy 3 milliárd forintot fordított fejlesztésekre.
Várhatóan az idén mintegy 3 milliárd forintos, vagy azt némileg meghaladó árbevételt ér el a Szilas Food Kft., szemben a múlt évi 2,6 milliárd forinttal – fogalmazta meg a várakozásokat Imre Viktor, a cég ügyvezető igazgatója. A fűszereket és fűszerkeverékeket, valamint sütőipari adalékanyagokat gyártó cég folyamatosan növelte árbevételét 2006 óta. 2006-tól évente átlagosan mintegy 100 millió forintot fordítanak fejlesztésre. Ennek köszönhetően az 1,8 milliárd forint akkori árbevételt növelték öt év alatt 2,6 milliárdra. A cég működését jelentősen befolyásolja a közelmúltban elfogadott népegészségügyi termékdíj, amely növeli a termelési költségeket. Emellett jelentős tényező még az import fűszerek beszerzése is, amelynek költsége a forint és a külföldi devizák árfolyammozgása miatt nehezen kiszámítható.
Az idén a Chio Magyarország Kft. a tavalyihoz hasonló, 11 milliárd forint körüli árbevétellel számol – mondta Merkler Róbert, a cég ügyvezető igazgatója a társaság győri üzemében. A társaság termékeinek fogyasztását belföldön visszavetette a népegészségügyi termékdíj kivetése. Ezt azonban ellensúlyozta a vállalat exportja, ugyanis a termelés volumenének mintegy háromnegyedét külföldre szállítják. A kft.-nél évente átlagosan 200 millió forintot fordítanak fejlesztésre. A cég egy évben 10 ezer tonna lisztet dolgoz fel, döntő többségében magyar terméket. A termelését Győrben végzi, kereskedelmi központja Budapesten van, és emellett disztribúciós központot is működtet az országban.
Az idén mintegy 30 milliárd forint árbevételre számít a Coop Szolnok Zrt., amely nemrégiben megvásárolta a Coop Győr Zrt.-t – prognosztizált Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, a Coop Szolnok Zrt. vezérigazgatója a VII. Coop Rally hetedik állomásán, Téten. A Coop Szolnok árbevétele az elmúlt három évben az akvizícióknak köszönhetően megduplázódott. Az üzleti terjeszkedés része volt a Coop Győr Zrt. 38 üzletének megvásárlása is.
Nem tervez jelentős bevételnövekedést Politzer József ügyvezető igazgató szerint a Pápai Hús ebben az évben, inkább a bevételek szinten tartására törekszik. Tavaly a cég összesített árbevétele elérte a 20,8 milliárd forintot, ami mintegy tíz százalékkal volt nagyobb az előző évinél. A belső piac átrendeződik, a vevők általában az olcsóbb termékeket keresik, így a szintentartás, illetve az esetleges növekedés szempontjából nő az export piacok jelentősége. A vállalat kivitele össztermelésének mintegy 25-30 százalékát teszi ki. Az idén a cégnél mintegy 2 milliárd forint értékű fejlesztést hajtanak végre, elsősorban a gyártástechnológiát fejlesztik, de a saját tulajdonban lévő sertéstelepeket is korszerűsítik mintegy 800-900 millió forintból.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Élhetnek-e együtt valaha az izraeliek és a palesztinok? Mit gondol egy izraeli katona arról, akik nem akarják a gázai háborút? Földes András izraeli videóriportja erre is rákérdez, és azt is megmutatja, hogy milyen háború zajlik maguk az izraeliek között.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.